Gjest Sunami Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Poden har nå begynt med bleier igjen. Det ble gjort i går formiddag like etter at vi kom tilbake fra en liten innkjøpsrunde, hvor det skjedde et nytt uhell i buksene. Stakkars liten skal si det var en som ble lei seg. Vi tok en liten tur innom lekebutikken og lot han få velge seg ut en ny bamse som trøst ) Har kjøpt bleier i størrelse XL 12-22 kg (Libero junior) og tror de skal holde til han. De ser i hvertfall ut til å sitte godt på han. Han stirret fælt når jeg tok en bleie ut av posen etter å ha tatt av han de våte klærne når vi kom hjem, men det kom ingen protester når jeg la han ned for å sett på han bleien. Eneste tegn til missnøye var kanskje litt blyghet overfor pappa når han gikk inn i stuen etter stellet. Var nesten som om han fryktet at det skulle komme en negativ reaksjon fra pappa om bleien han hadde i buksen. Men når pappa ikke sa noe, så ser det ut til å ha gått veldig greit å sette han i bleier igjen for han oppfører seg helt normalt nå. Tiden vil vise hvor lang tid han trenger på seg før han igjen begynner å gå på do, men det bekymrer vi oss ikke om nå. Vi har nok av andre ting å ta tak i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Så flott at han godtar å bruke bleien. Gutten vår er 3 1/2 og bruker ennå bleie han også. Ville forøvrig kansje brukt en up&go bleie til han? Da har han sjanse til å ta den ned som en truse om han vil gå på do innimellom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1720706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunami Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Så flott at han godtar å bruke bleien. Gutten vår er 3 1/2 og bruker ennå bleie han også. Ville forøvrig kansje brukt en up&go bleie til han? Da har han sjanse til å ta den ned som en truse om han vil gå på do innimellom. Hei Melissa Har gutten deres brukt bleier hele tiden, eller har dere valgt å gjenninnføre bleier som oss? Så flott at han godtar å bruke bleien. Gutten vår er 3 1/2 og bruker ennå bleie han også. Ser det er mange som anbefaler at vi bruker trusebleier. Jeg valgt å kjøpe vanlige bleier jeg da, fordi jeg tenkte at dette ville gi oss litt mer "spesielle" stellesituasjoner. Men det kan tenkes at jeg er litt for egosistisk i tanekgangen her og at han ikke har behov for "en så babyaktig" stellesituasjon. Vi får se, det er jo fullt mulig å kjøpe trusebleier neste gang, eller så fort vi ser at han igjen begynner å vise interesse for å gå på do, at han skal slutte med bleiene igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1720720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hei Melissa Har gutten deres brukt bleier hele tiden, eller har dere valgt å gjenninnføre bleier som oss? Så flott at han godtar å bruke bleien. Gutten vår er 3 1/2 og bruker ennå bleie han også. Ser det er mange som anbefaler at vi bruker trusebleier. Jeg valgt å kjøpe vanlige bleier jeg da, fordi jeg tenkte at dette ville gi oss litt mer "spesielle" stellesituasjoner. Men det kan tenkes at jeg er litt for egosistisk i tanekgangen her og at han ikke har behov for "en så babyaktig" stellesituasjon. Vi får se, det er jo fullt mulig å kjøpe trusebleier neste gang, eller så fort vi ser at han igjen begynner å vise interesse for å gå på do, at han skal slutte med bleiene igjen. heisann Gutten vår har brukt bleier hele tiden, var 16 mnd når vi fikk ham. Han har derimot hele kontrollen og bæsjer bare på do, men vil ikke gi slipp på bleia alikvel. Forstår hva du mener med hele stellesituasjonen - og det er nok litt av det behovet gutten deres har nå. Lykke til videre :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1720743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
