Gå til innhold

navn atter igjen

Anbefalte innlegg

Gjest Dannte
Skrevet

venter en liten pike til sommeren, og navnevalget er vanskelig. Hadde satt stor pris på innspill fra dere dolere:-)

Her er alternativene:

-Sofia

-Eva

-Stina

-Margareta/margareth

-Åshild

-Elizabeth

Skrevet

Jeg tenker bare på den sangen når jeg hører navnet Margareta. Bara vara din, Margareta...Ikke bra;-)

Liker de andre, men Elisabeth med s er finere enn med z. Eva er kjempefint, synes jeg.

Skrevet

Eva er jo et flott og enkelt navn! :-) Elisabeth er også fint - skrevet med S!

Gjest Teline
Skrevet

Sofia - veldig fint

Eva - fint

Stina - fint

Margareta - ok

margareth -ok, bedre uten h

Åshild - liker ikke så godt

Elizabeth ok

Gjest Erika da?
Skrevet

Hva med Erika forrsten...? Det synes jeg er fint!

Skrevet

I motsetning til mange her, har jeg Sofia ganske langt nede på lista.

Jeg hadde antakelig valgt Stina. Margareth er også ganske fint, men det kommer an på etternavnet - det kan bli veldig tungt dersom begge er lange.

Elisabeth hadde jeg stavet med s i så fall. Ikke la jenta måtte si "med z" ved alle anledninger opp gjennom årene.

Lina og Marita er forresten to andre navn i omtrent samme stil som de du har foreslått, som jeg synes er fine.

Skrevet

Det var jo veldig forskjellige navn, og her er min vurdering:

Sofia - liker Sofie bedre, men Sofia er helt greit.

Eva - Ikke min favoritt, men ok.

Stina - helt greit.

Margareta/margareth - Hmmm, tror nok jeg foretrekker Margrethe.

Åshild - Veldig koselig navn!

Elizabeth - helst med s.

Sofies mamma
Skrevet

Jeg tenker bare på den sangen når jeg hører navnet Margareta. Bara vara din, Margareta...Ikke bra;-)

Liker de andre, men Elisabeth med s er finere enn med z. Eva er kjempefint, synes jeg.

Sofia, Åshild og Stina er fine, resten liker jeg ikke på småbarn.

Skrevet

Tror jeg likte Stina best, men det er jo smak og behag det der. Datteren min heter Synne, så det er mitt yndlingsjentenavn :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...