Gå til innhold

barns opplevelse av sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår har hatt vannkopper siden lørdagen og han har vært ganske så trist.. Han har ikke syntes at disse prikkene er noe særlig--

Han sa noe i dag som forundret meg stort.. Nabokonen gikk forbi og vi åpnet vinduet og sa hei.. Hun sier til gutten vår at han har mange prikker, men at han kommer til å bli bra..

Så sier han plutselig gråtkvalt" jeg har så mange prikker og det liker jeg ikke, og hvis de ikke går bort og jeg blir frisk så må jeg graves ned" wow, for en uttalelse og en tanke.. Vi har snakket mye om at både barn og voksne blir syke innimellom, og når han blir frisk så er det kanskje en annen som får vannkopper..

Jeg tenker på at vi begravde en padde forrige sommer.

mannen til kusinen min døde før påsken og vi snakket om at han hadde vært i en ulykke og skulle begraves...

Kan det være dette han tenker på??

Noen andre med lignende erfaringer??

Skrevet

Du sier ikke hvor gammel gutten din er, men min jente på 5 er likedan! Hun var kraftig rammet av vannkopper for en stund siden, og var veldig vàr på hvordan hun så ut. Hun reflekterer generelt mye og er opptatt av død osv.

Gjest baremei
Skrevet

Åh, stakkar liten, da! Det sviver nok ofte mer enn vi tror oppe i de små barnehjernene..De snapper opp litt info histen og pisten, og legger sammen det hele. Da er det ikke uvanlig at to pluss to blir sju. Viktig å forklare allting grundig, tror jeg. Men jeg har ingen barn selv, så jeg har dessverre liten erfaring på området. God bedring til den lille mannen, får jeg i det minste ønske:)

Skrevet

Du sier ikke hvor gammel gutten din er, men min jente på 5 er likedan! Hun var kraftig rammet av vannkopper for en stund siden, og var veldig vàr på hvordan hun så ut. Hun reflekterer generelt mye og er opptatt av død osv.

Han er 5 1/2 år

Skrevet

Åh, stakkar liten, da! Det sviver nok ofte mer enn vi tror oppe i de små barnehjernene..De snapper opp litt info histen og pisten, og legger sammen det hele. Da er det ikke uvanlig at to pluss to blir sju. Viktig å forklare allting grundig, tror jeg. Men jeg har ingen barn selv, så jeg har dessverre liten erfaring på området. God bedring til den lille mannen, får jeg i det minste ønske:)

takk for hilsnen:-)

Ja du kan tro at det dvirrer endel oppe i hodene til de små!

Måtte jo gå en grundig gjennomgang igjen på at de fleste blir syke når de får vannkopper, og at man blir bra igjen!

Gjest baremei
Skrevet

takk for hilsnen:-)

Ja du kan tro at det dvirrer endel oppe i hodene til de små!

Måtte jo gå en grundig gjennomgang igjen på at de fleste blir syke når de får vannkopper, og at man blir bra igjen!

:) Håper han ble betrygget når han fikk det gjenforklart, da. Jeg har selv en liten nevø som sier de utroligste ting. For det meste er det morsomme kommentarer, heldigvis, men skal si han snapper opp ting&tang altså!

Skrevet

Datteren min har opplevd at vi fikk lege hjem til oss om natten én gang. Det var pga. meg (en ikke helt ukomplisert spontanabort).

Etterpå fortalte hun at hun hadde vært redd legen skulle si at jeg måtte avlives.

Jeg aner ikke hvor hun fikk det fra (vi har aldri hatt dyr), hun var nesten 7 år og burde absolutt vite bedre. Jeg forteller det bare for å få fram at det er utrolig hva de kan fantasere om hvis de er litt ute av seg.

God bedring til junior!

Skrevet

Datteren min har opplevd at vi fikk lege hjem til oss om natten én gang. Det var pga. meg (en ikke helt ukomplisert spontanabort).

Etterpå fortalte hun at hun hadde vært redd legen skulle si at jeg måtte avlives.

Jeg aner ikke hvor hun fikk det fra (vi har aldri hatt dyr), hun var nesten 7 år og burde absolutt vite bedre. Jeg forteller det bare for å få fram at det er utrolig hva de kan fantasere om hvis de er litt ute av seg.

God bedring til junior!

Avlives - ikke mindre, nei...

Uff.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...