Gå til innhold

HASTER-kosedyrproblem

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica

Megling fra en smaa-brisen,saakallt "ekspert" som ogsaa - i tillegg til mange eksamener - har opptil flere barn.

Dere har saa rett...alle tre.

M.Angelica i at overgangsobjektene er veldig viktige, Gemini i at dette "er ikke slutten paa alt" Og SDD...i at han egentlig er et stort barn,og derved har uttale-rett (Egentlig burde du stort sett oppholde deg paa dette forum,SDD og komme med uttalelser fra ditt staasted :)

Men,litt alvor....mister et barn sitt overgangsobjekt,saa er det ganske saa viktig at foreldre er "Veldig tilstede"!

Barnet er i en saarbar overgangsfase. Mister det tryggheten fra overgangsobjektet,saa maa tryggheten komme fra et annet hold....inntil et nytt objekt er funnet.

Aa bare la barnet graate inntil det har avfunnet seg med situasjonen er en daarlig losning....

Det var et fint innlegg, Liza. Takk til deg =)

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

9

• ShitDiddelyDo

2

• Reg@l

1

• smekka

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest surreal

Det var vel lappen som var viktig for han, ikke selve kosedyret.

Det er vanskelig for et lite barn og holde på bilde av de nære omsorgspersonene og da kan et lapp/kosedyr/smokk etc være til god hjelp. Man vet jo ofte selv som voksen at hvis man føler seg utrygg så det godt å ha noe godt og kjært med/rundt seg.

Noe varige mèn får han sikkert ikke, men det man vil jo sitt barn beste. Jeg mener det finns helt andre måter å få barnet til å mester motgang, enn å ta fra de overgangsobjektet.

---

Hvis du ikke vet hva ovegangsobjekt er kan jeg gi deg noen linker: =)

"Overgangsobjekt. En ting, f.eks. en bamse eller et stykke legetøj, som et lille barn knytter sig følelsesmæssigt til. Overgangsobjektet hjælper barnet med at huske sin mor eller far, når hun eller han ikke er hos barnet, og det giver tryghed"

http://www.netpsykiater.dk/Htmord/o.htm

---

Jeg kunne sikkert skrevet om det her i tusen år, men jeg får bare ta den høye hesten min og ride til sengs. Trøttheten har seiret ;o)

"Det var vel lappen som var viktig for han, ikke selve kosedyret."

Ja, men når denne lappen en gang var koset vekk, så har barnet fremdeles bamsen. Var det jeg mente. Ergo er ikke hele "overgangsobjektet" hans vekk. Tror ikke han hadde slått seg til ro med en hvilken som helst annen bamse med lapp på, da hadde det jo ikke vært noe problem..

"Det er vanskelig for et lite barn og holde på bilde av de nære omsorgspersonene og da kan et lapp/kosedyr/smokk etc være til god hjelp. Man vet jo ofte selv som voksen at hvis man føler seg utrygg så det godt å ha noe godt og kjært med/rundt seg."

I dette tilfellet hadde barnet både mor, far, bamsen, sin egen seng i sitt eget rom i sitt eget hus tilgjengelig. Hvor er utrygghetsfaktoren her?Om barnet ble redd, var mor/far bare et sekund unna ved minste lille knyst.. Syns du overfokuserer vel mye på barns utrygghet her.

"Noe varige mèn får han sikkert ikke, men det man vil jo sitt barn beste. Jeg mener det finns helt andre måter å få barnet til å mester motgang, enn å ta fra de overgangsobjektet."

Jeg har heller ikke sagt at man skal ta fra barnet bamsen. Men noen ganger (ofte) ER verden slik at man møter litt motgang, og da kan det ikke bli krise over en liten lapp som mangler. Nærhet fra mor&far og kos... Så vil dette løse seg på et par dager. Tror jeg! =)

---

"Hvis du ikke vet hva ovegangsobjekt er kan jeg gi deg noen linker: =) (......)

Jeg kunne sikkert skrevet om det her i tusen år, men jeg får bare ta den høye hesten min og ride til sengs. Trøttheten har seiret ;o)"

Jeg er fullt klar over hva et overgangsobjekt er, har fått innsyn i denslags gjennom samme utdanning som deg (?).. :o) Jeg sluker bare ikke rått alt psykologipratet om hvor ille det blir for barnet om ikke enhver lille ting er på plass til enhver tid.. ;)

.. hehe.. du får bytte ut din høye hest med en ponni - litt tryggere sånn til hverdags ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...