l@bamba Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Vi har ei snuppe i huset som er 2,5 år. Det svinger veldig om ho er lita og hjelpeløs til selvstendig og flinkest av alle. Jeg ville som du valgt bleie igjen. Snuppelura mi holder sidene på bleia selv, om vi må skifte fort ute eller på toalett uten stellebord. Men vi har begge typene bleier i huset, alt etter om vi tar klærne helt av eller bare skifte bleie. Håper du kan skrive hvordan det går videre, da det er interessant å se hvor lang tid han synes det er ok med bleier, siden han allerede hadde sluttet. Vår datter kom til oss 7 mnd gammel, og hun har et stort behov for å være lita, senest i går måtte jeg bære henne i bæremeis inne (ho er for tung å bare bære på hofta hele tiden). Nå er jeg baby sa ho...og smilte godt... På den andre siden har ho godt utviklet språk, sier R og alt ho vil... Kler på seg selv og har bæsja på potte siden ho var 1 år og 3 mnd. Bleie bruker ho enda, for ho har ikke full kontroll på blæra enda...men kansje til sommeren. Det tar jo den tid det tar, da. Vi lar henne få være lita (veldig lita) når ho ønsker det, det er jo så mye man skal kunne i livet,men jeg tror det er lettere å begynne på livet når man har vært barn først Lykke til videre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1720787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guerrito Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Vi har ei snuppe i huset som er 2,5 år. Det svinger veldig om ho er lita og hjelpeløs til selvstendig og flinkest av alle. Jeg ville som du valgt bleie igjen. Snuppelura mi holder sidene på bleia selv, om vi må skifte fort ute eller på toalett uten stellebord. Men vi har begge typene bleier i huset, alt etter om vi tar klærne helt av eller bare skifte bleie. Håper du kan skrive hvordan det går videre, da det er interessant å se hvor lang tid han synes det er ok med bleier, siden han allerede hadde sluttet. Vår datter kom til oss 7 mnd gammel, og hun har et stort behov for å være lita, senest i går måtte jeg bære henne i bæremeis inne (ho er for tung å bare bære på hofta hele tiden). Nå er jeg baby sa ho...og smilte godt... På den andre siden har ho godt utviklet språk, sier R og alt ho vil... Kler på seg selv og har bæsja på potte siden ho var 1 år og 3 mnd. Bleie bruker ho enda, for ho har ikke full kontroll på blæra enda...men kansje til sommeren. Det tar jo den tid det tar, da. Vi lar henne få være lita (veldig lita) når ho ønsker det, det er jo så mye man skal kunne i livet,men jeg tror det er lettere å begynne på livet når man har vært barn først Lykke til videre Da jeg kom til norge var jeg på størrelse med en 9 mnd gammel norsk baby selv om jeg var et og et halvt år gammel. jeg gikk, sprang allerede, men var ikke pottetørr, eller hva man nå sier. Jeg ville ikke ha på bleier fordi de var så digre til meg! Jeg hadde så korte ben, og det var vanskelig å gå å springe! Dessuten var jeg så stor at jeg dro av meg bleia selv, og når mamma kome med dem fro å skifte sprang jeg å gjemte meg eller gråt (uten lyd men svære tårer, skal jeg tror min mor var tårene større en kopper med vann).Alikevel greide jeg ikke å gå på do når jeg trengte det, alltid i siste liten, mange, mange uhell. Jeg selt med dette fram til jeg var 4-5 år. Da hadde jeg slutta med bleier, men greide fortsatt ikke å bergene når jeg skulle på do. Jeg vet ikke om dette har noen sammenheng om mim egenbestemte bleieslutt eller hva... men nå går jeg altså på toalettet uten problem hihi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1721323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
l@bamba Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Da jeg kom til norge var jeg på størrelse med en 9 mnd gammel norsk baby selv om jeg var et og et halvt år gammel. jeg gikk, sprang allerede, men var ikke pottetørr, eller hva man nå sier. Jeg ville ikke ha på bleier fordi de var så digre til meg! Jeg hadde så korte ben, og det var vanskelig å gå å springe! Dessuten var jeg så stor at jeg dro av meg bleia selv, og når mamma kome med dem fro å skifte sprang jeg å gjemte meg eller gråt (uten lyd men svære tårer, skal jeg tror min mor var tårene større en kopper med vann).Alikevel greide jeg ikke å gå på do når jeg trengte det, alltid i siste liten, mange, mange uhell. Jeg selt med dette fram til jeg var 4-5 år. Da hadde jeg slutta med bleier, men greide fortsatt ikke å bergene når jeg skulle på do. Jeg vet ikke om dette har noen sammenheng om mim egenbestemte bleieslutt eller hva... men nå går jeg altså på toalettet uten problem hihi. takk og pris...tihi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1721383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tevil Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Ikke fortvil!! Vår pode var nesten 4 da han sluttet med bleier på dagtid og var 4 1/2 da han sluttet med bleier om natten. Var selv frustrert over dette men fant ut at ingen er like, så det var dumt å sammenligne han med andre. Vi tok tiden til hjelp og plutselig det greit. Noen