Gjest en som vil fortsette Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg mener at hvis man skal kunne "være" her på DOL, og også her på Adopsjons forum så MÅ man takle ltt motgang og mennesker som stiller spørsmål og tenker litt annerledes!! Tror dere at Adopsjons forum er "fredet" og at man kan rope på sletting hver gang det kommer et innlegg eller innspill som er litt utenfor A4 formatet?? På alle andre forum her inne på DOL så kommer det innlegg som ikke bare støttes og "godkjennes" av de store flertallet.. Og det ser folk ut til å akseptere!! Men IKKE her inne. Dette forumet er jo helt ekstremt i å ville sensurere vekk... Tror det er til det beste at folk som ikke takler dette, takker for seg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227682-ser-flere-takker-for-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ...resignere Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Helt enig med deg! Godt det er flere som har merket seg takhøyden her og jeg synes som deg at det er dem som skal takke for seg og finne seg et annet sted å være. Dette er ikke stedet for å ha syklubb med bare spesiellt inviterte... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227682-ser-flere-takker-for-seg/#findComment-1716202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rømme jeg også? Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg er en av de som har fulgt med her i flere år og vurdere sterkt å rømmme jeg også. Hovedårsaken til dette er at jeg er så innmari lei at enhver diskusjon blir forpestet av to - tre personer. Selv tror jeg at de voldsomme og usaklige angrepene fra disse personene har gjort at mange på dette forumet har blitt ekstra "hårsåre". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227682-ser-flere-takker-for-seg/#findComment-1716208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg kommer fortsatt til å være her på adopsjon, selv om mine barn etterhvert begynner å vokse til. Det har flere ganger vært folk som annonserte sitt frafall med store bokstaver, de fleste av dem har fortsatt å være her. At man av forskjellige grunner blir mindre å se her (mange forsvinner helt eller delvis når de har fått barn - de får vel annet å tenke på er jo selvfølgelig helt greit og ingenting å lage oppstuss om. Problemet er at når brukerne går ut og annonserer på denne måten (og ikke minst i etterkant av det TPS-bråket som har vært nå) så bekrefter de myten om at vi er hårsåre og trangsynte. Det blir litt sånn "jeg gidder ikke å leke mer med deg når du er så dum!" For det første må dere ikke bry dere om hva NHD sier, at han presenterer seg som psykiater, betyr ikke at han er allvitende og at hans ord er lov. Dessuten tror jeg innlegget hans først og fremst var skrevet for å provosere - noe han tydeligvis klarte helt fint. Uoverveid og uklokt, men effektivt! Nå skal det sies at det eneste "ropet om sletting" som bruker å være her, er rettet mot en person som legger ned utolig mye energi i å provosere og desinformere. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Ikke skriv innlegg på Webbis-forum, send heller en mail! [email protected] Dette av to grunner: Da slipper vi å oppleve å bli beskyldt for stadig "sladring" (noe jeg kun har sett ift. denne ene personen) og da unngår dere å oppildne ham. Ingenting er så bra for ham som oppmerksomhet, han kooooooser seg når han finner disse innleggene på webbisforumet. I all ubeskjedenhet syns jeg det er viktig at jeg (og andre bruker) fortsetter å stikke innom her, fordi hvis alle skal fortsette å si nå er det så ukoselig når folk er så ekle - så gjør dere denne provokatøren verdens største tjeneste: Dere lar ham få større mulighet til å forfekte disse meningene sine uimotsagt. Da kan han fortsette å skrive om kidnapping av barn, adopsjonssex og gud vet hva. Samt, selvølgelig, at NHD og resten av DOL kan nikke bekreftende til hverandre og si "Ja, var det ikke det vi sa." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227682-ser-flere-takker-for-seg/#findComment-1716233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
noppy Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg kommer fortsatt til å være her på adopsjon, selv om mine barn etterhvert begynner å vokse til. Det har flere ganger vært folk som annonserte sitt frafall med store bokstaver, de fleste av dem har fortsatt å være her. At man av forskjellige grunner blir mindre å se her (mange forsvinner helt eller delvis når de har fått barn - de får vel annet å tenke på er jo selvfølgelig helt greit og ingenting å lage oppstuss om. Problemet er at når brukerne går ut og annonserer på denne måten (og ikke minst i etterkant av det TPS-bråket som har vært nå) så bekrefter de myten om at vi er hårsåre og trangsynte. Det blir litt sånn "jeg gidder ikke å leke mer med deg når du er så dum!" For det første må dere ikke bry dere om hva NHD sier, at han presenterer seg som psykiater, betyr ikke at han er allvitende og at hans ord er lov. Dessuten tror jeg innlegget hans først og fremst var skrevet for å provosere - noe han tydeligvis klarte helt fint. Uoverveid og uklokt, men effektivt! Nå skal det sies at det eneste "ropet om sletting" som bruker å være her, er rettet mot en person som legger ned utolig mye energi i å provosere og desinformere. