MokkaSin1365380980 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Siden jenta mi ble født, har det vært problemer. Hun skrek mye fra første stund. Trodde det var kolikk. Sov kun 5-7 timer i døgnet første tiden. Nå er det ca 12 timer. Fikk stadfestet KISS-syndrom da hun var 6 uker. Var til behandling og ventet på at alt skulle bli bedre. Hodet var skjevt, og en hofte lå feil, så vi måtte trene masse hver dag. Nå er dette rettet opp. Fremdeles er det mye problemer. Her er en beskrivelse av henne: -vanskelig for å sovne -gråter nesten alltid når vi prøver å legge henne til soving, selv om hun gnir seg i øynene og gjesper -gråter lett og mye generelt -vokner alltid etter halvtime søvn på dagtid. Skriker når hun vokner -gnir seg ofte i øynene -skiftende humør, sekunder -vil ikke leke på egenhånd -kan ikke våre alene -leker maks 1-2 min med en leke -ser sjelden på det hun har i hendene, tar opp noe ,men ser en annen vei -ser mot meg hele tiden når hun ligger 1m eller mer unna meg, men er vanskelig å få kontakt/øyekontakt med på nærmere hold -ikke språkinteressert. Kun a,he og rare lyder, gjerne i repetisjon og høye lange a-lignende lyder. Når hun krabber/kryper lager hun konstant noe som ligner,men ikke er mmmmmmmmmmmmmmmmmmm -ikke interessert i speilbilde. slår mot det en sjelden gang -sutrer stort sett hele tiden virker trist og litt ulykkelig -ler sjelden og bare når vi jobber hardt for det , som å kaste henne rundt i sengen eller i lufta/herjer med henne spenner seg i bue når vi prøver å kose med henne -vokner med skriking mange ganger hver natt.vrir hodet frem og tilbake og sparker seg bakover, så hun havner i en bue bak i sengen. Når hun først vokner må hun opp med en gang ellers stortuter hun. Liker å bæres rundt(er nesten 10 kilo) -sitter ikke rolig i en stol eller fang -sikler en del -gråter om vi legger henne ned på ryggen spesielt -urolig under måltidene -elsker å bla i bøker/blader, men ser aldri på det som er i dem. Bare blar og blar uten mål og mening, frem og tilbake -misliker andre folk enn mor og far -Slår alle leker mot gulvet -mister gjentander lett -må alltid fingre på noe -Blir stille en liten stund når vi er borte eller får besøk, før det er på,n igjen -generelt veldig urolig -varierende pust. Peser ofte og hyperventilerer dersom hun er begeistret(pappa kommer hjem, en av pusene våre er i nærheten) -i det siste har hun begynt å bruke meg som klatrestativ. Klatrer opp og over meg. Har dårlig balanse, men drar seg opp i stående stadig vekk. Ramler ned med et brak ofte, så jeg må følge med hele tiden. Plutselig slipper hun taket. Eller hun feilberegner og krasjer hodet inn i salogbordet, når hun er på vei under. Jeg får nesten ikke gjort noe som helst i løpet av en dag. Å bære henne er slitsomt men jeg gjør det veldig mye. Har prøvd å bare la henne skrike, men hun har så høy stemme, tårer og snørr renner oghun hulker lenge etter at jeg har tatthenne opp igjen. Da begynner jeg å gråte selv. Vi er så fortvilet og vet ikke hvordan vi skal håndtere henne. Uansett hva vi gjør er hun ikke fornøyd. Gir henne eye-q og tror det hjelper litt. Hva skal vi gjøre? Har bestil time hos legen nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228667-mistanke-om-noe-med-min-8-mndpikebaby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma 24-7 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Huff det høres stritt ut, for både dere og vesla. Vet ikke hva dette kan dreie seg om, men ser du har bestilt time til lege. Du kan be om en henvisning for utredning ved en barnehabilitering. Kanskje du kan få noen svar der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228667-mistanke-om-noe-med-min-8-mndpikebaby/#findComment-1727678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma'n hans Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Dere har det stritt! Dersom dette er førstemann, har dere ikke så mye å sammenligne med, heller, om hva som er "vanlig" og hva som ikke er. Men - bet merke i dette du skriver om øynene hennes. Har et barn med dårlig samsyn, stadige feilberegninger har ført til endel besøk til legevakta, ja. Ser ut til at datteren deres ser bedre på avstand enn tett innpå. Vårt barn har vist seg å være langsynt! Vi brukte optiker Engebretsen hos Specsavers Optikk Drammensveien, Drammensv. 