uhell i starten ble det jo, men pytt pytt. Gi poden den tiden HAN trenger. Lykke til videre! En hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1721413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anbefaler Up & Go Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hei Melissa Har gutten deres brukt bleier hele tiden, eller har dere valgt å gjenninnføre bleier som oss? Så flott at han godtar å bruke bleien. Gutten vår er 3 1/2 og bruker ennå bleie han også. Ser det er mange som anbefaler at vi bruker trusebleier. Jeg valgt å kjøpe vanlige bleier jeg da, fordi jeg tenkte at dette ville gi oss litt mer "spesielle" stellesituasjoner. Men det kan tenkes at jeg er litt for egosistisk i tanekgangen her og at han ikke har behov for "en så babyaktig" stellesituasjon. Vi får se, det er jo fullt mulig å kjøpe trusebleier neste gang, eller så fort vi ser at han igjen begynner å vise interesse for å gå på do, at han skal slutte med bleiene igjen. Min datter sluttet med bleie om dagen da hun så vidt var fylt 2 år, men om natten brukte hun bleie til hun var over 4. Hun hadde også mange uhell så hvis vi skulle noe spesielt som gjorde det vanskelig å rekke do, eller vi var på biltur eller flytur så brukte jeg bleie. Det var mindre pinlig for henne å ha bleie enn å ha stadige uhell. Vi brukte Up & Go for jeg synes vanlig bleie er mer for babyer. Up & Go fremstår mer som en vanntett truse ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1722225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enda bedre situasjon Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg har ikke fulgt med i disse innleggene, men har skjønt det slik at du har et nokså stort barn? Da ville jeg hvis jeg var deg for det første brukt trusebleier (Up-and-go osv) og for det andre, uansett bleietype, ville jeg mye heller latt et så stort barn stå mens jeg tar på og av bleien. Evt. kan han bøye seg framover når du tørker ham. Selv droppet vi stellebordet fra barnet var rundt to år gammel, det går mye greiere stående. Jeg tror i deres tilfelle spesielt, at det vil kunne oppleves ekstra ydmykende å bli gjort til en liten baby som skal ligge ned for å skifte bleie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1722341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunami Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg har ikke fulgt med i disse innleggene, men har skjønt det slik at du har et nokså stort barn? Da ville jeg hvis jeg var deg for det første brukt trusebleier (Up-and-go osv) og for det andre, uansett bleietype, ville jeg mye heller latt et så stort barn stå mens jeg tar på og av bleien. Evt. kan han bøye seg framover når du tørker ham. Selv droppet vi stellebordet fra barnet var rundt to år gammel, det går mye greiere stående. Jeg tror i deres tilfelle spesielt, at det vil kunne oppleves ekstra ydmykende å bli gjort til en liten baby som skal ligge ned for å skifte bleie. Han er stor ja 4 år. Vi har nå engang valgt å kjøpe vanlige bleier, og vi steller han på en liten skumgummimadrass vi har liggenden på baderomsgulvet. Så langt ser det overhodet ikke ut som om han misstrives hverken med å gå med bleier eller bli skiftet på mens han ligger på ryggen. Det ser tvert om som om han storkoser seg under stellene ) Som de fleste svarte i det første innlegget jeg skrev, så virker det som om han har behov for å være litt "baby" en periode, og vi lar han være det nå. I det øyeblikket han protesterer mot måten vi steller han på, eller han viser ønsker å gå på do igjen vil vi gå over til trusebleier eller slutte med bleiene igjen. Jeg har ikke fulgt med i disse innleggene, men har skjønt det slik at du har et nokså stort barn? Da ville jeg hvis jeg var deg for det første brukt trusebleier (Up-and-go osv) og for det andre, uansett bleietype, ville jeg mye heller latt et så stort barn stå mens jeg tar på og av bleien. Evt. kan han bøye seg framover når du tørker ham. Selv droppet vi stellebordet fra barnet var rundt to år gammel, det går mye greiere stående. Jeg tror i deres tilfelle spesielt, at det vil kunne oppleves ekstra ydmykende å bli gjort til en liten baby som skal ligge ned for å skifte bleie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1722703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunami Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Ikke fortvil!! Vår pode var nesten 4 da han sluttet