Gjest hyu70 Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Hva er dette? Vi føler nesten som vi har fått byllepest!! Og får dårlige svar hos legene våre. Tre av familiemedlemmene får en slags kvise som utvikler seg til en byll dersom vi ikke smører på fucidin på med en gang. Faren fikk en stor byll der det også gikk en stripe oppover armen. Han måtte få sterk antibiotika. Det dukker opp en slik annen hver uke hos en av dem. Hos den ene er det en svart prikk i midten av "kvisa"... Vi er så lei av å ikke få svar! Hvor vanlig er dette? Er det noen som har hørt om det før? 0 Siter
Torv Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Loppebitt? Fuglelopperbitt? Sistnevnte gir ganske store "byller" og klør visstnok noe vanvittig....... Ellers vet jeg ikke, men jeg vet at jeg har bedt om time på time inntil legen har gitt et ordentlig svar om dette har bekymret meg nok ja! Lykke til! 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Loppebitt? Fuglelopperbitt? Sistnevnte gir ganske store "byller" og klør visstnok noe vanvittig....... Ellers vet jeg ikke, men jeg vet at jeg har bedt om time på time inntil legen har gitt et ordentlig svar om dette har bekymret meg nok ja! Lykke til! Fugleloppebitt klør noe aldeles fryktelig ja, men de utvikler seg ikke til byller. 0 Siter
Gjest hyu70 Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Fugleloppebitt klør noe aldeles fryktelig ja, men de utvikler seg ikke til byller. Nei, dette er definitivt en bakterieinfeksjon ettersom de forsvinner med antibiotika.... Men tenker også på omgivelsene...Vil jo ikke riskiere å smitte noen heller! Men rart at legen ikke tar det mer alvorlig dersom det er smittsomt?! 0 Siter
Gjest hyu70 Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Loppebitt? Fuglelopperbitt? Sistnevnte gir ganske store "byller" og klør visstnok noe vanvittig....... Ellers vet jeg ikke, men jeg vet at jeg har bedt om time på time inntil legen har gitt et ordentlig svar om dette har bekymret meg nok ja! Lykke til! Nei, det er ikke loppebitt...For de klør ikke og går bare bort med anitbiotisk behandling... 0 Siter
yellow Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Nei, det er ikke loppebitt...For de klør ikke og går bare bort med anitbiotisk behandling... Er ikke brannkopper da? 0 Siter
Gjest huy70 Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Er ikke brannkopper da? Nei, da hadde legen kalt det det... 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Synes det høres ut som brennkopper. Mange leger som ikke sier at det er det selv om det er det og gir samme behandling. Spør legen direkte om hva dette er. At du vil ha en diagnose. 0 Siter
Gjest hyu70 Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Synes det høres ut som brennkopper. Mange leger som ikke sier at det er det selv om det er det og gir samme behandling. Spør legen direkte om hva dette er. At du vil ha en diagnose. Men brennkopper kommer vel der det er åpne sår, og danner sårskorper? Her er det snakk om "kviser" som blir byll dersom de ikke salves (i form av en stor klump som er hissig rød rundt). Disse utbruddene kan komme på steder det ikke er vanlig å få rifter i huden: Eks på brystet, haka, magen, .. Første gangen trodde legen at det var et edderkoppbitt. Og da så jeg for meg at den store byllen som seinere kom var full av små edderkoppunger...Iiikk! Den ene legen nevnte at det virket som vi hadde fått en bakterie som kom fra utlandet... Mon tro om vi er blitt smittet her i landet av utlandske i familien/venner? Men tør ikke spørre om de har hatt dette problemet.... 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Men brennkopper kommer vel der det er åpne sår, og danner sårskorper? Her er det snakk om "kviser" som blir byll dersom de ikke salves (i form av en stor klump som er hissig rød rundt). Disse utbruddene kan komme på steder det ikke er vanlig å få rifter i huden: Eks på brystet, haka, magen, .. Første gangen trodde legen at det var et edderkoppbitt. Og da så jeg for meg at den store byllen som seinere kom var full av små edderkoppunger...Iiikk! Den ene legen nevnte at det virket som vi hadde fått en bakterie som kom fra utlandet... Mon tro om vi er blitt smittet her i landet av utlandske i familien/venner? Men tør ikke spørre om de har hatt dette problemet.... Jeg fikk vite at jeg hadde brennkopper, ble tatt prøver og. De begynte som kviser og ble til byller. Hadde ingenting med sår/rift å gjøre. 0 Siter
Gunnar Oftedal, barnelege Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Selv om legen ikke har brukt ordet brennkopper, er det du beskriver helt likt med enkelte typer brennkopper. Poenget er at infeksjonen smitter,og kan oppstå hvor som helst på kroppen. Lokal antibiotika er vanlig behandling, men av og til der det nødvendig med en skikkelig kur for å bli kvitt det. 0 Siter
Gjest hyu70 Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Selv om legen ikke har brukt ordet brennkopper, er det du beskriver helt likt med enkelte typer brennkopper. Poenget er at infeksjonen smitter,og kan oppstå hvor som helst på kroppen. Lokal antibiotika er vanlig behandling, men av og til der det nødvendig med en skikkelig kur for å bli kvitt det. Men det er så rart at disse klumpene dukker opp med uker i mellom...Og hvordan skal vi kvitte oss med dem for alltid? Vi har god håndhygiene og bruker alltid plaster på. Alle tre har tatt tablettkurer. 0 Siter
Gjest huy70 Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Selv om legen ikke har brukt ordet brennkopper, er det du beskriver helt likt med enkelte typer brennkopper. Poenget er at infeksjonen smitter,og kan oppstå hvor som helst på kroppen. Lokal antibiotika er vanlig behandling, men av og til der det nødvendig med en skikkelig kur for å bli kvitt det. ...og det som er rart at de ikke er kløende... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.