Gjest jeg som vurderer å flytte til Norge Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hei! Hadde et innlegg her for en stund siden om at samboer og jeg er blitt enige om å gå fra hverandre. Vi bor i Tyskland (han er tysk) og barnet vårt er snart 2 år. Vi er enige om at det er best for meg at jeg flytter til Norge og bygger opp et nytt liv for meg og barnet der. Jeg ser for meg at de to sees 1-2 helger i måneden, og at vi bytter på å fly til hverandre. I tillegg kommer jo feriene. Jeg er lærer og vil ha nok av ferie. Er dette nok for at barnet skal få god kontakt med faren sin? Slik det er, og har vært hittil, ser hun pappa max en halvtime hver dag i ukedagene og i helgene. I helgene er det sjelden han orker gjøre så mye med oss siden han er sliten osv. Han er hjemme fra jobb ca kl 21 mandag til fredag og sa sover hun selvsagt. Hun viser ingen særlig tilknytning til faren, men jeg håper de kan få et godt forhold fremover, Noen kommentarer eller tips? Takk:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228152-er-dette-for-lite-samv%C3%A6r-med-far/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hm. Tror du på sikt, la oss si om 4 - 5 år, at barnet kommer til å se faren så ofte? Det er jo både langt og dyrt å reise... Bare noen tanker fra meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228152-er-dette-for-lite-samv%C3%A6r-med-far/#findComment-1720705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg som vurderer.... Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hm. Tror du på sikt, la oss si om 4 - 5 år, at barnet kommer til å se faren så ofte? Det er jo både langt og dyrt å reise... Bare noen tanker fra meg. Ja, jeg tror faktisk det.. og håper det virkelig. Han elsker henne over alt, men er dårlig til å investere tid i henne. Når han ikke lenger ser henne i det hele tatt i ukedagene tror jeg han kommer til å prioritere å se henne et par helger i måneden. Men ingen vet jo hva framtiden bringer. Han tjener MEGET godt og vil ikke ha problemer med reiseutgiftene, som forøvrig har vært ca 500 kroner tur/retur de siste 8-9 mnd. Jeg kan jo bare gjøre mitt for at han skal se henne så mye som mulig, resten er opp til ham. Var det noe du ville si med innlegget ditt? (ikke stygt ment altså..) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228152-er-dette-for-lite-samv%C3%A6r-med-far/#findComment-1720735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke enkelt dette nei... Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Tror du ikke lillemora di vil bli veldig sliten av å reise så langt så ofte? Gutten min hadde tre og en halv times reisevei en vei til faren sin, og da vi skilte lag var han to og et halvt, han taklet ikke den lange reisingen annenhver helg. Vi prøvde med tredjehver, og det gikk bedre, men han kom aldri inn i rutinene igjen, før helga etter. Min gutt er nå 6 og har helt panikk for bilkjøring, så for oss er det nesten umulig å dra på biltur, han trives ikke med det i det hele tatt, tror han fikk nok på et tidspunkt! Hva med at han hadde kommet til dere på besøk innimellom? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228152-er-dette-for-lite-samv%C3%A6r-med-far/#findComment-1720778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg som vurderer... Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Tror du ikke lillemora di vil bli veldig sliten av å reise så langt så ofte? Gutten min hadde tre og en halv times reisevei en vei til faren sin, og da vi skilte lag var han to og et halvt, han taklet ikke den lange reisingen annenhver helg. Vi prøvde med tredjehver, og det gikk bedre, men han kom aldri inn i rutinene igjen, før helga etter. Min gutt er nå 6 og har helt panikk for bilkjøring, så for oss er det nesten umulig å dra på biltur, han trives ikke med det i det hele tatt, tror han fikk nok på et tidspunkt! Hva med at han hadde kommet til dere på besøk innimellom? Ja, selvsagt! Som jeg skrev sille vi bytte på å fly, slik at han flyr til oss en gang i mnd og vi til ham