Gå til innhold

3 spørsmål ang slanking


Gjest ikkje underteikna

Anbefalte innlegg

Gjest ikkje underteikna

1. Vekta mi er ganske stabil, den varierer mellom +/- 2kg. Jeg ønsker å slanke meg ved å gjøre forandringer i matvanene mine en stund fremover. Det jeg lurer på er om dersom jeg går ned ti kilo, kan jeg da gå tilbake til mine gamle matvaner igjen uten å legge på meg? Siden jeg ikke legger på meg nå med mitt kosthold, så gjør jeg vel det heller ikke om jeg er ti kg lettere?

2. Veninnen min lurer på om hun kommer til å gå ned i vekt dersom hun kun innfører dette nye tiltaket: Kutte ut den ene sjokolade om dagen som hun nå spiser (bortsett fra på lørdagen). ? Isåfall, hvor mye vil hun gå ned i vekt, og hvor lang tid vil det ta før resultatet kommer?

3. Hva med usukkra godteri, som feks dietorelle, vil man legge på seg like mye av det som av tilsvarende godteri uten sukker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aimabel

1. Dersom du ikke holder på ditt nye kosthold men går tilbake til ditt gamle vil du legge på deg igjen. Det er rett og slett fordi en stor kropp forbrenner mer enn en slank. Grunnen til at du har stoppet opp der du er nå, er vel at du ikke fortsetter å øke matinntaket?

2. Joda, hun vil sakte men sikkert gå ned. Ikke godt å si nøyaktig hvor lang tid, måneder, et år kanskje? Leste i et blad at ved å begynne å spise en eske lakryl hver dag, vil man gå opp fem kilo på et år...

3. Poenget med vektnedgang er å innta færre kalorier enn du forbrenner. Dietorelle og annet sukkerfritt godteri inneholder også kalorier...

Min erfaring er at du bare lurer kroppen ved å spise kunstig sukker. Det beste mener jeg er å venne seg til skjeldnere sukkerinntak. Søtbehovet vil da avta etterhvert

Jeg mener at hele grunnlaget for å oppnå en sunn livsstil og kropp, er å forsøke å finne andre gleder enn mat. Finner du en aktivitet du liker, kan du slippe å tenke så mye på det.

Det opplegget du legger fram her, høres lite lovende ut spør du meg. Du må gjøre noe med innstillingen din.

Desverre. Det skal ikke være enkelt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du kan ikke innta like mange kcal som du gjør nå om du går ned 10kg. Jo større man er, jo flere kcal forbrenner man. Du kan jo selvfølgelig trene litt ekstra, og da kan du spise mer.

2. Det kommer an på sjokoladen... er det 20g eller 200g? Uansett kommer hun til å gå ned i vekt hvis hun reduserer kcal inntaket.

3. Sukkerfritt godteri er ok alternativ når du er veldig godtesyk... men det har også mange kunstige tilsetningsstoffer, så det er nok ikke så lurt å spise for mye av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...