Gå til innhold

Ingen barnehageplass

Anbefalte innlegg

i vanlig barnehager er de jo aldri mere enn 3 voksne på 15-18 barn og i mye av tiden er de vel bare 2 stk.for 1 av de skal jo ha matpause også er det møter.

så jeg tror ikke du får noe bedre i en vanlig barnehage.

sånn er det i vår barnehage..

Da snakker du om større barn.

Jeg har jobbet i mange forskjellige barnehager og vet hva jeg foretrekker. Både som ansatt og forelder. Jeg synes fire barn per voksen er for mye.

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

27

• hare1365380455

6

• jubalong70

4

• Sofline

4

Mest aktive i denne tråden

Takk for rådet :)

Jeg skal sjekke litt rundt hva som finnes her jeg bor, det er jo en mulighet om jeg finner en god barnehage. Jeg er bare så utrolig skeptisk til en barnehage hvor en voksen er alene mestparten av tiden og det ikke er andre voksne til å passe på hverandre.

Jeg tror en ettåring har det bedre i en familiebarnehage med 1 voksen og 2-3 andre barn, enni en småbarnsavdeling med 2-3 voksne og 10 barn. Vi har prøvd begge deler med minstejenta.

Men dette er naturligvis ekstremt avhengig av assistenten. Vår assistent er et funn! Kjempepositiv dame som tar med seg ungene i skogen, besøker andre grupper i familiebhg utenom basedager, lager ting med ungene, drar på picknick i hagen, etc. -og hun får jo rettleding av ped-leder minst en gang i uka.

Det blir kanskje litt lang reisevei? ;)

He, he - det gjør vel det. Beklager at dere ikke fikk barnehageplass. Men se det positive i at du nå får mulighet til å være mye sammen med Squishy. Det er du som får være der når barnet begynner å snakke, det er du som former barnet på den måten du ønsker barnet skal være. Barnet får massevis av tid med en voksen. Dere kan gå turer og oppdage verden sammen. Tenk så spennende til vinteren å oppdage frosne sølepytter, den første snøen og så den første hestehoven, snøen som smelter, vannet som klukker osv.

Det er så utrolig givende å få lov til å være med på dette, at når du er 70 kommer du til å være kjempeglad fordi du ikke fikk barnehageplass!!! :)

i vanlig barnehager er de jo aldri mere enn 3 voksne på 15-18 barn og i mye av tiden er de vel bare 2 stk.for 1 av de skal jo ha matpause også er det møter.

så jeg tror ikke du får noe bedre i en vanlig barnehage.

sånn er det i vår barnehage..

På småbarnsavdeling er det vel 3 voksne på 9 barn.

Annonse

Jeg tror nok en familiebarnehage kan være et godt alternativ, men det er et sjansespill. Jeg vil lure på om assistenten er god nok, om jeg kan stole på han/henne og om den pedagogiske veiledningen er mangelfull. Det blir for usikkert for meg. Kanskje jeg er overbeskyttende, men jeg stoler mer på en barnehage med flere voksne som passer på hverandre litt.

Be om referanser, dvs. enten den pedagogiske veilederen, eller foreldre til barn som har gått der.

Gjest hvordan kan andre vite om du er bra da?

Jeg vil tjene godt nok om jeg har Squishy pluss et dagbarn, så det er nok en bedre løsning for min sjelefred. Jeg ville bare gjerne jobbe til neste år.

Men takk for rådet :)

Du skal være dagmamma selv, men stoler ikke på andre dagmammaer?

Hm..javel.

Problemet er at jeg slutter på jobb klokka halv fem. Ingen barnehager er åpen lenger enn til fem. Bare å hente i nærområdet (har ikke bil) blir stress. Å hente noe annet sted blir umulig. Samboer jobber på kvelden.

Det er ikke noen du kjenner noenlunde som har hatt dagmamma eller familiebarnehage? Som du stoler nok på til å få en anbefaling fra?

Hva med fleksitid på jobben eller ta litt av det som hjemmearbeid om kvelden?

Såvidt jeg har skjønt det skal bedriften ha svært gode grunner for å nekte deg redusert arbeidstid dersom du ber om det, hva med å redusere den nok til at du rekker hente i en annen bydel?

Det er ikke noen du kjenner noenlunde som har hatt dagmamma eller familiebarnehage? Som du stoler nok på til å få en anbefaling fra?

Hva med fleksitid på jobben eller ta litt av det som hjemmearbeid om kvelden?

Såvidt jeg har skjønt det skal bedriften ha svært gode grunner for å nekte deg redusert arbeidstid dersom du ber om det, hva med å redusere den nok til at du rekker hente i en annen bydel?

Jeg kjenner dessverre ingen med barn. Og jobben min er i en barnehage, så jeg betviler at foreldrene går med på at vi stenger tidligere ;)

Du skal være dagmamma selv, men stoler ikke på andre dagmammaer?

Hm..javel.

Det er jo deres valg. Og jeg har års erfaring fra arbeid i barnehage. Den som det er aktuelt å passe går i barnehagen vår nå, så foreldrene kjenner meg ganske godt.

Annonse

Jeg tror en ettåring har det bedre i en familiebarnehage med 1 voksen og 2-3 andre barn, enni en småbarnsavdeling med 2-3 voksne og 10 barn. Vi har prøvd begge deler med minstejenta.

Men dette er naturligvis ekstremt avhengig av assistenten. Vår assistent er et funn! Kjempepositiv dame som tar med seg ungene i skogen, besøker andre grupper i familiebhg utenom basedager, lager ting med ungene, drar på picknick i hagen, etc. -og hun får jo rettleding av ped-leder minst en gang i uka.

Så heldig at dere har funnet en god familiebarnehage :)

Jeg får se hva jeg finner ut.

He, he - det gjør vel det. Beklager at dere ikke fikk barnehageplass. Men se det positive i at du nå får mulighet til å være mye sammen med Squishy. Det er du som får være der når barnet begynner å snakke, det er du som former barnet på den måten du ønsker barnet skal være. Barnet får massevis av tid med en voksen. Dere kan gå turer og oppdage verden sammen. Tenk så spennende til vinteren å oppdage frosne sølepytter, den første snøen og så den første hestehoven, snøen som smelter, vannet som klukker osv.

Det er så utrolig givende å få lov til å være med på dette, at når du er 70 kommer du til å være kjempeglad fordi du ikke fikk barnehageplass!!! :)

Takk for positivt syn på det å være hjemme :) Jeg tror selvfølgelig ikke det vil være bortkastet tid, jeg bare trives så godt med den jobben jeg har og de kollegaene jeg har. Før jeg fikk Squishy var jeg sykemeldt og arbeidsledig i to år, derfor er det litt sårt for meg å gå hjemme et år igjen.

Ta en ringerunde til de private bhg i nærheten, avtal evt å stikke innom for å si hei. De skriver deg opp på liste og tar kontakt om det skulle bli plass. Offisielt skjer det ved "trekning", men slik er det ikke i praksis.

Lønner seg å vise ansiktet sitt. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...