Gå til innhold

Hva skjer her egentlig?

Gjest som holder seg anonym i dag.

Anbefalte innlegg

Gjest som holder seg anonym i dag.

Har ikke vært inne her på en del dager og ser at den ene etter den andre takker for seg. Greit nok, jeg kommer ikke til å savne noen.

Men de skriver bla: Her er ddet ikke trivelig lenger ol, men hva i himmelens navn forventer man seg på et nett- sted??????????

Det er jo ikke en privat syklubb akkurat,men INTERNETT og da må man forvente at det kommer folk for å provosere, irritere, folk med andre meninger osv. Vil dere ha folk som har lik mening som dere, ja så farvel og lykke til med eventuelle interne adopsjons-sider. Tror nemlig det passer seg bedre for dere.

Hilsen tidvis fast bruker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227893-hva-skjer-her-egentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert bedre å få eksludert resten av verden ja.

Men blir det da ikke en slags innavl av meninger og holdninger som ikke alltid er spiselige i den store verden?

Gruppetenking er et kjent begrep, grupper adskilt fra resten av verden med sære holdninger, meninger og adferd.

Jeg kan bare svare for meg, og jeg reagerer på språkbruken og argumentasjonen. Synes den er usaklig og når det brukes skjellsord mener jeg den mister både verdighet og troverdighet. Det er en helt annen tone inne på FUB og derfor mye triveligere å være der. Jeg er inne her og kikker innimellom for å se om forumet endrer seg men deltar mer aktivt på andre fora fordi språkbruken og argumentasjonen inviterer mer. For min del så var det under Tore debatten at ting tok helt av.

Annonse

Nå har ikke jeg tenkt å takke for meg, så jeg kan ikke svare for andre, og jeg er heller ingen dreven nett-surfer, men er det en slags naturlov at det må være utrivelig på et nettsted? Selv har jeg ingen glede av å gå i syklubb og tar mer enn gjerne en diskusjon, men jeg synes ikke det er morsomt når folk er usaklige, går inn for å misforstå, bruker ubehagelige personkarakteristikker (om folk de strengt tatt ikke kjenner), henger ut bestemte nick o.l. Hvorfor skriver du f.eks. at du ikke kommer til å savne noen? Er ikke det en helt unødvendig utrivelig kommentar? Jeg er helt klart for at det skal finnes varierte erfaringer her og deltagere av mange "slag", det er jo nettopp noe av poenget, at vi kan lære og utfordres av hverandre. Men igjen, jeg forstår ikke hvorfor ikke dette kan gjøres på en hyggelig måte. All min pedagogiske erfaring tilsier at det er lite utvikling og læring å finne i et miljø der folk føler seg utsatt. Og hva er hensikten da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...