20 A Oslo, telefon 23 27 26 80. Kanskje ta en telefon dit og snakk med noen som kan litt om samsyn etc.? Også det at hun klør seg i øynene, kan være signaler om at det er noe med øynene, men spør spesialistene der. Vi var hos øyelege som ikke fant noe galt, da jeg selv var hos en annen øyenlege og spurte om dette med samsyn, henviste han meg til optikere, som er de som kan noe om dette, han kunne det ikke, sa han rett ut. Mitt adhd-barn liker ikke berøring. Det er som om alle slike sanseinntrykk blir for sterke for ham, han opplever det å få en hånd på skulderen nærmest som å bli slått! Da han var liten, plaget alle sømmer på klær ham. Kanskje deres barn har noe av det samme? Det kalles taktil skyhet, visstnok. Både samsynproblemer og taktil skyhet kan henge sammen med adhd-problematikk, men også med andre ting, helt sikkert. Så det er viktig at dere står fast på å få henne utredet skikkelig! Fint at dere også tipser utredere om mulige mistanker - det er ikke alltid de kan noe om eller tenker på f.eks. adhd selv. I hvert fall tok det 7 år før noen tenkte tanken for vår del - altfor lenge... Lykke til! Jeg håper dere snart får i hvert fall et navn å sette på det dere opplever - å føle seg mislykket er ingen god opplevelse for foreldre. En diagnose kan være avlastende, tross alt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228667-mistanke-om-noe-med-min-8-mndpikebaby/#findComment-1728305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva skal man forvente? Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hvor gammel er jenta??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228667-mistanke-om-noe-med-min-8-mndpikebaby/#findComment-1742216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bonnie05 Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Hei det høres stritt ut og ikke normalt. Vil fortelle litt om hva min kusine opplevde. Hun fikk en gutt i september som var frisk og resk på alle måter. Men da hun kom hjem opplevde hun at gutten skrek hver gang hun la han ned på ryggen. Det nyttet litt å legge han på siden men hun sier at hun heller ikke da fikk han til å sove mange timene av gangen. Hun var til utallige legebesøk også på universitetssykehuset i Tromsø, uten at de fant noe. Gutten klarte heller ikke å få i seg særlig mye mat. Da han var ca 4 mnd gammel ble hun så desperat at hun kontaktet en klinikk som heter Westbytunet. Der driver de med alternativ medisin. Da de hørte problembeskrivelsen hennes ble hun koplet opp mot en kiropraktor. Han kunne konstatere skiveglidning i ryggen, noe som ikke er uvanlig at skjer under en fødsel. Noen blir plaget men de fleste får ikke problemer av dette. Han beskrev skrikinga hans som et resultat av å ha ligget med en "kniv" i ryggen hver gang han ble lagt ned. Han fikk èn behandling hos kiropraktoren så ble han en ny gutt. Gutten sov samme natt hele natta igjennom for første gang og han sov mye fremover. Matlysta ble også forbedret. Lykke til... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228667-mistanke-om-noe-med-min-8-mndpikebaby/#findComment-1750830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Stå på kravet om å få jenta utredet, enten ved bup, hab. tjenesten, ppt hvor som helst. MAnge foreldre til barn med autisme sier nettopp at de aldri ble hørt, de skjønte at "noe" var galt, men ikke trodd. Vær detrk, og krev en utredelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228667-mistanke-om-noe-med-min-8-mndpikebaby/#findComment-1781717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.