Gå til innhold

Absurd situasjon, et svigemors innlegg

Anbefalte innlegg

Er så sjokkert som det går an å bli. Men korte historien er at nå har det blitt så ille at jeg har sagt ifra at nå ønsker jeg ikke å være alene med dama i et rom.

Hun benytter nemlig slike anledninger til å fabrikere løgner og serverer disse til sin sønn. What ? tenker sikkert noen. Slik tenker jeg også selv, dette er jo helt absurd situasjon.

Har prøvd å holde meg mest mulig unna dama (sett henne 2x de siste 4 månedene) men det er jo helt utrolig at det går nesten ikke en samtale (med sin sønn) uten at hun hakker på meg.

Og akkurat det syns jeg er så merkelig. Hun har nemlig ingen grunn til å oppføre seg på denne måten mot meg.

Kommer ikke på noen annen grunn en at hun vil ødelegge forholdet vårt. Og det er klart at hun greier å sette stort press på sin sønn. Og jeg er skikkelig forbannet at en voksen person lyver og lyver om min person.

Ille å si det men jeg skulle nesten ønske at jeg ble bedre kjent med familien hans før vi valgte å få barn sammen. Er jammen ikke sikker på om jeg hadde valgt å fortsette forholdet.

Drit i det, tenker jeg noen ganger. Men syns akkurat det er vanskelig. Nettopp fordi at jeg er så fly forbannet på dama.

Har faktiskt konfrontert henne med løgnene med samboern min tilstede (slik at hun ikke kunne finne på nye) men dama bara lyver imens hun ser rett i øynene på meg.

Så hva gjør man da ? Kan enda ikke begripe at dette er mulig!

Greit nok at man kan si: drit i dama og lev deres liv. Men for min egen del vil ikke ha noe med henne å gjøre mer. Men hun lar dette gå ut over barna også. De får ikke det gode forholdet til sin bestemor som jeg ønsket for de, samboeren har alltid hatt et godt forhold til sin mor. Og jeg vil ikke stå i veien for det.

Er vel bare litt såret for at hun gjør dette. Og forstår ikke hvorfor...

Hvorfor skriver jeg om dette her ? Jo fordi at dette er så absurd at jeg ønsker ikke å fortelle det til mine venner/familie engang. Dette er rett og slett flaut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228261-absurd-situasjon-et-svigemors-innlegg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uNgKuLMaNN

Den svigermora høres ut som en slu person, ser deg i øynene mens hun lyver og greier. Hun vil nok at du blir urolig og usikker, og kanskje hun håper at du forlater sønnen hennes. Men vær smartere enn den gamle kjerringa.Men typen må alltid støtte DEG, med moren skal han ha blitt ferdig med i puberteten.

Kjære vene. Hva sier mannen din til henne, da? Forsvarer han deg eller tør han ikke sette moren på plass? For det er HAN som må sette henne på plass, mener nå jeg. Fortelle henne rett ut at han ikke aksepterer at hun slenger drit om deg.

Min svigermor har ikke vært så begeistret for meg alltid heller. Jeg fikk sønnen hennes til å flytte til min hjemkommune (rent praktisk fra vår side faktisk, nærmere jobbene til oss begge) og dermed vekk fra mammaen sin... Hun har kommentert det bak min rygg, men min mann aksepterte det ikke, og gav henne klar melding om det, heldigvis :)

Er hun misunnlig på deg? Har du "tatt" sønnen hennes fra henne, siden du skriver at de har et godt forhold? Kan det være derfor hun er så utspekulert?

Kommentar fra en med over 20 års erfaring med svigermor:

Hvorfor hun er slik? For å si det banalt: du har stjålet sønnen hennes fra henne. Så enkelt og så idiotisk.

Jeg skjønner godt at du bryr deg. Min svigermor er mange, mange mil unna, men hun er mine barns bestemor...dermed så bryr jeg meg om hva hun synes og hva hun sier. Prøve å drite i det, men det er ikke lett, nei.

Hold avstand - så godt det lar seg gjøre...

Jeg har slitt mye med min svigermor jeg også, men gudskjelov har mannen alltid backet meg opp, og han syns selv at moren hans er litt for mye noen ganger. Jeg holder meg mest mulig unna henne og har sluttet å diskutere med henne, jeg jatter ikke med jeg bare holder kjeft og lar henne mene hva hun vil. Dette gjør jeg kun fordi jeg ikke vil ødelegge forholdet hun har med barna våre.

Jeg skjønner at dette er utrolig sårende for deg og jeg syns du skal fortelle mannen din nok en gang (jeg anter du har gjort det før) hvor vondt du dyns dette er. Håper det retter seg for deg for det er veldig slitsomt å ha det sånn.

Annonse

Uff , stakkars deg. Du får be mannen din å snakke med henne, og vise henne at han er lojal med deg...