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Ikke skriv innlegg på Webbis-forum, send heller en mail! [email protected] Dette av to grunner: Da slipper vi å oppleve å bli beskyldt for stadig "sladring" (noe jeg kun har sett ift. denne ene personen) og da unngår dere å oppildne ham. Ingenting er så bra for ham som oppmerksomhet, han kooooooser seg når han finner disse innleggene på webbisforumet. I all ubeskjedenhet syns jeg det er viktig at jeg (og andre bruker) fortsetter å stikke innom her, fordi hvis alle skal fortsette å si nå er det så ukoselig når folk er så ekle - så gjør dere denne provokatøren verdens største tjeneste: Dere lar ham få større mulighet til å forfekte disse meningene sine uimotsagt. Da kan han fortsette å skrive om kidnapping av barn, adopsjonssex og gud vet hva. Samt, selvølgelig, at NHD og resten av DOL kan nikke bekreftende til hverandre og si "Ja, var det ikke det vi sa." Kloke ord muriel. Tas til ettertanke. Kanskje jeg blir værende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227682-ser-flere-takker-for-seg/#findComment-1716270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
escimo Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg kommer fortsatt til å være her på adopsjon, selv om mine barn etterhvert begynner å vokse til. Det har flere ganger vært folk som annonserte sitt frafall med store bokstaver, de fleste av dem har fortsatt å være her. At man av forskjellige grunner blir mindre å se her (mange forsvinner helt eller delvis når de har fått barn - de får vel annet å tenke på er jo selvfølgelig helt greit og ingenting å lage oppstuss om. Problemet er at når brukerne går ut og annonserer på denne måten (og ikke minst i etterkant av det TPS-bråket som har vært nå) så bekrefter de myten om at vi er hårsåre og trangsynte. Det blir litt sånn "jeg gidder ikke å leke mer med deg når du er så dum!" For det første må dere ikke bry dere om hva NHD sier, at han presenterer seg som psykiater, betyr ikke at han er allvitende og at hans ord er lov. Dessuten tror jeg innlegget hans først og fremst var skrevet for å provosere - noe han tydeligvis klarte helt fint. Uoverveid og uklokt, men effektivt! Nå skal det sies at det eneste "ropet om sletting" som bruker å være her, er rettet mot en person som legger ned utolig mye energi i å provosere og desinformere. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Ikke skriv innlegg på Webbis-forum, send heller en mail! [email protected] Dette av to grunner: Da slipper vi å oppleve å bli beskyldt for stadig "sladring" (noe jeg kun har sett ift. denne ene personen) og da unngår dere å oppildne ham. Ingenting er så bra for ham som oppmerksomhet, han kooooooser seg når han finner disse innleggene på webbisforumet. I all ubeskjedenhet syns jeg det er viktig at jeg (og andre bruker) fortsetter å stikke innom her, fordi hvis alle skal fortsette å si nå er det så ukoselig når folk er så ekle - så gjør dere denne provokatøren verdens største tjeneste: Dere lar ham få større mulighet til å forfekte disse meningene sine uimotsagt. Da kan han fortsette å skrive om kidnapping av barn, adopsjonssex og gud vet hva. Samt, selvølgelig, at NHD og resten av DOL kan nikke bekreftende til hverandre og si "Ja, var det ikke det vi sa." Veldig godt skrevet Muriel! Jeg er 100 % enig med deg og skulle akkurat til å skrive et lignende innlegg! Men du formulerte deg jo så bra, så jeg nøyer meg med å si meg enig... Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227682-ser-flere-takker-for-seg/#findComment-1716275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Kloke ord muriel. Tas til ettertanke. Kanskje jeg blir værende. Det ville være hyggelig ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227682-ser-flere-takker-for-seg/#findComment-1716276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enda en som fortsette Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Enig med deg! