Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest surreal

Tro hva de har tenkt å gjøre med alle barn som står på bussen og trikken og dessuten hvor skal festet til rullestoler og barnevogner være og hvordan har de tenkt å ordne alt dette på så få dager.

Jeg bare lurer jeg.

Dette er ikke gjennomførbart, og så lenge de ikke engang har seler (på busser), eller andre festeanordninger, og ei heller passende seter (tar år å utvikle iflg. produsenter), så skjønner jeg ikke hvordan denne loven skal håndheves. Er enig i at ting må være så sikkert som mulig, men det får da være grenser til dusteri..

Annonse

Dette er ikke gjennomførbart, og så lenge de ikke engang har seler (på busser), eller andre festeanordninger, og ei heller passende seter (tar år å utvikle iflg. produsenter), så skjønner jeg ikke hvordan denne loven skal håndheves. Er enig i at ting må være så sikkert som mulig, men det får da være grenser til dusteri..

Det er helt latterlig. Jeg har også full forståelig for at sikkerheten skal være høyest mulig men da må det jo legges tilrette slik at det er mulig.

Gjest Debra irl

Hvis jeg skjønner dette riktig, det holder med bilpute ikke sant? Hvis storesøster skal tilbake til det store setet sitt må jeg frem med klistremerker og premier så det holder..... Men puter f.o.m. 4 år er ok? Lillbror har jo setet ennå, men er såååå klar for "bare" pute.

Gjest Grenser for hva barn skal bestemme selv

Hvis jeg skjønner dette riktig, det holder med bilpute ikke sant? Hvis storesøster skal tilbake til det store setet sitt må jeg frem med klistremerker og premier så det holder..... Men puter f.o.m. 4 år er ok? Lillbror har jo setet ennå, men er såååå klar for "bare" pute.

Er ikke sikkerheten til barnet ditt såpass viktig at du kan skjære gjennom med dette? På en pute har hun ingen hodebeskyttelse ved kollisjon.

Jeg synes definitivt ikke pute er nok fra 4-årsalder, hos meg sitter også 7-åringen på pute med rygg og han sitter mye bedre enn om han skulle hatt bare puta.

Gjest Flystripa

"Barn under tre år får ikke være med på tur i veteranbil."

????????

Hallo!? Hvis jeg kjøper meg ei gammel Boble, så kan ikke ungen min bli med på tur, selv om jeg har det pålagte sikkerhetsutstyret? Så vidt meg bekjent, så er det seletøy å framsetet på sånne biler. Men ikke på alle biler fra tiden før 1970....

Tro hva de har tenkt å gjøre med alle barn som står på bussen og trikken og dessuten hvor skal festet til rullestoler og barnevogner være og hvordan har de tenkt å ordne alt dette på så få dager.

Jeg bare lurer jeg.

Bybusser skal være unntatt fra regelverket...

Annonse

Gjest Debra irl

Er ikke sikkerheten til barnet ditt såpass viktig at du kan skjære gjennom med dette? På en pute har hun ingen hodebeskyttelse ved kollisjon.

jeez. selvfølgelig er det vi voksne som bestemmer. Jeg skrev vel ikke at hun fikk bestemme?? Jeg skrev at _dersom_ hun skulle tilbake til stort sete, måtte jeg ut med klistremerker og premier igjen.

kjære vene.

Og hva lillebror angår, så skrev jeg vel at han var klar for pute, men det er ikke han som bestemmer det heller.

oh my xxd

Gjest bbbnn

=Men puter f.o.m. 4 år er ok?=

Nei, det er ikke mer enn minstekrav og burde ikke brukes.

Gjest Er det rart unger blir bortskjemte

jeez. selvfølgelig er det vi voksne som bestemmer. Jeg skrev vel ikke at hun fikk bestemme?? Jeg skrev at _dersom_ hun skulle tilbake til stort sete, måtte jeg ut med klistremerker og premier igjen.

kjære vene.

Og hva lillebror angår, så skrev jeg vel at han var klar for pute, men det er ikke han som bestemmer det heller.

oh my xxd

Akkurat da det kommer til bilsikring, sykkelhjelm og andre ting som går på sikkerthet, synes jeg det blir feil å premiere barna. Herregud, av og til bestemmer mamma og pappa, man kan ikke belønnes hele tiden. Skal hun belønnes for å gå på skolen også?

Gjest Debra irl

Akkurat da det kommer til bilsikring, sykkelhjelm og andre ting som går på sikkerthet, synes jeg det blir feil å premiere barna. Herregud, av og til bestemmer mamma og pappa, man kan ikke belønnes hele tiden. Skal hun belønnes for å gå på skolen også?

Jeg syns ikke ungene mine blir premiert for så veldig mye jeg. Klistremerkeskjema etc har vi bare brukt ved en anledning før, Nei -hun blir ikke premiert for å gå på hverken skole eller på do, til tannlege, helsesøster. Men når det gjelder akkurat dette, fordi jeg _tror_ at hun da kanskje vil føle seg "liten" igjen, så kan det _hende_ at det må frem igjen, MED premie ja. Ser ikke noe galt i det. Men kan hende jeg tar sorgene på forskudd. Kan hende hun ikke protesterer i det hele tatt.

Jeg syns ikke ungene mine blir premiert for så veldig mye jeg. Klistremerkeskjema etc har vi bare brukt ved en anledning før, Nei -hun blir ikke premiert for å gå på hverken skole eller på do, til tannlege, helsesøster. Men når det gjelder akkurat dette, fordi jeg _tror_ at hun da kanskje vil føle seg "liten" igjen, så kan det _hende_ at det må frem igjen, MED premie ja. Ser ikke noe galt i det. Men kan hende jeg tar sorgene på forskudd. Kan hende hun ikke protesterer i det hele tatt.

Her kan du få kritikk for hva som helst. :o) Husker en gang jeg fortalte at Snuppa (dengang 19-20 mnd) ikke fikk is som belønning etter en legetime. Flere her inne syntes visst jeg var hjerterå... Det var ikke en spesielt traumatisk legetime på noen måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...