Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg skrev inn på denne siden for en tid tilbake angående min datter fordi jeg lurte på om hun kanskje kunne ha adhd.Nå har hun hatt flere samtaler med psykolog på et psykologsenter.Han tror at hun har adhd og skal nå utredes for dette,men det er en del ting jeg lurer på.Hun fortalte til psykologen at hun føler at hun "lever i en tåkeverden og at alle inntrykk samler seg i hodet uten at noe blir silt ut og når det er på det verste klarer hun ikke å f.eks se på tv eller være med venninnner for hun har nok med alt som surrer rundt og alt hun må tenke igjennom".Noen som forstår hva hun mener? Datteren min er nå 20 år og jeg lurer på?Kan hun ha hatt det sånn når hun var barn uten at vi har forstått det eller kan det ha dukket oppp i tenårene?Hun var veldig kranglete og sær når hun var barn men ikke så ille at vi lurte på om det var noe unormalt.Vi trodde vel helst at hun var bortskjemt.Kan legge til at psykologen har utelukket psykiske lidelser som bipolar o.s.v.Jeg er veldig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227698-lurer-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...
  • 7 måneder senere...
UndrendePåDetMeste

Dette syns jeg forklarte det meste bra :)

Det fører jo ikke til problemer i samme grad mens barn er små, for da kan foreldre skjære gjennom tankekaoset med "på tide med lekser, matte først side det-og-det", og så videre.

Men når man blir eldre og skal organisere sin egen hverdag mer og mer, så kan det blir veldig vanskelig siden man

1. ikke får med seg hva som er viktig og ikke

2. ikke klarer å huske på det senere siden hodet er en eneste stor "tåkedott"

3. siden mange med ADHD lider av "utsettelses-problemer".Jeg skal bare, jeg skal bare, er iallefall kjente ord fra meg :P

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227698-lurer-p%C3%A5/#findComment-2085029
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...