Gå til innhold

Oppskrift sjokoladekake

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne er langpannesjokoladekaken er kjempegod og blir flittig brukt i voksenbursdag som barnebursdag og til kosekvelder;o)

5 egg

6 dl sukker

300 g smeltet smør

10 dl hvetemel

4 ts bakepulver

4 ts vaniljesukker (jeg bruker ikke det)

4-6 ss kakao

3,75 dl melk

Pisk egg og sukker til eggedolsis. Tilsett det øvrige, med mel og bakepulver blandet til slutt. Hvis du sikter melet blir kaken ekstra luftig.

Stekes på 225 grader på nederste hylle i ca 20 min.

Glasur:

150 g smeltet smør

400 g melis

4 ts vaniljesukker (som jeg igjen ikke bruker)

3 ss kakao

5 ss kaffe

Kokos på toppen er slager her!

Lykke til ;o)

Tante Olgas sjokoladekake

4 egg

6 dl sukker

9 dl hvetemel

5 ts bakepulver

4 ts vaniljesukker

2 ss kakao

3 dl melk

230 g smelta smør

Start med å smelte smøret. Pisk så egg og sukker til eggedosis. Ha så i melk og det tørre, og det smelta smøret til slutt.

Stekes på 180/200 grader i ca 25 min. i stor langpanne.

Glasur

200 g melis

1 ss kakao

4 ss kaffe (flytende, ja)

4 ss smør

(Dette er litt lite til en langpanne-kake, doble porsjonen!)

Rør alt godt sammen i en liten kjele og ha utover kaka mens den fortsatt er litt varm. Pynt evt. før glasuren stivner.

Mmmmm.

Annonse

Mrs. Wallace

Kjøp 1 stk pose Toro langpannekake. Bland den ut som angitt på posen. Stek som angitt på posen.

Legg på Toro glasur, og evt pynst.

;o)

Toro-kakene på pose (både brownies og langpannekake) er så gode at det sjelden er bryet verdt å styre med andre oppskrifter, har jeg funnet ut. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...