Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Starter med en liten advarsel; jeg er ventesyk i dag og tålmodigheten en brøkdel av hva den burde være. Når det er sag, så er mitt spørsmål:

Hva i HIMMELENS navn driver Bufetat region øst med?!! Nå er det snart 6 uker siden søknaden vår ble sendt til Bufetat, og siden har vi ikke hørt et pip. I det minste hadde jeg håpet på et brev om at søknaden er mottatt.

Vi er annengangssøkere, og har hørt rykter om at annengangssøkere nå blir behandlet på en måned. Men er det en måned fra søknaden blir sendt fra sosialkontoret, eller en måned fra vi får brev om at søknaden er mottatt? Hvis det siste er tilfelle, så hjelper det jo ikke stort, all den tid vi ikke får informasjon om at de har fått søknaden vår...

(Trodde egentlig det var en paragraf i Forvaltningsloven om at man i det minste har krav på et foreløpig svar innen 3 uker om at søknaden er mottatt og forventet behandlingstid…)

Puhhh - godt å få blåst ut litt her :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227967-region-%C3%B8st/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk godkjenning i løpet av tre uker. Også vi er 2. gang søkere.

Er du sikker på at søknaden er sendt fra barnevernet? Jeg ville ha sjekket ut det først av alt.

Vi fikk ingen bekreftelse på mottatt søknad. Det gjorde de ikke til 2. gangs søkere, sa de da jeg tok en telefon. Grunnen til at de ikke sendte ut bekreftelse på mottatt søknad, var at de behandlet søknadene så raskt.

Du kan ta en telefon til Bufetat og høre når/om deres sak er registrert hos dem.

Det har jo vært påske nå. Mulig det har vært litt stillstand både før og etter.

Håper dere får svar snart.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227967-region-%C3%B8st/#findComment-1718825
Del på andre sider

Er du sikker på at søknaden er sendt fra barnevernet? Jeg ville ha sjekket ut det først av alt.

Vi fikk ingen bekreftelse på mottatt søknad. Det gjorde de ikke til 2. gangs søkere, sa de da jeg tok en telefon. Grunnen til at de ikke sendte ut bekreftelse på mottatt søknad, var at de behandlet søknadene så raskt.

Du kan ta en telefon til Bufetat og høre når/om deres sak er registrert hos dem.

Kjenner at jeg blir litt nysgjerrig på om de har mottatt vår søknad eller ikke. Tror jeg må få mannen til å ringe...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227967-region-%C3%B8st/#findComment-1719056
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Vi ringte Bufetat før påske og spurte, og de bekreftet at søknaden var registert inn (men ikke når).

De sa samtidig at vi ville få et brev om at vi ville få et brev om at søknaden var mottatt, men dette brevet har vi ikke sett snurten av...

Krysser fingrene for at noe skjer nå snart!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227967-region-%C3%B8st/#findComment-1719092
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Vi ringte Bufetat før påske og spurte, og de bekreftet at søknaden var registert inn (men ikke når).

De sa samtidig at vi ville få et brev om at vi ville få et brev om at søknaden var mottatt, men dette brevet har vi ikke sett snurten av...

Krysser fingrene for at noe skjer nå snart!

Så rart! Til meg sa de at de IKKE sendte bekreftelse på mottatt søknad til 2. og 3. gangs søkere. Men det er jo ca 2 mnd siden.

Første gang vi søkte, hadde barnevernet søknaden liggende helt ferdig i nesten to måneder før de klarte å få den avgårde.

Nå sist låg den helt ferdig i 1 1/2 uke før de fikk sendt den.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227967-region-%C3%B8st/#findComment-1719106
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...