Gå til innhold

Hvorfor er det sånn?!?

Anbefalte innlegg

Hvorfor våkner minstemor klokka 6 og klokka 630 i helga, mens hun sov til 750 i dag da vi skulle ut av huset hele gjengen?

I uka våkner hun mellom 7 og 8 - og i helga før 7...

Hele påska våknet hun tidlig - mens med en gang hverdagen begynte, sov hun lenger.

Noen logisk forklaring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227800-hvorfor-er-det-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• Gyda

6

• morsan

2

• jubalong70

2

Mest aktive i denne tråden

Legger du henne senere i helgene enn på hverdager?

Av erfaring, med alle mine tre faktisk, så våknet de tidligere om de hadde lagt seg senere enn vanlig kvelden før, hvorfor aner jeg ikke.

Ja, det blir nok litt seinere i helga enn vanligvis - "fordi det er helg - og de ikke trenger å stå opp tidlig" :-P

Mulig det er der hunden ligger begravet (eller hva det nå heter)....

Leser du Tommy og Tigeren? Kan ikke sove bort fridager vet du ;)

Sant nok :-)

Denne helga har de lekt og lekt og lekt i ett med naboungene. Det er jammen deilig med vår! Det vrimler av unger ute!

Søndag morgen gikk de to eldste ut litt over ni, og jeg måtte hale dem inn klokka to for at de skulle spise...

Sykler, klatrer, løper, leker isandkassa, ronser, spille fotball....!!!!

Gjest Persille

Denne helga har de lekt og lekt og lekt i ett med naboungene. Det er jammen deilig med vår! Det vrimler av unger ute!

Søndag morgen gikk de to eldste ut litt over ni, og jeg måtte hale dem inn klokka to for at de skulle spise...

Jeg vet - det er fantastisk :)

Så nå lener jeg meg tilbake og gleder meg til sommeren, da kan vi være nakne og ute HELE tiden ;)

Annonse

Hva i all verden er å ronse?!?!?

Vet du ikke hva ronse er????

Noen særinger andre steder i landet kaller det for å disse eller for å huske....

Men det er RONSE som er det riktige :-)

Er å disse / huske det samme som å ronse? Har aldri hørt ordet ronse og hadde ikke skjønt en døyt om noen unger hadde sagt de skulle ut og ronse. :o)

Sukk, sånn er det hos oss også. Jeg legger ubetinget all skyld på TV2's barne-tv!

Størstejenta er fullstendig TV-frelst, og hun vet så inderlig godt at det hersens barne-tv starter tidlig i helga. Argh!

Når vi skal i barnehagen, derimot, må ungene vekkes 07.20. Og da er de trøtte! Helgene derimot, da er det full skuv fra før fuglene fiser!

Annonse

Sukk, sånn er det hos oss også. Jeg legger ubetinget all skyld på TV2's barne-tv!

Størstejenta er fullstendig TV-frelst, og hun vet så inderlig godt at det hersens barne-tv starter tidlig i helga. Argh!

Når vi skal i barnehagen, derimot, må ungene vekkes 07.20. Og da er de trøtte! Helgene derimot, da er det full skuv fra før fuglene fiser!

Ja, eldstemann hos oss og kan sitte pal og glo på barne-tv fra klokka er 7 til klokka 10. Da får han ikke lov lenger...

Da kommer kameratene og ringer på døra og vil ha ham ut - og han har som oftest ikke kledd seg ennå :-)

Ja, eldstemann hos oss og kan sitte pal og glo på barne-tv fra klokka er 7 til klokka 10. Da får han ikke lov lenger...

Da kommer kameratene og ringer på døra og vil ha ham ut - og han har som oftest ikke kledd seg ennå :-)

Akkurat som hos oss!

Heldigvis er ikke den minste like manisk på TV'n som den største, hun setter stor pris på å sove lenge!

Er å disse / huske det samme som å ronse? Har aldri hørt ordet ronse og hadde ikke skjønt en døyt om noen unger hadde sagt de skulle ut og ronse. :o)

Det er veldig mange som ikke skjønner hva "å disse" er heller, da.

(Og i "ungdomsspråket" har det jo fått en ny betydning også :-).)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...