Gå til innhold

HASTER-kosedyrproblem

Anbefalte innlegg

Gjest ikkeroikveld

kosedyret til småen er en bamse og han koser med lappen (vaskelappen!). Nå har den falt helt av, rett og slett blitt kost bort. Den var myk og fillete.

Småen får ikke sove for alle andre bamser har jo en hard lapp. Hvordan kan jeg få laget en myk på en ny bamse? Vaskemaskin? Noen andre ideer?

Det er en myk lapp som er viktig, ikke selve bamsen tror jeg, alt prøves, vi er desperate.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228493-haster-kosedyrproblem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

9

• ShitDiddelyDo

2

• Reg@l

1

• smekka

1

Mest aktive i denne tråden

Annonse

matildes mor

Sjekk jakker og luer de har ofte store glatte lapper:-).

Hodeputer også-se inne i putetrekket.

Minstejenta i huset drar på en diger dunjakke hun-men det er bare lappen som er viktig...

Skulle sett da vi var i syden,men vi kunne ikke dra på en diger jakke så vi fant en diger lue med pels i-med en god lapp.Den tok vi med.Skal si folk glodde....35 varmegrader og pelslue i fanget.;-)

Synes at dere høres litt vel hysteriske ut, for å være ærlig...innbiller meg at ungen deres er ganske liten og anbefaler at dere ikke begynner å sy på nye lapper ihvertfall, det blir en evigvarende oppgave. Foreslår at dere finner en annen koseklut, f.eks silkesjerf eller en bomullsklut (lurt med noe som kan vaskes, slik kosesaker blir etterhvert ganske ekle dersom det ikke er lett vaskbart).

Gjest ikkeroikveld

Synes at dere høres litt vel hysteriske ut, for å være ærlig...innbiller meg at ungen deres er ganske liten og anbefaler at dere ikke begynner å sy på nye lapper ihvertfall, det blir en evigvarende oppgave. Foreslår at dere finner en annen koseklut, f.eks silkesjerf eller en bomullsklut (lurt med noe som kan vaskes, slik kosesaker blir etterhvert ganske ekle dersom det ikke er lett vaskbart).

Småen er 1,5 år så han er ikke liten og han vet helt klart hva han vil ha. Han får ikke sove uten de vaskelappfillene mellom fingrene, sånn er det med den saken. At han nå må lære seg en ny søvnrutine er en annen sak, men det er jammen ikke lett å miste "kosetingen" sin.

Småen er 1,5 år så han er ikke liten og han vet helt klart hva han vil ha. Han får ikke sove uten de vaskelappfillene mellom fingrene, sånn er det med den saken. At han nå må lære seg en ny søvnrutine er en annen sak, men det er jammen ikke lett å miste "kosetingen" sin.

Selvsagt vil han få sove uten. Kanskje en natt eller tre med litt hyl & skrik og lite søvn, men så vil han nok klare seg fint uten. Om ikke annet, så sovner han av utmattelse.

Herreminhatt, barn har da mistet den umistelige bamsen, kluten eller hva det nå har vært tidligere. Helt uten å bli traumatisert for livet. Og faktisk har de klart å sove etter kanskje noen få netter med lite søvn i starten.

Gjest M.Angelica

Selvsagt vil han få sove uten. Kanskje en natt eller tre med litt hyl & skrik og lite søvn, men så vil han nok klare seg fint uten. Om ikke annet, så sovner han av utmattelse.

Herreminhatt, barn har da mistet den umistelige bamsen, kluten eller hva det nå har vært tidligere. Helt uten å bli traumatisert for livet. Og faktisk har de klart å sove etter kanskje noen få netter med lite søvn i starten.

Man skal ikke spøke med overgangsobjektet til barn ;o)

Annonse

Vel.. for barn er dette livsviktig. Kan ikke sammlignes med voksnes problem.

Det er foreldrenes fokus jeg reagerer på. Foreldrene bør vel kunne hjelpe barnet i dets fortvilelse... Som jeg skrev, andre barn har mistet den eneste kosebamsen i hele verden som kan gi trøst, og det helt uten å få varige mén.

Gjest M.Angelica

Det er foreldrenes fokus jeg reagerer på. Foreldrene bør vel kunne hjelpe barnet i dets fortvilelse... Som jeg skrev, andre barn har mistet den eneste kosebamsen i hele verden som kan gi trøst, og det helt uten å få varige mén.

Du mangler tydeligvis kunnskap på dette området.

He, he, dette minnet meg om 8-åringen min som hadde prøvd vennen sine skihansker, og de var bare helt KJEMPEBRA i følge han.

Hva var så mye bedre med dem i forhold til de han sjøl hadde? Jo, de hadde en lapp på siden, og den lappen var så fin å klø seg under nesen med!

Du verden, alt de tenker på disse produsentene.........

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...