en gang i mnd. Det er mer enn nok for henne å reise en gang i mnd. Hvis det ikke funker, får han heller fly til oss hver gang. Satser på at det ordner seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228152-er-dette-for-lite-samv%C3%A6r-med-far/#findComment-1720805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Da faren til minstemann bodde i Nordnorge, hadde vi en avtale på at han skulle ha minstemann i alle feriene. Det ble for langt og for slitsomt for han å reise flere ganger i mnd. Og altfor kostbart, jeg hadde ikke råd til halve kostnaden flere ganger i mnd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228152-er-dette-for-lite-samv%C3%A6r-med-far/#findComment-1720853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Ja, jeg tror faktisk det.. og håper det virkelig. Han elsker henne over alt, men er dårlig til å investere tid i henne. Når han ikke lenger ser henne i det hele tatt i ukedagene tror jeg han kommer til å prioritere å se henne et par helger i måneden. Men ingen vet jo hva framtiden bringer. Han tjener MEGET godt og vil ikke ha problemer med reiseutgiftene, som forøvrig har vært ca 500 kroner tur/retur de siste 8-9 mnd. Jeg kan jo bare gjøre mitt for at han skal se henne så mye som mulig, resten er opp til ham. Var det noe du ville si med innlegget ditt? (ikke stygt ment altså..) "Var det noe du ville si med innlegget ditt? (ikke stygt ment altså..)" Neida, skjønner det. Nei, det var bare det at dette høres ut som gode forsetter og alt sånn, men jeg tror ikke at det lar seg gjennomføre i det virkelige liv. Sorry, håper jeg tar feil. *S* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228152-er-dette-for-lite-samv%C3%A6r-med-far/#findComment-1720860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Ut fra de gitte omstendighetene høres det ut som det er det dere max kan får til. Kommer han til å ta hele den økonomiske siden av kalaset, siden penger ikke er noe problem for ham? Det jeg lurer på er hvordan dere rent praktisk har tenkt å ordne dere når hun skal være sammen med pappaen. Skal du bo hos pappaen når hun besøker ham der nede eller bare levere ham hos faren og bo hos en venninne, på hotell e.l.? Likedan, hvor skal faren bo når han besøker henne her i Norge? Slik du tidligere har beskrevet din og pappaens forhold og hans forhold til jenta, er det kanskje helt nødvendig for deg og komme deg helt bort fra banen om pappaen skal komme på banen. Hvor mye tror du vil bli veltet over på deg om du er til stedet hele tiden når han skal være sammen med barnet? Hvor mange gamle spor vil bli gått på nytt og på nytt? Det er kan være i barnets interesse at du er minst mulig til stedet om hun skal bli kjent med pappaen sin. Tenk også nøye over hvor slitsom ordningen kan bli for deg. Gjør deg ikke for store forhåpninger om hvor mye han kommer til å prioritere barnet når hun blir mindre tilgjengelig. Det kan gå som du håper. Det kan også gå en helt annen vei. Vær deg bevisst på at ditt ansvar kun er å legge til rette for at far og barn kan møtes, ikke å få faren til å ta sin del av ansvaret. Stiller han ikke må du ikke bruke opp kreftene på å prøve å få han til å gjøre det. Velkommen tilbake til gamlelandet! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228152-er-dette-for-lite-samv%C3%A6r-med-far/#findComment-1720994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg som vurderer.... Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Ut fra de gitte omstendighetene høres det ut som det er det dere max kan får til. Kommer han til å ta hele den økonomiske siden av kalaset, siden penger ikke er noe problem for ham? Det jeg lurer på er hvordan dere rent praktisk har tenkt å ordne dere når hun skal være sammen med pappaen. Skal du bo hos pappaen når hun besøker ham der nede eller bare levere ham hos faren og bo hos en venninne, på hotell e.l.? Likedan, hvor skal faren bo når han besøker henne her i Norge? Slik du tidligere har beskrevet din og pappaens forhold og hans forhold til jenta, er det