Gå til innhold

Dåpsgave til gutt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Et tre til å plante i hagen hvis dere har hage, en skikkelig tursekk (Bergans) for barn, sovepose, telt(inkl. telt-turer he-he)

Ellers fikk min minste en spilledåse (kjøpt på gullsmed) som er brukt mye, og så fikk han en kjempefin kniv (til turer, spikking etc.)

Lykke til med dåpen!

Annonse

Bøker (leksikon, stor eventyrbok, Bibelen/barnebibel), frukttre, bærbusk, sølvskje andre ting i sølv, kors (smykke).

Bøker er supert, men ikke leksikon, som Sofline også sier. Men et dyreleksikon måtte være flott å få! Dyr blir ikke så fort "utdatert"...;) Og unger pleier å synes det er fint å bla i bøker med bilder av dyr.

Det som er mest brukt av dåpsgavene vår gutt fikk (nå 5 år) er en sangbok (en tykk bok med alle de kjente og kjære sangene). Den er helt topp og vi bruker den masse.

Ellers var et sett med kopp, tallerken og bolle med bilde fra Kardemomme by midt i blinken, det har han brukt masse.

Bøker er supert, men ikke leksikon, som Sofline også sier. Men et dyreleksikon måtte være flott å få! Dyr blir ikke så fort "utdatert"...;) Og unger pleier å synes det er fint å bla i bøker med bilder av dyr.

Leksikon var kanskje litt difust sagt, jeg mente barneleksikon. De holder seg lenger enn "voksenleksikon".

Barnebunad (ikke cubus-variant men "skikkelig" bunad, neten barnemodellen av en tradisjonell bunad eller en hverdagsbunad - som husfliden selger). Det vil bli et stasplagg som kan brukes i flere generasjoner.

Bunadskniv (vår sønn fikk en i sølv som ikke er mulig å henge på bunad, ment å ha i lomma og det synes jeg er synd. Kjenner en liten gutt som har en bunadskniv for å henge på bunaden som jeg synes er smartere).

Penger i fond.

Barnebestikk i sølv med inngravering.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...