Gjest AveM Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Hvor gammel var hun da hun klarte hårstellet sjøl? Snuppa prøver så godt hun kan, men får ikke helt taket på det. Ender stort sett med mange sinte utbrudd, og så lugger det slikt. Det er ikke så lett å børste veldig langt hår selv, så jeg hjalp henne til hun gikk ut 2. klasse, sånn cirka. Her hos oss var det om å gjøre å få litt bedre stemning rundt hårstellet, for da var ikke klørne hennes sånn ute hele tiden. Jeg børstet håret forsiktig. Hvis jeg fant en floke fikk hun børste den ut selv. Jeg gir fremdeles mye skryt til henne når håret er nybørstet, da ser man hvor fint og blankt det er. Hun går i 5. klasse nå, og er heldigvis mer opptatt av hvordan hun ser ut. Tidligere så man knapt at det var et fjes inni alt det håret. 0 Siter
bb71 Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Gjett om jeg har prøvd! Har faktisk brutt et prinsipp for å oppnå "seier" også, nemlig lovt henne at hun skal få akkurat det hun ønsker seg mest i hele verden. Selv ikke det var nok. Hvilke argumenter brukte du? At den kuleste jenta i barnehagen hadde kort hår. Og mor og datterdag med frisør og cafè! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Hva med å flette håret hennes på natta? 0 Siter
Lurveline Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 "Tigi bedhead, self absorbed" shampo og balsam gjorde underverker for håret til mine to døttre med langt hår. De kjemmer håret før de legger seg, hver morgen og minst én gang midt på dagen. 0 Siter
Gjest neofix Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Mitt råd: dropp spray-balsam! For den gjør håret sånn "rart", nesten som om det er vått, og håret filtrer seg mye mer med denne balsamen enn uten. Jenta vår bruker også neutral barneshampo, og så en vanlig balsam, som skylles ut igjen. Og det fungerer veldig greit. 0 Siter
Velouria Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Jeg har kjøpt shampoo og balsam hos en frisør, Mop http://www.mopproducts.com/ er merket og er organisk fremstilt. Den er mild og snill mot huden og til og med jeg som er atopiker tåler den. Gjør håret mykt og glatt og holder håret deilig i et par tre dager. Prøver også å være nøye med å gre morgen og kveld, selvom det innimellom blir litt skrik og skrål. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Tusen takk for svar og gode tips! Første bud blir å være mer nøye på å flette håret både dag og natt. Skal også gå til innkjøp av de shampoene og balsamene dere anbefaler (ikke alle på en gang, kanskje... :-)). Virker ikke dette, så må det nok bli saksa... Igjen - tusen takk! 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Vi fletter også stort sett før barnehagen hver dag, men det er så glatt, det håret, at det glir ut. Og da er hun ikke lenger fin på håret, og tar ut strikken(e). Har du prøvd å bruke små og tynne hårstrikk? Jeg kjøper noen de selger på Spar - det er ca 20 stk i en pakke, i div farver. De synes jeg fungerer fint på datteren min på 3 år. Så har jeg heller finere og tykkere hårstrikk utenpå der igjen. 0 Siter
lavvo Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Jeg har ikke lest alle svarene altså, men vi slet med samme problem i flere år, langt og veldig tykt hår, altså veldig mange hårstrå om du skjønner. Løsningen ble å tynne kraftig med en sånn saks som ser ut som den klipper annethvert hårstrå. Vi halverte mengden hår, og plutselig ble det mye lettere for henne å gre selv. Men senest i dag oppdaget jeg en stor "tugge", så det spørs om vi må bestille time hos frisøren igjen. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Ha fletter på henne, iallfall på dagtid, og kanskje på nattestid også? Det fungerer veldig bra på datteren vår på fem. Hun har også langt, tykt hår, og er rimelig hårsår. Så lenge jeg fletter det er det bare det helt nederst som floker seg, og da er det overkommelig å gre det ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.