Gå til innhold

Hvordan slutte å amme og hvile tutekopp

Anbefalte innlegg

Gjest ammalei baby og mor

Jeg tenker å slutte å amme, men vesla vil ikke ha tåteflaske, desverre! Jeg synes det er så koselig å gi og hun er bare 6 mnd.

Jeg har lite melk, hun vil ikke ha og det hele er et styr.

Men noe må hun jo drikke og av hva.

Bare slutter jeg å gi pupp? Må jo få spreng etterhvert- pumpe?

Hvilke tutekopper anbefaler dere som de ikke må suge så hardt av, men heller ikke bare renner ut?

Fortsetter under...

Jeg synes Avent sine tutekopper er fine. Tuten er litt myk og etterhvert som barnet finner ut hvordan de skal suge, så fungerer de kjempegreit. Den er tett når den ikke blir sugd på.

Du kan bare slutte å amme. Får du spreng, så bare håndmelker du ut litt til sprenget slutter. Etterhvert vil melka bli borte.

Alternativt kan du pumpe deg og fortsette å gi morsmelka fra kopp.

Vil du gjerne gi flaske, så kan du jo prøve med forskjellige smokker. Plutselig kan det jo være en som babyen liker.

Tutekopp / flaske: Dersom barnet enda ikke har skjønt hvordan det suger på tutekopp / flaske er det kjekt med en kopp/flaske som det er mulig å klemme på (ikke hardplast) slik at det kommer ut litt. Om dette finnes lenger vet jeg ikke (lenge siden våre brukte slikt utstyr).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...