Spirello Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Jeg har hatt fødselspermisjon fra juli, hvordan vil det bli med feriepenger i år da? Trodde var det var "vanlig" jeg, men svigerinna mi sier man bare får for de mnd. man jobbet før man gikjk ut i perm? pliiiiiiiiiiiis si det ikke er snat! *ber* Da sliter jeg veldig økonomisk.. hadde tenkt å være hjemme par mnd ekstra siden vi ikke får barnhageplass, og leve på feriepengene - men det ser dårlig ut det da. Noen som har greie på dette? 0 Siter
Gjest studentmamma Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=hovedside&path=feriepenger_mrav_mrsykepenger 0 Siter
corazon Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Hvis du har fått fødselspenger utbetalt fra trygden er det som linken fra studentmamma sier. Dersom du har fått vanlig lønn fra arbeidsgiver der arbeidsgiver har søkt om refusjon fra trygden vil du sannsynligvis få feriepenger som vanlig (i hvert fall har jeg skjønt at det er slik hos de fleste som utbetaler lønn under permisjon) Er der ikke noe lønningskontor du kan spørre, da? 0 Siter
Åsemor Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Dersom du får permisjonspengene fra arbeidsgiver så får du feriepenger som vanlig, får du fra trygdekontoret får du bare for de første 14 ukene. 0 Siter
mettewa Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Dersom du får permisjonspengene fra arbeidsgiver så får du feriepenger som vanlig, får du fra trygdekontoret får du bare for de første 14 ukene. Ikke nødvendigvis. Arbeidsgiveren kan være grei å gi deg feriepenger for hele perioden, men de må ikke selv om de utbetaler permisjonspengene. Jeg jobbet i en stor, privat bedrift når jeg var i permisjon, fikk permisjonspenger utbetalt fra arbeidsgiver, men feriepenger kun for de ukene trygdekontoret utbetaler. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.