Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Femåringen sier helt plutselig i går kveld: "Mamma jeg vil ikke bli gammel - jeg vil ikke bli oldemor" (oldemoren hennes døde i fjor høst) Hvorfor ikke det, spør jeg. "Jeg vil ikke bli en engel!"

Så jeg forteller henne at det er kjempelenge til hun blir så gammel og at det er mye morsomt som skal skje før det (og at oldemor var veldig trett og syk når hun ble engel og derfor fikk slippe å ha vondt lenger). "Hva da?" spør hun da. Så jeg prater på, og nevner tilfeldig at hun også skal få barn å bli mamma, mormor/farmor og til slutt oldemor. "Men jeg vil ikke ha baby!"

Igjen må jeg jo spørre hvorfor ikke. "Det må jo gjøre så vondt å få babyen ut av tissen!"

Må si jeg ble ganske overrasket over dette, over at hun i det hele tatt koblet det at babyen skal ut av et lite hull... Flere av venninnene hennes i barnehagen som har blitt storesøstre, så jeg tipper på at de har snakket en del.

Du må ikke få baby, eller så trenger du ikke ha baby selv i magen, det er mange babyer som ikke har mammaer og pappaer, som kan få deg som mamma forsøker jeg trøste og forklare. "Nei, jeg vil du skal gi meg en!"

Så var det ferdig med det - da var hun helt plutselig fornøyd da hun kom frem til den konklusjonen. Men det er litt av en diskusjon å ha med en femåring sånn en tirsdag kveld :-) De er så utrolig reflekterte...

Fortsetter under...

Som min sønn dramatisk fortalte den mannlige butikkansatte på Remma 1000, "Min mamma har så trang tiss at jeg ikke kom meg ut, de måtte skjære meg ut", jeg trodde jeg skulle dø av skam....

Hihi.. Den var knallgod! :)

Om noen år er det han som blir flau over den samme historien..

Som min sønn dramatisk fortalte den mannlige butikkansatte på Remma 1000, "Min mamma har så trang tiss at jeg ikke kom meg ut, de måtte skjære meg ut", jeg trodde jeg skulle dø av skam....

Ha ha ha... Ja det er fra barn og fylliker man får høre det :-)

Annonse

Gjest Debra irl

ha ha ha. stakkars deg!

og stakkars ham når du tar igjen ved å fortelle den historien når han blir eldre....

Utrolig!! ;o)

Ja det er noe med barn i den alderen. Jeg har også en liten filosofinne, spesielt på kveldtid.

- Mamma skal du dø snart?

- Nei hvorfor lurer du på det?

- For du er jo voksen og da blir du jo gammel. (Jeg svarte ikke og lot henne fortsette) - Men først skal du jo bli mormor! Og SÅ blir du farmor, men da er du skikkelig gammel assa!

Farmoren hennes er noget eldre enn mormorn.

Hun sto nylig og fortalte naboen at "mamma har blod på tissen, så da kan jeg skal bli mormor. Men først må jeg bli storesøster, da. Men jeg vil ikke ha blod på tissen jeg. Så jeg tror kanskje jeg vil bli oldemor eller noe sånt."

Hørte ikke nøyaktig, men det var noe i den duren.

men den aller beste kommentaren jeg har hørt var den kvelden hun hadde sovnet og plutselig bråvåknet, satte seg opp i sengen og sa "Mamma jeg elsker deg!" så sovnet hun.

Sukk! De er noen nydelige små skapninger, barna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...