Gå til innhold

Tidspunkt for bursdag, 5 åringer.

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt å ha bursdag for frøkna som blir fem på en ukedag.

Vi er så hldige å låne bhg for en slikk og ingeting. Bhg stenger kl 16.30, og jeg er litt redd jeg ikke rekker å stelle i stand på en halvtime, eller er det nok når man har alle kaker og sånn ferdig på forhånd? Jeg har bare tenkt å dekke med hvitpapirduk og ballonger og varme litt mat. Sannsynligvis blir jeg alene om det som skjer før bursdagen siden mannen er på jobbreise.

Evt. tenker jeg å ha bursdag fra 17.30 til 19.30, men jeg lurer på om det blir litt sent? De inviterte er fra 3 til 6 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227694-tidspunkt-for-bursdag-5-%C3%A5ringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er for sent å holde på til klokken 19.30. Da er det leggetid for begge mine som er 6 og snart 3 år. Tror du klarer å gjøre i stand på 30 min. Sønnen min er invitert i bursdag fra 17.30 til 19.00 i morgen. Etter en lang dag i bhg er de fleste barna sliten slik at 1,5 time holder.

Lykke til med bursdagsfeiringen.

Gjest Debra irl

Du får ikke lov til å komme litt tidligere for å varme maten da? Sånn at ungene kunne blitt igjen? Jeg vet jo at noen barn blir hentet tidligere, men for mitt vedkommende hadde blitt litt hektisk hvis jeg skulle hente lillebror halv fem, for så å rekke å være tilbake til fem eller halv seks. Da hadde det vært kjekt å gått rett over i bursdag.

Men det du egentlig spør om, bursdag fra 17:30 - 19:30 hadde gått fint for oss.

Gjest Elextra

Skal alle måtte hente barna sine i barnehagen kl. 16, for så å levere dem igjen klokken 16.30? Høres veldig unehsiktsmessig ut. Dersom dere inviterer hele avdelingen, tror jeg veldig mange foreldre vil sette pris på å slippe å hente og la barna bli igjen på ettermiddagen. Det blir selvfølgelig vanskelig om du da skal måtte passe barna samtidig med at du gjør i stand, men kan du ikke alliere deg med en annen forelder, som f.eks. kan passe barna ute mens du gjør i stand inne? Går det evt. an å avtale med en av assistentene å jobbe en time ekstra den dagen, som du betaler for?

Synes ellers kl. 19.30 er for sent å avslutte bursdagsselskap, mine legger seg på denne tiden.

Skal alle måtte hente barna sine i barnehagen kl. 16, for så å levere dem igjen klokken 16.30? Høres veldig unehsiktsmessig ut. Dersom dere inviterer hele avdelingen, tror jeg veldig mange foreldre vil sette pris på å slippe å hente og la barna bli igjen på ettermiddagen. Det blir selvfølgelig vanskelig om du da skal måtte passe barna samtidig med at du gjør i stand, men kan du ikke alliere deg med en annen forelder, som f.eks. kan passe barna ute mens du gjør i stand inne? Går det evt. an å avtale med en av assistentene å jobbe en time ekstra den dagen, som du betaler for?

Synes ellers kl. 19.30 er for sent å avslutte bursdagsselskap, mine legger seg på denne tiden.

Jeg hadde ikke, som assistent, tatt på meg den oppgaven. Ansvarsmessig er det veldig uklart og hvis det skjedde noe med ett av barna mens vi ventet ute, så ville jeg mest sannsynlig bli holdt ansvarlig for det.

Gjest Elextra

Jeg hadde ikke, som assistent, tatt på meg den oppgaven. Ansvarsmessig er det veldig uklart og hvis det skjedde noe med ett av barna mens vi ventet ute, så ville jeg mest sannsynlig bli holdt ansvarlig for det.

Det har du sikkert rett i, forslaget var kanskje ikke veldig gjennomtenkt. Men mente jo selvfølgelig på barnehagens uteområde, ikke utenfor barnehagen.

Annonse

Det har du sikkert rett i, forslaget var kanskje ikke veldig gjennomtenkt. Men mente jo selvfølgelig på barnehagens uteområde, ikke utenfor barnehagen.

Ja, jeg skjønte det :) Det er noe foreldre ofte ikke tenker på når de ber om hjelp utenom barnehagetiden, men som vi som blir spurt må ha i mente. Man er tross alt både privat og profesjonell på samme tid, så ansvarsområdene er i gråsonen.

Å feire til klokka 19.30 ville nok blitt for sent for mine også. Etter en lang dag i barnehagen hadde nok ikke de holdt lenger enn til seks... Men så er de utrolig trøtte om kvelden da..

Dette med å låne barnehagen til bursdagsfeiring høres utrolig kjekt ut. Det er ikke vanlig her vi bor men høres jo utrolig praktisk ut. Jeg vet ikke om du er hjemme på dagtid eller om du jobber, men det bare slo meg at det kanskje gikk an å ta en feiring i løpet av barnehagedagen? Kanskje de ansatte ville ha stilt seg positive til at du "kapret" hele opplegget etter lunch en gang? Selv om du stod ansvarlig for opplegg og servering så ville du jo da ha hjelp av de ansatte i barnehagen.