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227682-ser-flere-takker-for-seg/#findComment-1716359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Usynlig adoptert Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg kommer fortsatt til å være her på adopsjon, selv om mine barn etterhvert begynner å vokse til. Det har flere ganger vært folk som annonserte sitt frafall med store bokstaver, de fleste av dem har fortsatt å være her. At man av forskjellige grunner blir mindre å se her (mange forsvinner helt eller delvis når de har fått barn - de får vel annet å tenke på er jo selvfølgelig helt greit og ingenting å lage oppstuss om. Problemet er at når brukerne går ut og annonserer på denne måten (og ikke minst i etterkant av det TPS-bråket som har vært nå) så bekrefter de myten om at vi er hårsåre og trangsynte. Det blir litt sånn "jeg gidder ikke å leke mer med deg når du er så dum!" For det første må dere ikke bry dere om hva NHD sier, at han presenterer seg som psykiater, betyr ikke at han er allvitende og at hans ord er lov. Dessuten tror jeg innlegget hans først og fremst var skrevet for å provosere - noe han tydeligvis klarte helt fint. Uoverveid og uklokt, men effektivt! Nå skal det sies at det eneste "ropet om sletting" som bruker å være her, er rettet mot en person som legger ned utolig mye energi i å provosere og desinformere. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Ikke skriv innlegg på Webbis-forum, send heller en mail! [email protected] Dette av to grunner: Da slipper vi å oppleve å bli beskyldt for stadig "sladring" (noe jeg kun har sett ift. denne ene personen) og da unngår dere å oppildne ham. Ingenting er så bra for ham som oppmerksomhet, han kooooooser seg når han finner disse innleggene på webbisforumet. I all ubeskjedenhet syns jeg det er viktig at jeg (og andre bruker) fortsetter å stikke innom her, fordi hvis alle skal fortsette å si nå er det så ukoselig når folk er så ekle - så gjør dere denne provokatøren verdens største tjeneste: Dere lar ham få større mulighet til å forfekte disse meningene sine uimotsagt. Da kan han fortsette å skrive om kidnapping av barn, adopsjonssex og gud vet hva. Samt, selvølgelig, at NHD og resten av DOL kan nikke bekreftende til hverandre og si "Ja, var det ikke det vi sa." Fatter ikke hva du holder på med,men har da igjen kommet opp med "en provokatør" som er en han.Det er da angivelig en person du tenker på.Nå påstår du også at psykiateren er også en provikatør. Er det ingen ende på hvor ensformig forsvar for at adoptanter skal være trangsynte? Er det så ille å få belyst andre sider av adopsjonsvirksomheten her til lands uten at webmaster og psykiatere skal tilkalles ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227682-ser-flere-takker-for-seg/#findComment-1716377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Fatter ikke hva du holder på med,men har da igjen kommet opp med "en provokatør" som er en han.Det er da angivelig en person du tenker på.Nå påstår du også at psykiateren er også en provikatør. Er det ingen ende på hvor ensformig forsvar for at adoptanter skal være trangsynte? Er det så ille å få belyst andre sider av adopsjonsvirksomheten her til lands uten at webmaster og psykiatere skal tilkalles ? Jeg ønsker ikke å generalisere over hva NHD "er", men jeg mener at DETTE innlegget hans vanskelig kan ses på som annet enn et ønske om å provosere. Det er ikke "så ille å få belyst andre sider av adopsjonsvirksomheten her til lands uten at webmaster og psykiatere skal tilkalles". Det som er ille, er å la direkte feilinformasjon bli stående som en sannhet. Jeg har ikke tenkt å godta at enkelte skal få forfekte sannheter som f.eks kidnapping og salg av kinesiske barn, eller at viktig og vanlig grunn til at barn blir adoptert,er fordi adoptivforeldrene ønsker noen å ha sex med. Begge disse to eksemplene har vært tatt opp på DOL, av en og samme person. Diskusjoner som f.eks Tore på sporet derimot, har jeg ingen problemer med, selv om jeg har opplevd at folk har kalt meg trangsynt og hårsår når de går tom for argumenter. Og bare så det er sagt: Mitt første svar i denne tråden var myntet på de som vurderer å forlate forumet. Med andre ord kommer jeg ikke til å gå inn i en lengre diskusjon om hvorvidt NHD har en allviterstatus, adoptivforeldre generelt er noen sutrepaver, eller at norsk adopsjonspolitikk er under pari. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227682-ser-flere-takker-for-seg/#findComment-1716426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Det ville være hyggelig ) Litt krangling er ikke nok til å få meg til å rømme fra forumet... Er riktignok ikke så aktiv til å skrive, men er innom omtrent hver eneste dag for å sjekke... Og det kommer jeg til å fortsette med, og så svarer jg når jeg får lyst... Kan jo forresten tenkes at noe syntes forumet var vel kjedelig og at det var en grunn til at de provoserende innleggende begynte å strømme på... