Gå til innhold

Hvorfor er det så få nordiske land?

Anbefalte innlegg

Gjest adopsjon - noe for alle?
Skrevet

Hvorfor er det så få land å adoptere fra hvor barna ser nordiske ut? F.eks Polen, Russland, Latvia, Hviterussland, Romania etc etc...

I Adoptionscentrum i Sverige kan man adoptere fra flere nordiske land:

Ukraina

Russland

Hviterussland

Estland

Albania

Adoptionscentrum sider på nett:

http://www.adoptionscentrum.se/

Det er ikke alle mennesker som er komfortable med å adoptere et annerledes utseende barn. Ikke fordi de er rasistiske eller ikke liker denne menneskegruppen, men ganske enkelt fordi når man får barn selv, ikke ville ha født et mørkt barn. Jeg tenker slik.

Jeg hadde heller ikke orket blikkene og oppmerksomheten fra omgivelsene. Jeg liker å gjemme meg litt i mengden, liker ikke å stikke meg frem.

I Norge er det ingen slike land å adoptere fra? Hvorfor ikke? Vel, de har Russland og Polen i Adopsjonsforum, men her er det stengt?

Er det mulig for oss å adoptere barn fra et av de nordiske landene gjennom Adoptionscentrum i Sverige.

Noen som vet?

Skrevet

Det blir jo også adoptert norske barn fra tid til annen. Det er bare så få av dem. Med en tolmodighetsgrense som kan vare i det uendelige kan det være en løsning for dere .

Det er også mange norske barn som trenger fosterhjem helt fra fødslen, noen får jo da flytte tilbake til foreldrene etter en tid , men jeg tror nok at de fleste blir livet ut i fosterfamilien. Fosterforeldrene kan av og til, etter en tid adoptere dem, da blir det en så kaldt åpen adopsjon. De blir jo tryggere på framtiden ved en adopsjon, mens bio foreldrene kan få besøke dem et par ganger i året eller så. Det er da selvfølgelig at en før ev. adopsjon må ha det i bakhodet at barnet kan bli flyttet tilbake , noe mange syns er for skummelt å leve med. Utenlands adopsjon er derfor en tryggere måte å få barn på for da er adopsjonen endelig etter overtagelsen.

Skrevet

Jeg har ingen svar til det du spør om. MEN: "de nordiske land" er ikke et hvilket som helst område, men består av Sverige, Norge, Finland, Danmark, Island og Færøyene.

Noe annet blir det å snakke om nordisk utseende ... selv om det også blir vel ytterst vanskelig å definere?

Skrevet

Hvorfor er det så få europeiske land?

Hvorfor er det så få land å adoptere fra hvor barna ser nordiske ut? F.eks Polen, Russland, Latvia, Hviterussland, Romania etc etc...

I Adoptionscentrum i Sverige kan man adoptere fra flere europeiske land:

Ukraina

Russland

Hviterussland

Estland

Albania

Adoptionscentrum sider på nett: http://www.adoptionscentrum.se/

Det er ikke alle mennesker som er komfortable med å adoptere et annerledes utseende barn. Ikke fordi de er rasistiske eller ikke liker denne menneskegruppen, men ganske enkelt fordi når man får barn selv, ikke ville ha født et mørkt barn. Jeg tenker slik.

Jeg hadde heller ikke orket blikkene og oppmerksomheten fra omgivelsene. Jeg liker å gjemme meg litt i mengden, liker ikke å stikke meg frem.

I Norge er det ingen slike land å adoptere fra? Hvorfor ikke? Vel, de har Russland og Polen i Adopsjonsforum, men her er det stengt?

Er det mulig for oss å adoptere barn fra et av de europeiske landene gjennom Adoptionscentrum i Sverige.

Noen som vet?

- adopsjon - noe for alle?

Mrs. Wallace
Skrevet

Man er ikke garantert et barn med nordisk utseende selv om man adopterer fra de landene du nevner.

Tvert om - mange av barna som frigis til adopsjon derfra, er fra etniske minoriteter i de landene, og vil da ha et svært lite nordisk utseende.

Det har feks kommet afrikansk utseende barn fra Russland.

Sissis1365380749
Skrevet

Hvorfor er det så få europeiske land?

I Adoptionscentrum i Sverige kan man adoptere fra flere europeiske land:

Ukraina

Russland

Hviterussland

Estland

Albania

Adoptionscentrum sider på nett: http://www.adoptionscentrum.se/

Er det mulig for oss å adoptere barn fra et av de europeiske landene gjennom Adoptionscentrum i Sverige.

Noen som vet?

- adopsjon - noe for alle?

Heisan!

Vi skal adoptere fra Ungarn og bruker InorAdopt. Gjennom IA er det også mulig å adoptere fra Bulgaria.

Lykke til med valget!

Skrevet

Synes det er forkastelig at man vil adoptere fordi det man vil ha et barn som ser nordisk ut. Det har vært søkere i adopsjonsforeninger som har bedt om å få et barn som ser mes tmulig hvitt ut. De ble avslått på stedet. Det har ikke noe med rasisme å gjøre, men når man adoptere et barn så er ikke det det samme som å gå på et kjøpemarked. At dere tror at hudfarge er det som må til for at dere skal føle dere komfortable med et barn så tenk dere heller om hvorfor dere vil adoptere. Adopsjon skal være barnas beste,det barna skal slippe å høre hvor viktig det er med røtter og blod. Det er det dere insinuerer nemlig, ved å si at dere vil ha et som ser mer ut som dere selv. Understreker en gang til, jeg sier ikke at dere er rasister, men dere har tydligvis ikke satt dere inn i hva adopsjon er.

Skrevet

Man er ikke garantert et barn med nordisk utseende selv om man adopterer fra de landene du nevner.

Tvert om - mange av barna som frigis til adopsjon derfra, er fra etniske minoriteter i de landene, og vil da ha et svært lite nordisk utseende.

Det har feks kommet afrikansk utseende barn fra Russland.

Flott at du sier dette! Fir da kan de som absolutt skal ha et hvitt barn slippe å søke om adopsjon. Godt for barnet.

Mrs. Wallace
Skrevet

Flott at du sier dette! Fir da kan de som absolutt skal ha et hvitt barn slippe å søke om adopsjon. Godt for barnet.

Ja, det er ikke alle som passer til å adoptere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...