Vet ikke hvordan de ansatte stiller seg til dette men som mor så ville jeg likt dette opplegget mye bedre enn å reise bort i bursdag på ettermiddagen etter barnehagedag. Tror rett og slett mine ville vært for slitne til å kunne kose seg da. Men noen spennende timer med god servering i barnehagen ville nok alle satt pris på. Skjønner at det blir problematisk for de som ikke har dag den aktuelle dagen, men at man rett og slett kunne invitert alle som er på avdelingen den dagen.

Bare en ide altså:-)

Halv åtte høres sent ut. De skal jo hjem og stelle og legge ungene også.

Men kan du ikke få komme litt før i barnehagen selv? Sette i gang med å varme maten i det minste. Og er de ute på ettermiddagen kan du jo også dekke bordet klart.

Lykke til med feiringen!

Gjest surreal

Å feire til klokka 19.30 ville nok blitt for sent for mine også. Etter en lang dag i barnehagen hadde nok ikke de holdt lenger enn til seks... Men så er de utrolig trøtte om kvelden da..

Dette med å låne barnehagen til bursdagsfeiring høres utrolig kjekt ut. Det er ikke vanlig her vi bor men høres jo utrolig praktisk ut. Jeg vet ikke om du er hjemme på dagtid eller om du jobber, men det bare slo meg at det kanskje gikk an å ta en feiring i løpet av barnehagedagen? Kanskje de ansatte ville ha stilt seg positive til at du "kapret" hele opplegget etter lunch en gang? Selv om du stod ansvarlig for opplegg og servering så ville du jo da ha hjelp av de ansatte i barnehagen.

Vet ikke hvordan de ansatte stiller seg til dette men som mor så ville jeg likt dette opplegget mye bedre enn å reise bort i bursdag på ettermiddagen etter barnehagedag. Tror rett og slett mine ville vært for slitne til å kunne kose seg da. Men noen spennende timer med god servering i barnehagen ville nok alle satt pris på. Skjønner at det blir problematisk for de som ikke har dag den aktuelle dagen, men at man rett og slett kunne invitert alle som er på avdelingen den dagen.

Vi hadde en periode et par foreldre som fikk idè om å invitere oss hjem til seg og feire bursdag der hjemme, i barnehagetiden. Dette var kjempekoselig, for alle parter. Problemet ble bare at dess flere som "oppdaget" denne muligheten, dess flere gjorde det samme. Og en bursdag lar seg ikke avlyse/utsette like lett som en vanlig tur ved personalmangel..!

Å feire bursdagen _I_ barnehagen blir jo litt annerledes, men jeg hadde likevel ikke villet det som ped.leder. Det er mange praktiske ting som legger kjepper i hjulene, og selv om foreldrene har "ansvaret", så blir det mer å henge fingrene i for personalet likevel.

Jeg skjønner at det kan høres deilig og lettvint ut for foreldrene at vi er så mange voksne som kjenner alle barna og som hjelper til, men jeg er klar på at feiring av bursdager skal foregå hjemme, og at vi kun markerer bursdagen i barnehagen. Vi lager krone og synger, foreldrene tar gjerne med noe godt til lunsjen. :)

Halv åtte høres sent ut. De skal jo hjem og stelle og legge ungene også.

Men kan du ikke få komme litt før i barnehagen selv? Sette i gang med å varme maten i det minste. Og er de ute på ettermiddagen kan du jo også dekke bordet klart.

Lykke til med feiringen!

Takk for svar, jeg syns også at 19.30 blir litt sent, men det virket som eneste mulighet en periode. Nå ser det ut til at det løser seg på annet vis allikevel. :)

God ide, men ettersom jeg har jobbet i bhg selv og opplevd dette et par ganger så er jeg ikke like begeistret. Takk for svar.

Annonse

Neida, planen var at bursdagen evt. skulle starte 17.30. Men nå har det ordnet seg på annet vis, så da er alt supert. Takk for svar. :)

Du får ikke lov til å komme litt tidligere for å varme maten da? Sånn at ungene kunne blitt igjen? Jeg vet jo at noen barn blir hentet tidligere, men for mitt vedkommende hadde blitt litt hektisk hvis jeg skulle hente lillebror halv fem, for så å rekke å være tilbake til fem eller halv seks. Da hadde det vært kjekt å gått rett over i bursdag.

Men det du egentlig spør om, bursdag fra 17:30 - 19:30 hadde gått fint for oss.

Takk for svar!

Jeg synes det er for sent å holde på til klokken 19.30. Da er det leggetid for begge mine som er 6 og snart 3 år. Tror du klarer å gjøre i stand på 30 min. Sønnen min er invitert i bursdag fra 17.30 til 19.00 i morgen. Etter en lang dag i bhg er de fleste barna sliten slik at 1,5 time holder.

Lykke til med bursdagsfeiringen.

Takk for svar. :)

Du kan ikke legge bursdagsfeiringen til lørdag eller søndag da ?

Snart 6 åringen vår er "helt skutt" i syv tiden på kvelden :)

Det som er litt dumt er at da blir det litt lenge etter bursdagen hennes. Helgen før bursdagen hennes er det opplegg og helgen etter skal vi i konfirmasjon. Men nå har vi allikevel funnet en løsning vi tror vil funke. Takk for svar allikevel. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...