Gå til innhold

hvor mye husker egentlig en 6 åring..

Anbefalte innlegg

Gjest godhusk

har ei datter som akkurat har fylt 6 år,som jeg synes har kjempe husk.

hun husker alt mulige slags små detaljer.ting som skjedde for 2-3 år siden husker hun.

og da mener jeg små ting som andre har glemt for lenge siden kan hun plutselig nevne.

og det nytter nesten ikke og nekte på det hun sier for når jeg begynner og tenke på det selv så stemmer det.

her om dagen så hørte vi en sang på radioen og da sier hun det er den sangen de spilte på det hopprennet som du og pappa så på tv..

er det vanlig og huske så mange ting eller er hun i en alder hvor de legger merke til alt..

hvordan er deres 6 åringer..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228473-hvor-mye-husker-egentlig-en-6-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig typisk at de husker sånne detaljer som voksne ikke fester seg ved. Noen ganger kan man forstå det ut fra f.eks. størrelsen deres - en som tilbrakte mye tid i lek på gulvet, husker kanskje hvordan det gamle teppet så ut flere år senere, en som strevde med å lære seg å skru på kranen selv, vil huske det gamle blandebatteriet, osv. Andre ganger må man bare riste på hodet og gi dem rett, slik du beskriver.

Det er også utrolig hvordan de kan kjenne seg igjen på steder hvor du VET de bare har vært en gang for lenge siden.

Du kan også være sikker på at hun vil huske det dersom du sier eller gjør noe du ikke burde ha gjort :-|

Derimot kan det være vanskeligere å huske ting du har sagt av typen "regntøyet må være med hjem fra skolen idag"...

Unger er sånn. De kan huske vanvittig godt ting som vi vokse ikke har festet oss ved. Det handler om ulike interessefelt rett og slett. Jeg pleier alltid glemme f.eks hvem de har fått div. gaver og leker etc fra, men ungene husker alt sånt. *ler*

Annonse

Dette har vært oppe før, og det er helt vanlig. Begge mine på 6 og 2,5 kommer med slike ting som gir meg hakeslepp av og til.

MEN, andre ting går inn det ene høret og ut det andre. Feks eier ikke den eldste begrep om tallsymboler, selv om vi leser og snakker og omgås tall både titt og ofte.

Min 7 åring har forundret meg mange ganger med akkurat det samme.

Detaljerte beskrivelser om ting som har hendt.

I tillegg husker han hvor vi har kjørt bil (jeg kan faktisk bruke ham som "kartverk" iblandt), og ser også hvilke hus som er samme typehus som f.eks mormor sitt hus.

De er jaggu meg noen smarte smårollinger :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...