Gå til innhold

Trenger råd og innspill

Anbefalte innlegg

Gjest Trondheim by

Jeg har en datter som er 7 år og går på SFO. Hun har i det siste ønsket og slutte, og i går fortalte hun grunnen.

På SFO er det en "stor" gutt som lider av en sykdom. Skal jeg gjette så er han autist, lever litt i sin egen verden.

Ved en anledning har har holdt henne fast og det endte med at hun ramlet og slo seg.

Siden den gang er hun blitt så fryktelig redd denne gutten, og vil altså slutte. Hun vil absolutt ikke at vi skal snakke med personalet, fordi da mener hun at hun vil bli tvunget til å "bli kjent" med han, og det vil hun heller ikke.

Det er gått så langt at hun har magesmerter og angst for å gå der.

Hva skal vi gjøre, og hva ville du ha gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228399-trenger-r%C3%A5d-og-innspill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt kontakt med leder av SFO uten at hun visste det, tror jeg. Og presisert at dette ikke var en samtale datteren din ønsket eller skulle bli kjent med. Jeg ville kanskje også vurdert å fortelle til henne at du ville ta en slik samtale, uavhengig av hennes ønsker, og fortalt henne hvorfor og lovet henne at konsekvensen ikke skulle bli som hun fryktet.

Lykke til.

Gjest litt vanskelig

Høres ut som jenta di er ganske ukomfortabel med situasjonen. Det er jo forståelig, og jeg kjenner meg igjen fra min egen barndom. Årsaken til at hun reagerer så sterkt må jo være at det er ukjent og ubehagelig for henne.

Jeg ville helt klart tatt det opp, og ikke latt henne slutte. Siden denne gutten går der, må hun sikkert lære å omgås han. Med litt ekstra støtte og omsorg fra de ansatte, vil det gå seg til. Men be om at det skal gå i hennes tempo.

Lykke til!

Gjest mamma 24-7

Ville nok tatt dette opp med personalet på SFO (les leder)

En stor gutt med for eksempel autisme vil jeg tro har eget personale, så det burde være fult mulig for SFO å unngå at uheldige episoder oppstår.

Jeg stusser og over at der har vært en episode som er uheldig for henne, og SFO har ikke informert dere. Det burde de absolutt gjort. Da kunne man snakket med både dere og jenta, og hun hadde ikke trengt å gå rundt å være redd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...