org Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 I morra skal lillemor (snart 7 år) til legen. Hun har i lengre tid klaget over at hun er "svimmel i hodet", som hun sier. Hun gleder seg til å finne ut hva som er galt og vi håper at legen virkelig kan gjøre noe. Hva bør sjekkes? * Blodprosent * Jernlager i kroppen * Glukose i urin eller blodet (?) Hva mer? Jeg vet jo at legen kommer til å sjekke sånt, men har opplevd før at ikke jernlageret i kroppen ble testet. Og det er jo litt dumt. 0 Siter
alwaysme Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Nåj jeg har hovne slimhinner i nesen/bihuler pga allergi mot bjørk, så blir passasjen for væske dårlig og det blir betent i slimhinnene. Dette fører hos meg til svimmelhet, f.eks hvis jeg legger hodet bakover, bøyer meg frem eller til siden. Rimelig ubehagelig selv om det ikke er slik at jeg "vil svime av" Så se i nesen etter hovne slimhinner/polypper. Lykke til. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Nevrologisk test burde være innlysende, samt at han sjekker øynene/øyenbunn. Stramme nakkemuskler kan også gi svimmelhet. 0 Siter
sheba Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Be ham sjekke ørene hennes også, kan faktisk være en enkel sak som er årsaken:) ønsker dere masse lykke til, aldri morsomt når ungene er plaget av noe... 0 Siter
org Skrevet 27. april 2006 Forfatter Skrevet 27. april 2006 Takk for tips, de er nedskrevet sånn at jeg kan ta dem med til legen! Flott, for det er vanskelig å tenke på alt. Legen teller vanligvis bare armer og bein - vips, ungen er frisk! *S* 0 Siter
Gunnar Oftedal, barnelege Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg er enig i de forslagene som er kommet før dette. Synes blodsukker hører med, men det bør være fastende. CRP er en god prøve, for å vurdere om det kan være en infeksjon noe sted i kroppen som ligger bak. Blodtrykk er også en viktig undersøkelse ved svimmelhet. 0 Siter
org Skrevet 28. april 2006 Forfatter Skrevet 28. april 2006 Jeg er enig i de forslagene som er kommet før dette. Synes blodsukker hører med, men det bør være fastende. CRP er en god prøve, for å vurdere om det kan være en infeksjon noe sted i kroppen som ligger bak. Blodtrykk er også en viktig undersøkelse ved svimmelhet. Takk også til legen for godt svar. Alle prøver er tatt, dog ikke fastende blodsukker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.