Gå til innhold

Feber og hoste, når ring lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten-7-åringen har vært syk siden i går morges, feber og stygg hoste. I kveld var den oppe i litt over 40.

Når bør sånt sjekkes av lege? Er det fremdeles 3 dager som gjelder? Han har grei allmenntillstand, men er litt slapp og sier det svir i øynene.

Skrevet

Svie i øynene er pga høy feber,mange blir lyssky da.

Gunnar Oftedal, barnelege
Skrevet

Jeg synes 3 dager er en grei regel, dersom gutten ikke virker veldig syk, med nedsatt allmenntilstand. Som regel varer den akutte fasten i 2-3 dager, så roer det seg. Rekonvalesensen kan ta mange dager.

Skrevet

Jeg synes 3 dager er en grei regel, dersom gutten ikke virker veldig syk, med nedsatt allmenntilstand. Som regel varer den akutte fasten i 2-3 dager, så roer det seg. Rekonvalesensen kan ta mange dager.

Takk for svar, da ser vi an til i morgen kveld. Akkurat nå er han mest deppa over at han ikke får gått på skolen.

(-men jeg trodde da ikke jeg ba om svar fra legen?!)

Skrevet

Takk for svar, da ser vi an til i morgen kveld. Akkurat nå er han mest deppa over at han ikke får gått på skolen.

(-men jeg trodde da ikke jeg ba om svar fra legen?!)

Jeg fikk et gratissvar her om dagen jeg også, så det er vel litt ekstraservice ute og går her for tiden!

Skrevet

Jeg går til lege når jeg føler at her strekker ikke vettet mitt til lengre. Og støtter meg for øvrig til tredagersregler o.l.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...