Gå til innhold

Er dette vanlig SFO-pris????

Anbefalte innlegg

På skolen der datteren min skal begynne koster en heldagsplass på SFO 2.250.- .

Er jo like mye som heldags barnehageplass.

Er dette vanlig pris ellers i landet?

(Men man kan vel ikke regne med annet. Etter innføring av makspris i barnehagene må de jo få "dekket tapet" der de kan.....)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228063-er-dette-vanlig-sfo-pris/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Her hos oss koster full SFO-plass mer enn full barnehageplass.

Helt absurd.

Det er jo helt vanvittig!

Barnehagen er jo opptil 9 1/2 time dagen om man benytter hele åpningstida (få gjør nok det), mens SFO har vel fått kortere dager etter at jeg jobbet der, da skoledagene er blitt lengre også for 6-åringene. Er vel i snitt 3,5 time nå om jeg ikke tar feil? Ikke er det noe pedagogisk opplegg heller.

Hm.

Annonse

Ja, du sier det jo selv: Et sted må de ta penga fra! ;-)

Her koster full plass i sfo (dvs cirka halve dagen, for resten er jo skole) ca kr 2000/mnd.

Og ikke rakk vi å få glede av maxpris i bhg heller, for da slutta'n! ;-)

Akk, ja.....

Vi rakk å få "gleden" av maksprisen. Havner man i mellomskiktet på inntekt viser det seg stadig at en ikke får nyte disse godene som å gå ned i satser. Tjener for mye for ditt, men for lite for datt ;o(

men det er en annen diskusjon!

Nå har vi bestemt at vi ikke kommer til å benytte oss av SFO med det første. Stiv pris når det er halv dag og ikke noe pedagogisk opplegg, gitt. Men de vet vel hvor avhengig foreldrene er av SFO og mange har jo ikke noe valg heller. Sånn sett vet jeg ikke hvordan jeg skulle hatt råd til å få flere barn.......Nå er vel søskenmoderasjonen borte også?

Vi rakk å få "gleden" av maksprisen. Havner man i mellomskiktet på inntekt viser det seg stadig at en ikke får nyte disse godene som å gå ned i satser. Tjener for mye for ditt, men for lite for datt ;o(

men det er en annen diskusjon!

Nå har vi bestemt at vi ikke kommer til å benytte oss av SFO med det første. Stiv pris når det er halv dag og ikke noe pedagogisk opplegg, gitt. Men de vet vel hvor avhengig foreldrene er av SFO og mange har jo ikke noe valg heller. Sånn sett vet jeg ikke hvordan jeg skulle hatt råd til å få flere barn.......Nå er vel søskenmoderasjonen borte også?

Ja, jeg tror at det verken er søskenmoderasjon eller et system med inntektsavhengige priser her hos oss.

Men det at det ikke er noe pedagogisk opplegg på sfo synes jeg i grunnen er greit. De har jo mye "stivere" dag i skoletida enn de er vant til i bhg, så da synes jeg det er greit at sfo-tiden er frilek med tilsyn.

Men det er mye å betale for kun noen få timer om dagen, det er sikkert og visst!!

Vi vurderte likevel ikke å kutte ut sfo i første klasse. Samtlige førsteklassinger var påmeldt, helt eller delvis. Det er et viktig sted å omgås de andre barna.

Og så hadde vi ikke noen andre alternativer. om det er få voksne i forhold til antall barn i sfo, så er det jo enda færre hjemme hos oss på den tiden av døgnet da sfo er åpent!! ;-)

Mrs. Wallace

Det er jo helt vanvittig!

Barnehagen er jo opptil 9 1/2 time dagen om man benytter hele åpningstida (få gjør nok det), mens SFO har vel fått kortere dager etter at jeg jobbet der, da skoledagene er blitt lengre også for 6-åringene. Er vel i snitt 3,5 time nå om jeg ikke tar feil? Ikke er det noe pedagogisk opplegg heller.

Hm.

Ja, det er helt sykt. SFO har jo ikke på langt nær samme pedagogiske tilbud eller voksentetthet som en bhg.

Vi kommer dessuten bare til å bruke SFO ganske kort tid etter skoletid, men vi må allikvel booke full plass. Surt å gå opp i pris når guttungen begynner på skolen til høsten. :(

Ja, jeg tror at det verken er søskenmoderasjon eller et system med inntektsavhengige priser her hos oss.

Men det at det ikke er noe pedagogisk opplegg på sfo synes jeg i grunnen er greit. De har jo mye "stivere" dag i skoletida enn de er vant til i bhg, så da synes jeg det er greit at sfo-tiden er frilek med tilsyn.

Men det er mye å betale for kun noen få timer om dagen, det er sikkert og visst!!

Vi vurderte likevel ikke å kutte ut sfo i første klasse. Samtlige førsteklassinger var påmeldt, helt eller delvis. Det er et viktig sted å omgås de andre barna.

Og så hadde vi ikke noen andre alternativer. om det er få voksne i forhold til antall barn i sfo, så er det jo enda færre hjemme hos oss på den tiden av døgnet da sfo er åpent!! ;-)

At SFO ikke har pedagogisk oplegg er veldig bra. Helt enig med deg.

Det er visst ikke så mange av barna her som går på SFO, og mannen min kommer til å jobbe hjemme det første året hvertfall, så han er jo her når hun er ferdig på skolen. Nå finnes det også en klubb her for de små og den er det veldig mange som går på. Vi får se.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...