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227682-ser-flere-takker-for-seg/#findComment-1716457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Litt krangling er ikke nok til å få meg til å rømme fra forumet... Er riktignok ikke så aktiv til å skrive, men er innom omtrent hver eneste dag for å sjekke... Og det kommer jeg til å fortsette med, og så svarer jg når jeg får lyst... Kan jo forresten tenkes at noe syntes forumet var vel kjedelig og at det var en grunn til at de provoserende innleggende begynte å strømme på... At noen kanskje fant forumet kjedelig,kan du sikkert ha rett i. Jeg skriver heller ikke så mye, men jeg er ofte innom og leser. Det er hyggelig med alle gla'meldingene, men jeg syns også vi må kunne ta en og annen diskusjon innimellom. Men selvsgt betinger det et visst minimum og saklighet fra de impliserte. Det går jo bra for det meste, men vi har jo enkelte unntak som har utmerket seg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227682-ser-flere-takker-for-seg/#findComment-1716465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Usynlig adoptert Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg ønsker ikke å generalisere over hva NHD "er", men jeg mener at DETTE innlegget hans vanskelig kan ses på som annet enn et ønske om å provosere. Det er ikke "så ille å få belyst andre sider av adopsjonsvirksomheten her til lands uten at webmaster og psykiatere skal tilkalles". Det som er ille, er å la direkte feilinformasjon bli stående som en sannhet. Jeg har ikke tenkt å godta at enkelte skal få forfekte sannheter som f.eks kidnapping og salg av kinesiske barn, eller at viktig og vanlig grunn til at barn blir adoptert,er fordi adoptivforeldrene ønsker noen å ha sex med. Begge disse to eksemplene har vært tatt opp på DOL, av en og samme person. Diskusjoner som f.eks Tore på sporet derimot, har jeg ingen problemer med, selv om jeg har opplevd at folk har kalt meg trangsynt og hårsår når de går tom for argumenter. Og bare så det er sagt: Mitt første svar i denne tråden var myntet på de som vurderer å forlate forumet. Med andre ord kommer jeg ikke til å gå inn i en lengre diskusjon om hvorvidt NHD har en allviterstatus, adoptivforeldre generelt er noen sutrepaver, eller at norsk adopsjonspolitikk er under pari. Alle adoptivforeldre adopterer ikke barn for å sex med barnet,men det forekommer alikevel. Internasjonale adopsjoner har desverre blitt stemplet av professorer i USA for barnehandel,bortføring av barn,kidnapping osv. Dette er selvfølgelig ikke hyggelig å bli opplyst om,men å derimot fornekte at dette foregår blir vel heller ikke rett. Grunnen til f.eks at kinesiske barnehjemsbarn kommer til Norge for adopsjon er avtalt med diverse myndigheter i begge land.At det er mer lovlig pga avtaler betyr vel ikke at adopsjonsloven er fulgt. Selv våre adopsjonsmyndigheter vet at de ikke har penger nok til å kontrollere ektheten av adopsjonspapirene her til lands. Sånn er det og intet noe nytt i det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227682-ser-flere-takker-for-seg/#findComment-1716859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinamamsen Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Ja - du har sikkert rett! Men jeg har min fulle rett til å trekke meg fra dette forumet uten å få dine sysnpunkter tredd ned over hodet over hvorfor jeg takker for meg. Du vet faktisk ikke hvorfor jeg synes det er på tide å gi seg her nå. Det har vært en fin tid, men nå er det nok. Det er kjempefint at dere er flere som ønsker å være her fremdeles og jeg håper dere, igjen, klarer å få til et hyggelig adopsjonsforum! Takk igjen ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227682-ser-flere-takker-for-seg/#findComment-1716907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandex Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Ja - du har sikkert rett! Men jeg har min fulle rett til å trekke meg fra dette forumet uten å få dine sysnpunkter tredd ned over hodet over hvorfor jeg takker for meg. Du vet faktisk ikke hvorfor jeg synes det er på tide å gi seg her nå. Det har vært en fin tid, men nå er det nok. Det er kjempefint at dere er flere som ønsker å være her fremdeles og jeg håper dere, igjen, klarer å få til et hyggelig adopsjonsforum! Takk igjen ! Jo, lykke til videre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227682-ser-flere-takker-for-seg/#findComment-1717084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litchi Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Ja - du har sikkert rett! Men jeg har min fulle rett til å trekke meg fra dette forumet uten å få dine sysnpunkter tredd ned over hodet over hvorfor jeg takker for meg. Du vet faktisk ikke hvorfor jeg synes det er på tide å gi seg her nå. Det har vært en fin tid, men nå er det nok. Det er kjempefint at dere er flere som ønsker å være her fremdeles og jeg håper dere, igjen, klarer å få til et hyggelig adopsjonsforum! Takk igjen ! Nei, det har du faktisk ikke. Du har din fulle rett til å trekke deg fra forumet og evt. annonsere din avgang offentlig (vet ikke om du har gjort det, antar det bare ut i fra innlegget ditt), men du har ingen rett til å kreve at andre ikke skal si hva de mener om det - det du altså kaller "trekke nedover ørene". Sånn er det faktisk å delta i verden, virituell eller virkelig - man kan ikke bestemme hva andre skal si eller mene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227682-ser-flere-takker-for-seg/#findComment-1718277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.