Gå til innhold

Ingen barnehageplass

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

27

• hare1365380455

6

• jubalong70

4

• Sofline

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest sol etter regn

Er det ingen barnehageplasser som er ledige fra nå av da? Søsteren min søkte fra "nå", og fikk plass. Hadde hun søkt "fra høsten av" (noe hun helst ønsket, da barnet hennes ikke er fylt 1 år enda da h*n begynner), hadde hun ALDRI fått plass, garantert.. Men mulig det er for sent det også nå.. :| Uansett ønsker jeg dere lykke til! :)

Jeg tror og mener fremdeles at ettåringer har det aller best hvis de får være hjemme sammen med nærmeste omsorgsperson. Derfor er jeg glad på din sønns vegne, så lenge det er praktisk/økonomisk gjennomførbart for dere som familie.

Vi har ikke fått barnehage for ettåringer fordi fagfolk mener at ettåringer har bedre av å være i barnehagen enn å være hjemme sammen med mor eller far, men for å gi kvinner likestilte rettigheter i arbeidslivet. Heldigvis har vi fått veldig bra kvalitet på de fleste barnehager i Norge, sånn at ettåringene tross alt har det bra. -Men likevel ikke så bra som hvis de hadde kunne vært hjemme. Jeg er ikke i tvil om hva ettåringer ville valgt.

Men interessant å lese andres synspunkter, selv om de ikke sammenfaller med mine :-)

Jeg er enig med deg og vil-når/hvis jeg blir mamma være hjemme så lenge som mulig utfra hva økonomien formår.

Ikke nå lenger :)

Trekning er bare tull, det har det aldri vært - man plukker de man vil ha.

Men å mase har egentlig lite å si, for vi velger de barna som passer inn i gruppen etter alder, kjønn osv først...

Mener ikke at man skal mase da, men som foreldre vil man også svært gjerne se barnehagen og hvordan ting fungerer der. :-)

Hvis det ikke hadde vært kontantstøtte, så hadde de bygd flere barnehager for lenge siden.

Det tror jeg ikke. Aner du hvilke enorme ressurser som skal til før det er nok plasser til alle. Ikke bar skal det administreres og bygges men det trengs også langt flere førskolelærere. Her jeg bor er det stor mangel på denne yrkesgruppen.

Om kontantstøttepengene ble brukt til flere barnehage, hvor mye tror du det ville dekket av utgiftene?

Ikke glem heller at det ville blitt enda flere søkere uten kontatnstøtte, jeg hadde nok da vært en av de.

Annonse

Det tror jeg ikke. Aner du hvilke enorme ressurser som skal til før det er nok plasser til alle. Ikke bar skal det administreres og bygges men det trengs også langt flere førskolelærere. Her jeg bor er det stor mangel på denne yrkesgruppen.

Om kontantstøttepengene ble brukt til flere barnehage, hvor mye tror du det ville dekket av utgiftene?

Ikke glem heller at det ville blitt enda flere søkere uten kontatnstøtte, jeg hadde nok da vært en av de.

Nå har jeg ikke bedt om noen kontantstøttedebatt, men jeg er vet at barnehagene bygde og planla flere småbarnsavdelinger, når KRF plutselig innførte kontantstøtte. Dermed ble avdelingene igjen omgjort og byggeprosjekter stanset.

Poenget er at man ikke kan gi kontantstøtte som et plaster på såret til de som vil ha og trenger barnehageplass.

Gjest M.Angelica

Her jeg bor er det overflod av førskolelærere, men kommunen satser ikke på nybygging..

Gjest M.Angelica

Jeg tror og mener fremdeles at ettåringer har det aller best hvis de får være hjemme sammen med nærmeste omsorgsperson. Derfor er jeg glad på din sønns vegne, så lenge det er praktisk/økonomisk gjennomførbart for dere som familie.

Vi har ikke fått barnehage for ettåringer fordi fagfolk mener at ettåringer har bedre av å være i barnehagen enn å være hjemme sammen med mor eller far, men for å gi kvinner likestilte rettigheter i arbeidslivet. Heldigvis har vi fått veldig bra kvalitet på de fleste barnehager i Norge, sånn at ettåringene tross alt har det bra. -Men likevel ikke så bra som hvis de hadde kunne vært hjemme. Jeg er ikke i tvil om hva ettåringer ville valgt.

Men interessant å lese andres synspunkter, selv om de ikke sammenfaller med mine :-)

"Vi har ikke fått barnehage for ettåringer fordi fagfolk mener at ettåringer har bedre av å være i barnehagen enn å være hjemme sammen med mor eller far, men for å gi kvinner likestilte rettigheter i arbeidslivet."

De har ikke bedre av å være i bhg, enn å være hjemme. MEN barnehage er et veldig godt supplement til hjemmet.

Å si at barn under to år ikke har noe i barnehage å gjør, er skremmselpropaganda!

Jeg tror ikke noen mener barnehage er bedre enn foreldrene for 1-åringer, men mange mener at det er godt nok.

Hva ett-åringen selv ville valgt er underordnet i denne sammenhengen, det er de voksne som tar valg for barna i henhold til det de mener er det beste. Du gir vel ikke ett-åringen din sjokolade til alle måltider, selv om det antagelig var det han ville valgt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...