Når jeg leser sånne innlegg blir jeg litt bekymret for hvordan jeg kommer til å bli omtalt når jeg blir svigermor. Skjer det en snodig forandring da, tro, fra å være vanlig, oppegående, omsorgsfull mor til en gutt, til å bli et monster som klamrer seg til sønnen sin?

Gjest vær slu svigerdatter tilbake...

hei.

Tror mannen din på deg? Vet han at hun holder på slik, ved egen erfaring? Hvis ikke, kanskje du kan ta opp det hun sier når dere er alene i samme rom på kassettspiller. Fikle tilfeldig med den (tørk støv eller noe).. så får han høre det selv hvordan hun holder på... :|

hei.

Tror mannen din på deg? Vet han at hun holder på slik, ved egen erfaring? Hvis ikke, kanskje du kan ta opp det hun sier når dere er alene i samme rom på kassettspiller. Fikle tilfeldig med den (tørk støv eller noe).. så får han høre det selv hvordan hun holder på... :|

Han sier at han tror på meg, og han selv har erfart at hun har løyet til han ved flere anledninger.

Men jeg synd han kunne vært flinkere til å si stopp.

Men nå skal dama ikke få flere sjanser fra meg.

Har tenkt å holde meg i bakgrunnen og ikke gi henne flere sjanser på å fabrikere løgner. Hun kan jo ikke det hvis hun ikke er alene med meg.

Men så fryktelig tragiskt at det må være sånn !

Må bare innrømme at det at mannen min sier til meg at han tror meg men allikavel ikke har rygggrad til å sette en klar grense ovanfor sin mor. Og si at det er helt uaktseptabelt at hun holder på sånn. Det faktiskt påvirker mitt syn på han.

Hvor gammel er svigermora di? Mora mi fikk Alzheimer da hun var rundt 60 og det startet faktisk ganske likt det du beskriver.

Hun er ikke langt unna 60 års dagen. Men tviler på at dette er alzheimers.

Hun har nemlig over lang tid (år) opprørt seg litt merkelig.

Mener da at hun har sagt ting om sin andre sønn, om venn og familie. Som en bare får ikke til å stemme helt. Så jeg lener heller mot at dama er en lystløgner ?

Igjennom oppveksten så har hun fortalt sin sønn(min sambo) historier om hans far, som ikke akkurat er positive for å si det mildt.

Magefølelsen min sier at de ikke stemmer. Mannen er snill som et lamb. Men kansje han har endret seg ? kan selvfølgelig være det også. Vanskelig å vite. Men får det bare ikke ut av tankene at det er en mulighet for at hun ikke har fortalt sannheten her heller.

Eller kansje jeg har et farget syn siden jeg har opplevd henne som en løgner. Kan være det også.

Heldigvis så har sambo et flott forhold til sin far i dag, til tross for dette. Men han har aldri spørt sin far om det er noe sannhet i det.

Kansje like greit, kansje det ville ødelegge noe av deres forhold å dra gamle "historier" fram.

Men iallefall så syns jeg faktiskt det er litt tungt dette her. Hele situasjonen er så absurd, og jeg bare skjønner ikke hva det er jeg har gjort for å fortjene dette fra henne. Hadde vært lettere å håndtere hvis hun bare sa: Jeg liker ikke at du er sammen med min sønn. Det er iallefall mer ærlig en dette tullet her.

Hun er ikke langt unna 60 års dagen. Men tviler på at dette er alzheimers.

Hun har nemlig over lang tid (år) opprørt seg litt merkelig.

Mener da at hun har sagt ting om sin andre sønn, om venn og familie. Som en bare får ikke til å stemme helt. Så jeg lener heller mot at dama er en lystløgner ?

Igjennom oppveksten så har hun fortalt sin sønn(min sambo) historier om hans far, som ikke akkurat er positive for å si det mildt.

Magefølelsen min sier at de ikke stemmer. Mannen er snill som et lamb. Men kansje han har endret seg ? kan selvfølgelig være det også. Vanskelig å vite. Men får det bare ikke ut av tankene at det er en mulighet for at hun ikke har fortalt sannheten her heller.

Eller kansje jeg har et farget syn siden jeg har opplevd henne som en løgner. Kan være det også.

Heldigvis så har sambo et flott forhold til sin far i dag, til tross for dette. Men han har aldri spørt sin far om det er noe sannhet i det.

Kansje like greit, kansje det ville ødelegge noe av deres forhold å dra gamle "historier" fram.

Men iallefall så syns jeg faktiskt det er litt tungt dette her. Hele situasjonen er så absurd, og jeg bare skjønner ikke hva det er jeg har gjort for å fortjene dette fra henne. Hadde vært lettere å håndtere hvis hun bare sa: Jeg liker ikke at du er sammen med min sønn. Det er iallefall mer ærlig en dette tullet her.

Jeg skjønner godt at det er vanskelig. Men lettere likevel å akseptere hvis det er sykdom med i bildet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...