Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det ikke noe nesespray som kan brukes for spedbarn også? Mener at det fantes noe før i alle fall...

(Og: hun ammer ikke, altså,- det er det du som gjør :-) )

he he.. ble visst litt feil det der ja:)

Jo det finnes saltvann i spray også, har ikke prøvd disse. Kanskje de gir litt bedre effekt - skal jammen prøve!!!

Takk for ide!

he he.. ble visst litt feil det der ja:)

Jo det finnes saltvann i spray også, har ikke prøvd disse. Kanskje de gir litt bedre effekt - skal jammen prøve!!!

Takk for ide!

Mener at det også fins "ordentlige" nesedråper/spray (Rhinox etc, ikke bare saltvann) også for spedbarn..?

Annonse

Jordmorsug!!! Du kjøper det på apoteket for 20-30,-. Det suger ut en helt utrolig mengde med snørr fra de søte små nesene. Jeg hadde ikke klart meg uten.

Jeg pleier å dryppe noen dråper saltvann i nesa først. Har hodet godt vendt bakover slik at saltvannet ikke bare kommer rett ned i munnen.

Så bruker jeg suget og suger ut så mye jeg bare får med.

Ellers de vanlige rådene om å heve hodeenden på senga (vi bruker leksikon under sengebena. Ikke ha det for varmt på soverommet.

Jess, det der har vi masse erfaring med her i huset. Snuppa er 7 mnd, og forkjølet for ørtende gang stakkar.

Det som hjelper best her:

Drypper saltvannsdråper i begge nesebor, lar det virke ett minutt eller så. Bruker nesesuger til å få ut så mye gørr som mulig (det finnes to ulike modeller nesesugere - en bra og en dårlig. Du vil ha den som kan stikkes inn i nesa, ikke bare holdes under). Til slutt sprayer vi med Rhinox nesespray (for barn fra 4 uker til 2 år)

Det holder en stund her i alle fall!

Gunnar Oftedal, barnelege

Jeg gir de samme rådene som de du har fått her. Begynner med å dryppe med morsmelk eller saltvann.Dersom det ikke er nok, nesedråper for spedbarn kombinert med jordmorsug, for å få ut det som sitter fortil i nesen og litt innover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...