kanskje helt nødvendig for deg og komme deg helt bort fra banen om pappaen skal komme på banen. Hvor mye tror du vil bli veltet over på deg om du er til stedet hele tiden når han skal være sammen med barnet? Hvor mange gamle spor vil bli gått på nytt og på nytt? Det er kan være i barnets interesse at du er minst mulig til stedet om hun skal bli kjent med pappaen sin. Tenk også nøye over hvor slitsom ordningen kan bli for deg. Gjør deg ikke for store forhåpninger om hvor mye han kommer til å prioritere barnet når hun blir mindre tilgjengelig. Det kan gå som du håper. Det kan også gå en helt annen vei. Vær deg bevisst på at ditt ansvar kun er å legge til rette for at far og barn kan møtes, ikke å få faren til å ta sin del av ansvaret. Stiller han ikke må du ikke bruke opp kreftene på å prøve å få han til å gjøre det. Velkommen tilbake til gamlelandet! mvh Tusen takk:) Får nesten tårer i øynene, er så følsom for tiden. Hvordan vi ordner det med overnatting o.l er nok litt avhengig av hvordan forholdet oss imellom blir. Jeg håper vi klarer å være noenlunde "venner". Slik jeg ser det for meg kommer han til å bo hjemme hos oss de helgene han er i Norge, og jeg drar til venner/familie/slektninger. Har slektninger jeg har et svært nært forhold til og som nesten er som ekstra-foreldre:) Når jeg reiser til Tyskland vet jeg ikke enda, men jeg ser ikke for meg at jeg bor i huset hans. Etter mange år her nede har jeg 3-4 nære venner og en god del bekjente. Så vi får se hvordan vi ordner det. Annehver helg blir kanskje litt for mye hva reising angår, vi får se. Kan godt tenke meg det vil funke med samvær hver 3 helg (gjerne langhelg) og at han og jeg reiser annenhver gang. Da må vesla ut å reise "bare" hver 6 uke og det skulle gå greit... Kjipt at det gikk slik, men jeg vet at livet mitt uten ham kommer til å bli bedre på sikt. Det hjelper å vite det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228152-er-dette-for-lite-samv%C3%A6r-med-far/#findComment-1721135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Tusen takk:) Får nesten tårer i øynene, er så følsom for tiden. Hvordan vi ordner det med overnatting o.l er nok litt avhengig av hvordan forholdet oss imellom blir. Jeg håper vi klarer å være noenlunde "venner". Slik jeg ser det for meg kommer han til å bo hjemme hos oss de helgene han er i Norge, og jeg drar til venner/familie/slektninger. Har slektninger jeg har et svært nært forhold til og som nesten er som ekstra-foreldre:) Når jeg reiser til Tyskland vet jeg ikke enda, men jeg ser ikke for meg at jeg bor i huset hans. Etter mange år her nede har jeg 3-4 nære venner og en god del bekjente. Så vi får se hvordan vi ordner det. Annehver helg blir kanskje litt for mye hva reising angår, vi får se. Kan godt tenke meg det vil funke med samvær hver 3 helg (gjerne langhelg) og at han og jeg reiser annenhver gang. Da må vesla ut å reise "bare" hver 6 uke og det skulle gå greit... Kjipt at det gikk slik, men jeg vet at livet mitt uten ham kommer til å bli bedre på sikt. Det hjelper å vite det. Høres ut som en realistisk plan, med rom for justeringer under veis. Lykke til! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228152-er-dette-for-lite-samv%C3%A6r-med-far/#findComment-1721251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg synes det er kjempeflott dere er enige om å få til dette. Det står det virkelig respekt av! Hvorvidt det kan bli slitsom med reising må dere jo bare finne ut av, ikke sant. Det viktigste er jo at dere finner en form som fungerer for store og små. Og blir det for slitsomt for barnet å reise kan dere jo kanskje ta det igjen i ferier. Og som lærer har du jo flere ferier enn sommerferien ;o) Det må dere jo bare se an. Velvilje er hvertfall et veldig godt utgangpunkt. Ønsker dere virkelig lykke til! Blir så glad når jeg leser sånt, jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228152-er-dette-for-lite-samv%C3%A6r-med-far/#findComment-1721265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.