Gå til innhold

Slutt på turisttur til Kina?

Anbefalte innlegg

Gjest morentilfire

Jeg så en reprise av TVprogrammet "60 minutes" idag.

Det var for så vidt et edruelig program om Kina. Ett-barnspolitikken skal bestå.

På kinesisk TV sendes propaganda for å være stolt av å ha ETT JENTEBARN.

De foreldre som sender barnet til utdanning får økonomisk støtte og skryt. Samtidig ble det satt fokus på mangel på partner for en gifteferdig gutt. Jenter kunne risikere å bli kidnappet/ solgt inn til en fattig bondefamilie for å vokse opp som framtidig svigerdatter.

Har andre DOL'ere hørt om dette? Hva betyr dette for adoptivfamilier som ønsker å besøke KINA som turister? Bør vi unngå det nå? For vi kan jo ikke ha ferie og samtidig vokte oss mot kidnapping!?

Eller var det amerikanske programmet en overdrivelse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228629-slutt-p%C3%A5-turisttur-til-kina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kinesermenn helst vil ha kineserkoner. Ikke rasistisk ment altså...

Her i Danmark er det så mange kinesere på det høyere utdanningene at det vurderes å innføre skolepenger for kinesere.

Ops, jeg leste visst litt fort... Tenkte ikke på de som har adoptert fra Kina.

Gjest morentilfire

Ops, jeg leste visst litt fort... Tenkte ikke på de som har adoptert fra Kina.

Helt greit, Sofline. Selv er jeg søsteren til den kjente Herr Trykkleif. Og hele spørsmålet mitt er kanskje både politisk ukorrekt og dumt. Men den ubehagelige følelsen er der ennå.

Og pappan her i huset var litt i fistel da han så Dagbladets oppslag om asylsøkerbarn som "forsvinner fra mottak" til en verdi av kr 200.000.

Da ble HAN redd. Og det sier litt. Vi skal nok roe oss ned.

Ha en god langhelg!

Helt greit, Sofline. Selv er jeg søsteren til den kjente Herr Trykkleif. Og hele spørsmålet mitt er kanskje både politisk ukorrekt og dumt. Men den ubehagelige følelsen er der ennå.

Og pappan her i huset var litt i fistel da han så Dagbladets oppslag om asylsøkerbarn som "forsvinner fra mottak" til en verdi av kr 200.000.

Da ble HAN redd. Og det sier litt. Vi skal nok roe oss ned.

Ha en god langhelg!

Takk! God helg også til deg! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...