Gå til innhold

Enda en søvnløs natt

Anbefalte innlegg

Gjest drømmeromsøvn

Om jeg er på feil forum? Neida, jeg har en 15 åring, så innlegget hører nok til her.Og neida, 15 åringen min er ikke ute og fester. Han får bare ikke sove. Hva så? Tenker du vel, en femtenåring kan vel passe seg selv.. Ikke min, dessverre! Så lenge han bare sitter på internett eller ser på TV eller film er det ingen krise, selvom jeg ikke har noen kontroll over hva han ser, og syns det er ubehagelig å ha mistet kontrollen. Jeg som er en jævla kontrollfrik, som han uttrykker det.Problemet er at jeg ikke vet om han blir værende på rommet sitt. Han kan like gjerne ta seg en tur ut for å plage naboene med å kaste sand på vinduene, ringe på dørene, sette på høy musikk rett under et åpent soveromsvindu, erte opp bikkjer osv.osv. Det er derfor jeg ikke tør å sove før jeg er sikker på at han har slukna, og det gjør han som regel ikke før ved 04 tiden. Jeg er trøtt og fortvilet, og aner ikke hva jeg skal gjøre.Kom med gode råd, erfaringer, trøst meg.. Men vær så snill, ingen skjennepreken. Det har jeg fått nok av, orker bare ikke mer akkurat nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228536-enda-en-s%C3%B8vnl%C3%B8s-natt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest drømmeromsøvn

Hm. Har du fått utredet ham for ADHD og andre ting? Kan ikke ha det sånn, vet du!

*trøste*

Ja, han har ADHD. Han får medisiner med god effekt på dagtid, fram til 19-20 tiden.Men om kvelden og natta er det stopp.Godt at det er fridag i dag.Nå sover han søtt, og vil nok gjøre det en time eller to til, og jeg har en fredelig og god morgen. Hverdagsmorgnene er strie. Han får medisinene først etter frokost, ellers orker han ikke mat. Det er en kamp hver dag å få han opp og gjøre seg klar til skolen. Han kjefter og banner og skriker.Han klarer ikke å konsentrere seg om noenting.Finner ikke engang klærne sine selvom de er lagt fram, glemmer at han var på vei til dusjen osv. Og det er klart han er trøtt, det er jeg også. Men takk og pris, det går bra på skolen og han har mange gode kamerater.

Ja, han har ADHD. Han får medisiner med god effekt på dagtid, fram til 19-20 tiden.Men om kvelden og natta er det stopp.Godt at det er fridag i dag.Nå sover han søtt, og vil nok gjøre det en time eller to til, og jeg har en fredelig og god morgen. Hverdagsmorgnene er strie. Han får medisinene først etter frokost, ellers orker han ikke mat. Det er en kamp hver dag å få han opp og gjøre seg klar til skolen. Han kjefter og banner og skriker.Han klarer ikke å konsentrere seg om noenting.Finner ikke engang klærne sine selvom de er lagt fram, glemmer at han var på vei til dusjen osv. Og det er klart han er trøtt, det er jeg også. Men takk og pris, det går bra på skolen og han har mange gode kamerater.

Det høres slitsomt ut! Jeg håper du ber om og får den hjelp dere trenger, i form av behandling og avlastning.

Gode ønsker!

• 3 uker senere...

Er du fortsatt våken? Huff,dette er ikke bra for noen av dere! Jeg tenker også på den frustrasjonen han har fordi at han føler seg anerledes og er i puberteten samtidig. Han forstår ikke hvorfor han er sånn og hvordan han skal takle dette,-og det gjør helle ikke de rundt ham.

Vanskelig for både "liten" og stor dette. Synes du skal ta kontakt med helsesøster og fortell akkurat hvordan det er, for dette er en jobb for henne. Synes lærerne er lite engasjerte slik som jeg oppfatter det. Samarbeid mellom skole og hjem er jo kjempeviktig.

Ingen er tjent med at mor er totalt utslitt!

Du er nok en sterk person som har "holdt ut" så lenge, men det er på tide å få hjelp.

Dette er blitt for stort til at dere skal greie ut med dette.

Stå på litt til,så blir det nok ei råd.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...