Gå til innhold

leggetid for en 7åring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ti og en halv time

Kommer jo an på når syvåringen må / står opp. Min syvåring sover ca ti og en halv time, men ikke uavhengig av hvor sent / tidlig han legger seg, legger han seg mye senere en kveld, sover han ikke tilsvarende lenge om morgenen, dessverre..

Min 7-åring er vanligvis klar for å sove kl. 2030. Dvs. at han legger seg litt før dersom vi leser på senga.

Fredag og / eller lørdag kan det bli en halvtime senere.

Han har aldri trengt mye søvn og våkner av seg selv en eller annen gang mellom 0640 og 0730 uansett hva vi gjør med ham.

Jeg prøver å få henne i seng kl.20.00, men ofte er vi ikke ferdige med å lese før kl.20.30 eller litt senere, desverre. I helgene legger hun seg ca. 21.00. Hun er ganske trøtt om morgenen, så vi bør kanskje skjerpe oss med leggetiden. Men nå er det jo så lyst ute også, og barn som er ute å løper mellom husene her, så det blir vel ikke akkurat lettere...

Vær glad du klarer å få han i seng til 19.30. Det er sikkert deilig for alle parter....

Gutten vår på 7 år legger seg som regel litt før halv ni på hverdagene. Han våkner eller blir vekket ca klokka 7 når han skal på skolen.

Denne helga har han sovet veldig lite. Sovnet vel ca halv ti fredag og litt før elleve i går (barnevakt). Våknet i syvtida begge morgenene. I kveld sovnet han fort ca halv ni.

Annonse

Egentlig vil vi at han skal være i seng før 20:30, men etter påske har det sklidd ut litt, og jeg tror ikke han har vært i seng før 21 på et par uker.

Som regel sover han ihvertfall i 21:30-22-tida, men jeg synes egentlig det er litt seint.

Han blir 7 i juni.

Min 7-åring er vanligvis klar for å sove kl. 2030. Dvs. at han legger seg litt før dersom vi leser på senga.

Fredag og / eller lørdag kan det bli en halvtime senere.

Han har aldri trengt mye søvn og våkner av seg selv en eller annen gang mellom 0640 og 0730 uansett hva vi gjør med ham.

Det var nå veldig nøyaktig. Hadde tenkt å skrive 0630.

Annonse

Vi følger regler om at de får være oppe et kvarter lenger for hver bursdag. Vår sønn på 7 år legger seg kl 20.15. Da står han opp kl 7. (Vår datter er 5, og legger seg kl 19.45, og vår sønn på 8 legger seg kl 20.30) Men det er stor forskjell på hvor mye søvn barna trenger, så dersom dere ser at han trenger mye søvn, så bør han kanskje i seng før.

Gjest good27

Vi følger regler om at de får være oppe et kvarter lenger for hver bursdag. Vår sønn på 7 år legger seg kl 20.15. Da står han opp kl 7. (Vår datter er 5, og legger seg kl 19.45, og vår sønn på 8 legger seg kl 20.30) Men det er stor forskjell på hvor mye søvn barna trenger, så dersom dere ser at han trenger mye søvn, så bør han kanskje i seng før.

takk for tipset:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...