med bleier på dagtid og var 4 1/2 da han sluttet med bleier om natten. Var selv frustrert over dette men fant ut at ingen er like, så det var dumt å sammenligne han med andre. Vi tok tiden til hjelp og plutselig det greit. Noen uhell i starten ble det jo, men pytt pytt. Gi poden den tiden HAN trenger. Lykke til videre! En hilsen fra Skal prøve å ta det med ro ja, bortsett fra at vår er jo 4 når han begynner med bleier igjen da, og ikke slutter slik som deres barn. Men som du sier, ingen barn er like, og det kan jo hende han slutter med bleier igjen like brått som han begynte å tisse seg ut igjen. Vi vet jo at han egentlig har full kontroll på urin og avføring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1722708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunami Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Vi har ei snuppe i huset som er 2,5 år. Det svinger veldig om ho er lita og hjelpeløs til selvstendig og flinkest av alle. Jeg ville som du valgt bleie igjen. Snuppelura mi holder sidene på bleia selv, om vi må skifte fort ute eller på toalett uten stellebord. Men vi har begge typene bleier i huset, alt etter om vi tar klærne helt av eller bare skifte bleie. Håper du kan skrive hvordan det går videre, da det er interessant å se hvor lang tid han synes det er ok med bleier, siden han allerede hadde sluttet. Vår datter kom til oss 7 mnd gammel, og hun har et stort behov for å være lita, senest i går måtte jeg bære henne i bæremeis inne (ho er for tung å bare bære på hofta hele tiden). Nå er jeg baby sa ho...og smilte godt... På den andre siden har ho godt utviklet språk, sier R og alt ho vil... Kler på seg selv og har bæsja på potte siden ho var 1 år og 3 mnd. Bleie bruker ho enda, for ho har ikke full kontroll på blæra enda...men kansje til sommeren. Det tar jo den tid det tar, da. Vi lar henne få være lita (veldig lita) når ho ønsker det, det er jo så mye man skal kunne i livet,men jeg tror det er lettere å begynne på livet når man har vært barn først Lykke til videre Hei l@bamba For øyeblikket virker det som vår pode tenderer mer mot å være mindre og mindre enn at det veksler mellom å mestre og ikke mestre. Men vi kan leve med det en periode. Så flink jenta di er da, som holder bleien sin oppe slik at mamma får satt den på ordentlig. Det skal jeg forsøke å få poden til å gjøre også om vi ikke har noen stelleplass tilgjengelig og vi allikvel må til pers å gi han tørr bleie. Ser mange snakker varmt om trusebleier, så man skal ikke se bort i fra at også vi kommer til å ha en kombinasjon av begge bleiertyper etterhvert. Skal holde dere oppdatert ja, vi er jo også spente på hvor lang tid det vil ta før han begynner å gå på do igjen. Syns det er flott at dere lar henne styre hvorvidt hun skal være stor eller liten, alt etter som humør hun er i. Tipper det var stor stas å få sitte i bæremeis inne ) Bæsjet på potte så tidlig ja, det var ikke dårlig. Jeg er helt enig at det nok er lettere å takle en komplisert verden når man har opplevd det alle barn egentlig bør ha krav på førs, nemlig en flott og problemfri barndom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1722723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunami Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Min datter sluttet med bleie om dagen da hun så vidt var fylt 2 år, men om natten brukte hun bleie til hun var over 4. Hun hadde også mange uhell så hvis vi skulle noe spesielt som gjorde det vanskelig å rekke do, eller vi var på biltur eller flytur så brukte jeg bleie. Det var mindre pinlig for henne å ha bleie enn å ha stadige uhell. Vi brukte Up & Go for jeg synes vanlig bleie er mer for babyer. Up & Go fremstår mer som en vanntett truse ;o) Jeg vet ikke helt når poden sluttet med bleier, bare at han har vært tørr, det var han jo når vi hentet han. Tror nok også vi kommer til å kjøre litt "safe" en periode når han igjen blir tørr, og ha på bleie i enkelte situasjoner. Har sett hvor lei seg han blir når han gjør seg ut, så jeg ønsker å skåne han for flest mulig av slike pinlige episoder. Har notert meg rådet om Up & Go, har jo hørt det rådet noen ganger nå ) Mulig at det er en mer selvstendig bleie ja, men så virker det på han som om han nå ikke vil være stor. Og vi syns også bleieskiftet blir mer "spesielt" for oss alle med vanlige bleier. Men, når han vil være mer selvstendig igjen, da skal han få slippe babybleiene