Gå til innhold

har jeg nok melk??


puppemor

Anbefalte innlegg

heisan!

jeg er som alle andre mødre opptatt av om min syv uker gamle datter får i seg nok melk. hun pupper hver tredje time om natten(ofte også mer) og ellers i døgnet kanskje hver andre eller hver time. hun spiser altså mye men hun gulper også veldig mye så jeg skjønner ikke at noe blir i magen overhodet. har hørt at de gulper opp det som er for mye men får hun i seg så mye da at alt det hun gulper opp er for mye?????

hvor mange ml "bør" de få i seg pr måltid? har tenkt å pumpe meg og lurer på hvor mye jeg må pumpe for å ha nok mat til henne for et måltid???

er takknemmelig for svar og gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kengumamma

Puppene er innstilt på 1 måltid, så du bør nok pumpe til tom pupp. Det er veldig forsjkellig, i begynnelsen spiste min datter rundt 50-60 ml om gangen, men hun er småspist og spiste veldig ofte.

Det er ikke nødvendigvis sånn at de kun gulper hvis de har fått for mye..det kan være lukkemuskelen i magen som er slapp, det er den hos små babyer, så det betyr ikke at du skal reduserer maten! Og gulp ser gjerne ut som mer melk enn det er. Melka blandes med masse andre væsker og spytt, så selvom det ser ut som hele måltidet kommer opp igjen, så stemmer ikke det. Men følg med på vektøkningen, vei henne hver uke og se at hun legger på seg så er det ingen fare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære puppemor. I gjennomsnitt spiser barn i den alderen ca 700-800 ml i døgnet fordelt på antall måltider. Hvis barnet ditt har en tilfredsstillende vektøkning så er det et godt tegn på at han får i seg nok. Hvis du pumper rundt 100 ml så vil du ha mer enn nok til et måltid. Gulping ser alltid mer ut enn det er i virkeligheten.. Det pleier som regel å avta med alderen. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...