Gjest Mom33 Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Snuppa på 5 har langt tykt hår. Men det tugger seg så forferdelig at det er helt marerittaktig å kamme det! Håret vaskes 1-2 ganger i uka, bruker barneshampo (Neutral sin) og godt med vanlig balsam etterpå. Så bruker vi også spraybalsam når det kammes etterpå (litt), MYE når det må kammes etter en dag. Hvordan gjør dere med langhårete jenter? Shampotips, balsamtips og andre tips (unntatt klipping, bare ordet frambringer de største tårene i verden...). 0 Siter
Atene Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Fletter hver dag i barnehagen. Ingen diskusjon. Går hun med løst hår er det et mareritt å gre det om kvelden. 0 Siter
bb71 Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Jeg resignerte og fikk overtalt henne til å klippe håret kort! 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Hadde det sånn med eldstepia her. Langt hår skulle hun ha, men hun ville ikke stelle det. Jeg sa at når hun ikke hadde hestehale eller annet i håret kunne jeg ikke se det søte fjeset hennes. Og når hun var stelt fint fikk hun mye positiv oppmerksomhet. Så ble vi enige om at håret skulle børstes tre ganger pr dag, for å unngå at det ble så enormt flokete. Hun er blitt langt flinkere til å stelle håret sitt nå, men det tok sin tid. Skal man ha langt hår må man også stelle det. Jeg truet med saksa et par ganger med det argumentet. 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Slitt hår floker seg mer, kanskje det hadde hjulpet å fått klippet tuppene? Gre håret ofte. Gensre og jakker med hette gjør at langt hår floker seg mer (hvertfall mitt!). Tja.., kommer ikke på mer jeg.. Er sikkert greit å flette håret ofte..? 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Jeg flettet i hvert fall håret til dattera mi om natten. Nå som voksen orker hun ikke å ha langt hår fordi det fremdeles tugger seg like mye Så hun klipper det til skuldrene. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Zip-zip? Jeg hadde klippet det litt i det minste, de trenger jo ikke å ha hår ned til livet heller. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Zip-zip? Jeg hadde klippet det litt i det minste, de trenger jo ikke å ha hår ned til livet heller. Det blir i såfall enten med rå makt eller mens hun er i narkose... 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Jeg flettet i hvert fall håret til dattera mi om natten. Nå som voksen orker hun ikke å ha langt hår fordi det fremdeles tugger seg like mye Så hun klipper det til skuldrene. Flette om natta er notert! Takk! 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Slitt hår floker seg mer, kanskje det hadde hjulpet å fått klippet tuppene? Gre håret ofte. Gensre og jakker med hette gjør at langt hår floker seg mer (hvertfall mitt!). Tja.., kommer ikke på mer jeg.. Er sikkert greit å flette håret ofte..? Tuppene er nyklipte (selv det var en aldri så liten lidelse, hun var livredd for at frisøren skulle ta for mye...). Håret flettes omtrent hver dag før barnehagen, men det er ganske glatt og når det glir ut av fasong tar hun av hele flettingen. Men oppsatt hår hjelper, ja, det har vi også funnet ut. Takk for svar! 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Hadde det sånn med eldstepia her. Langt hår skulle hun ha, men hun ville ikke stelle det. Jeg sa at når hun ikke hadde hestehale eller annet i håret kunne jeg ikke se det søte fjeset hennes. Og når hun var stelt fint fikk hun mye positiv oppmerksomhet. Så ble vi enige om at håret skulle børstes tre ganger pr dag, for å unngå at det ble så enormt flokete. Hun er blitt langt flinkere til å stelle håret sitt nå, men det tok sin tid. Skal man ha langt hår må man også stelle det. Jeg truet med saksa et par ganger med det argumentet. Hvor gammel var hun da hun klarte hårstellet sjøl? Snuppa prøver så godt hun kan, men får ikke helt taket på det. Ender stort sett med mange sinte utbrudd, og så lugger det slikt. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Jeg resignerte og fikk overtalt henne til å klippe håret kort! Gjett om jeg har prøvd! Har faktisk brutt et prinsipp for å oppnå "seier" også, nemlig lovt henne at hun skal få akkurat det hun ønsker seg mest i hele verden. Selv ikke det var nok. Hvilke argumenter brukte du? 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Fletter hver dag i barnehagen. Ingen diskusjon. Går hun med løst hår er det et mareritt å gre det om kvelden. Vi fletter også stort sett før barnehagen hver dag, men det er så glatt, det håret, at det glir ut. Og da er hun ikke lenger fin på håret, og tar ut strikken(e). 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Hestehale samt stusse tuppene? Tuppene er nyklipte, men det hjelper nok å kjøre enda hardere på fletting. Takk for svar! 0 Siter
nanna Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Det må flettes før sengetid! Og før barnehage. Løst, flagrende hår generer floker som gjør vondt. Av sjampo bruker vi Babyline sin. Balsamen vi har akkurat nå er Wella, men det spiller liten rolle siden vi bare bruker i lengden. Den påvirker ikke hodebunnen da. Jeg er skeptisk til spraybalsam, for det skylles jo ikke ut. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Det må flettes før sengetid! Og før barnehage. Løst, flagrende hår generer floker som gjør vondt. Av sjampo bruker vi Babyline sin. Balsamen vi har akkurat nå er Wella, men det spiller liten rolle siden vi bare bruker i lengden. Den påvirker ikke hodebunnen da. Jeg er skeptisk til spraybalsam, for det skylles jo ikke ut. Jepp, point taken! Fletting er tingen dersom snuppa skal ha langt hår. Alternativt må hun ikke forbli like hårsår som nå... Når det gjelder spraybalsam, så lurer jeg på hvorfor du er skeptisk? Bruker også den kun på lengden, ikke på toppen og inn i hodet. 0 Siter
nanna Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Jepp, point taken! Fletting er tingen dersom snuppa skal ha langt hår. Alternativt må hun ikke forbli like hårsår som nå... Når det gjelder spraybalsam, så lurer jeg på hvorfor du er skeptisk? Bruker også den kun på lengden, ikke på toppen og inn i hodet. Jeg så ikke de andre svarene før jeg svarte selv, skjønner du. :-P Jeg har en jente med hår til rompa, så jeg har utviklet et par triks. Ang. spraybalsam... Jeg har ikke noe fakta å slå i bordet med annet enn en formening om at ting man påfører uten å vaske ut ikke kan være bra. Iallefall ikke når det inneholder kjemikalier og det er barn som sprayes. 0 Siter
Atene Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Vi fletter også stort sett før barnehagen hver dag, men det er så glatt, det håret, at det glir ut. Og da er hun ikke lenger fin på håret, og tar ut strikken(e). Det blir ganske bustete etter hvert her også, men nå ser det ut som hun har lært av erfaring at det er lurt å la flettene være likevel. 0 Siter
org Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Jeg har ikke lest tråden. Men kjøp silkeolje hos frisøren. Dyrt, men drøyt som bare det, og virkningsfullt! Løp og få vareprøver - test ut hva som funker for dere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.