og bruke vantette truser ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1722736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunami Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 heisann Gutten vår har brukt bleier hele tiden, var 16 mnd når vi fikk ham. Han har derimot hele kontrollen og bæsjer bare på do, men vil ikke gi slipp på bleia alikvel. Forstår hva du mener med hele stellesituasjonen - og det er nok litt av det behovet gutten deres har nå. Lykke til videre :-) Hei igjen Hehe, så han også syns det er greit med bleier selv om han har kontroll. Lurer jo egentlig litt på hvorfor det er slik jeg da, for en skulle jo tro det var mer behagelig å slippe bleiene? Må være at de selv føler at de blir tatt mer varepå av oss foreldrene eller noe..... eller så skyldes det bare latskap ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1722746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trompet Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hei igjen Hehe, så han også syns det er greit med bleier selv om han har kontroll. Lurer jo egentlig litt på hvorfor det er slik jeg da, for en skulle jo tro det var mer behagelig å slippe bleiene? Må være at de selv føler at de blir tatt mer varepå av oss foreldrene eller noe..... eller så skyldes det bare latskap ) Nei ikke latskap , men ...som vi har sagt han har vært hos dere så kort tid , noe som gjør at han umulig klan takle både språk å resten han vil kunne få til på en gang, så det er bare spørsmål om tid .... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1723032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trk1365380645 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Han er stor ja 4 år. Vi har nå engang valgt å kjøpe vanlige bleier, og vi steller han på en liten skumgummimadrass vi har liggenden på baderomsgulvet. Så langt ser det overhodet ikke ut som om han misstrives hverken med å gå med bleier eller bli skiftet på mens han ligger på ryggen. Det ser tvert om som om han storkoser seg under stellene ) Som de fleste svarte i det første innlegget jeg skrev, så virker det som om han har behov for å være litt "baby" en periode, og vi lar han være det nå. I det øyeblikket han protesterer mot måten vi steller han på, eller han viser ønsker å gå på do igjen vil vi gå over til trusebleier eller slutte med bleiene igjen. Jeg har ikke fulgt med i disse innleggene, men har skjønt det slik at du har et nokså stort barn? Da ville jeg hvis jeg var deg for det første brukt trusebleier (Up-and-go osv) og for det andre, uansett bleietype, ville jeg mye heller latt et så stort barn stå mens jeg tar på og av bleien. Evt. kan han bøye seg framover når du tørker ham. Selv droppet vi stellebordet fra barnet var rundt to år gammel, det går mye greiere stående. Jeg tror i deres tilfelle spesielt, at det vil kunne oppleves ekstra ydmykende å bli gjort til en liten baby som skal ligge ned for å skifte bleie. Jeg ble så glad da jeg leste at det går så bra, så heldig gutten deres er som har foreldre som er så åpne for hans behov! Lykke til videre! Hjertelig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1723542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunami Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Jeg ble så glad da jeg leste at det går så bra, så heldig gutten deres er som har foreldre som er så åpne for hans behov! Lykke til videre! Hjertelig hilsen Takk for det. Men nå skal det sies at vi var usikkre på hvordan vi skulle gripe dette ann da, og det var dere her inne som overbevist oss om at vi tenkte rett ) Også må det jo tillegges at vi heller ikke har noe imot at han er bleiebarn en periode, så får vi oppleve den delen ved å være foreldre også, selv om det bare er for en kort periode. Det er faktisk koselig med med bleieskift, ordentlig hyggestunder det jo ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1724019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunami Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Nei ikke latskap , men ...som vi har sagt han har vært hos dere så kort tid , noe som gjør at han umulig klan takle både språk å resten han vil kunne få til på en gang, så det er bare spørsmål om tid .... Og tid skal han få ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228144-da-har-vi-gjennomf%C3%B8rt-det/#findComment-1724020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.