Gå til innhold

Får deres tenåring lov?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fester sivilisert i dag ;)

Min største drøm fra jeg begynte på ungdomsskolen var å delta i natt til 1mai feiring og 16mai feiring på marinen. Det var jo der ting skjedde, hvor "alle andre" var osv. Jeg var en høyst normal tenåring, til tider litt rebellsk fjortis, men uansett - "alle" vil på marinen på disse dagene. Uansett mål og mening.

Har alltid hatt liberale foreldre med normal grensesetting, men mamma klarte hvert år og ødlegge disse dagene. Enten fikk jeg en altfor tidlig innetid, eller så fikk jeg forbud mot å dra til sentrum. Takk for det i dag. Idag (23år) rister jeg oppgitt på hodet når jeg ser alle de dritingse fjortisene som raver rundt der nede (jaja, har vært en av dem, men herregud hvor det ser ut!!)

Marinen er plassen hvor russen samles, og 15åringen din tar sannsyngligvis ikke skade av å være der. Men etter min mening - drar han dit kommer han garantert ikke til å være 100% edru. Og er det en plass hvor det skjer bråk - er det der. En 15åring har ingenting på marinen å gjøre. Han/hun kommer sannsyngligvis til tilbringe mange vårer/somre der uansett. Alt til sin tid...Dessuten, en gåtur over Elgseter rundt midnatt med tilbud om å spandere burger på Sesam (på samfundet) på 15åringen din og en kompis for å forsikre deg om formen deres er ingen dum ide. Så får du se litt også :)

Serveres det alkohol, er han for ung.

Det serveres ingenting på Marinen, men "nytes" medbrakt i vanvittige mengder.

I år har politiet lov skikkelig vakthold og at de skal være mange betjenter tilstede hele kvelden og natta og har nulltoleranse for vold.

Men jeg ville aldri sendt en 15-åring dit.

Annonse

Gjest da jeg var ung ...

Jeg fikk lov å dra på fest etter at jeg var konfirmert. Den gangen var det ofte bygdefester, og aldersgrensen var konfirmasjonsalder. Jeg var aldri edru på disse festene.

Jeg fikk aldri lov til å dra på steder der det var 18 års aldersgrense, ikke kom jeg inn heller.

Ordnet oss falske bevis (det går ikke nå lenger tror jeg) etter ungdomsskolen, slik at vi kom oss inn. Det gjorde kanskje du også som ung ;).

Kjenner ikke til Marinen, er det aldersgrense der ?

Mary Poppins

Det er ingen aldersgrense. Marinen er et populært sted ved Nidelva i Trondheim hvor det ofte arrangeres bl.a. russefester som jo tiltrekker seg annet smårips.

Ok jeg fikk lov til ganske mye da jeg var yngre, og det jeg ikke fikk lov til gjorde jeg likevel. Derfor synes foreldrene mine det var bedre at jeg var ærlig å sa hva jeg skulle, at jeg skulle drikke litt osv, slik at de hele tiden visste hvor jeg var i tilfelle noe skulle skje. Så jeg hadde nok fått lov så lenge de fikk hente meg i to-tiden.

Men hadde dette vært mitt barn er jeg ikke usikker på om jeg hadde latt h*n dra dit, det spørs litt på hvor modent, ansvarlig osv tenåringen er.

Det serveres ingenting på Marinen, men "nytes" medbrakt i vanvittige mengder.

I år har politiet lov skikkelig vakthold og at de skal være mange betjenter tilstede hele kvelden og natta og har nulltoleranse for vold.

Men jeg ville aldri sendt en 15-åring dit.

Ikke jeg heller...

Gjest voxen

Jeg ville ikke latt en 15-åring dra dit, det er som å kaste et barn til løvene.

15-16-åringer blir ofte skjenket fulle og utnyttet av eldre gutter + alt annet galt som kan skje.

Selv hadde jeg en mor som ga faen i barna sine da de vokste opp, nesten sånn: ingen grenser, gjør hva du vil, det gir jeg totalt blaffen i.

Sånn var det fra før ungene hennes ble tenåringer også, og dette kan forklare at jeg har et søsken som har psykopatiske trekk(?).

Det er et under at vi levde over oppveksten! :o)

En likegyldig og uintresset mor har gjort meg selv til en hønemor! :)

Gjest Been there, done that

Ok jeg fikk lov til ganske mye da jeg var yngre, og det jeg ikke fikk lov til gjorde jeg likevel. Derfor synes foreldrene mine det var bedre at jeg var ærlig å sa hva jeg skulle, at jeg skulle drikke litt osv, slik at de hele tiden visste hvor jeg var i tilfelle noe skulle skje. Så jeg hadde nok fått lov så lenge de fikk hente meg i to-tiden.

Men hadde dette vært mitt barn er jeg ikke usikker på om jeg hadde latt h*n dra dit, det spørs litt på hvor modent, ansvarlig osv tenåringen er.

De som vet hva marinen går ut på ville nok ikke ha sendt barna sine dit.... Et "hyggelig grøntareal ved Nidelva" er vel en sterk underdrivelse. Og for dere som ikke er trøndere; det burde sees når det står på som verst. Fyllekalas hvor gjsnittsalderen sikkert er rundt 16 Kjempegøy å være russ og være der, men så har ikke russen (eller andre fjortiser) alltid like bra dømmekraft :)

Annonse

nøffgakkmøbææ

storesøstera mi pleide å gå på sånne type fester når vi var på den alderen.

tilogmed vår narkomane mor klarte å nekte henne slikt.

hun gjorde det fordiom, jeg kan jo nevne at en av disse festene endte med en skikkelig rå voldtekt.

si til henne at hvis hun går dit kommer du først til å hente henne foran alle, så neskte mobil, nye klær og all form for sosialt samvær de neste månedene. og det gjelder trening/fritidsaktiviteter også.

hun slutter kjapt med det når hun får merke konsekvensene.

hun kommer til å hat deg nå, men når hun blir litt større vil hun være veldig glad for at hun hadde en mor som brydde seg.

Hva synes foreldrene til ditt barn om dette,får de lov?

Jeg har selv vært på marinen,men da var jeg gammel nok til å bestemme selv;)

Synes absolutt ikke folk under 18 år har noe der å gjøre. Det foregår så mye der,at det er ikke verdt å utsette seg for det! -Og er du under 18 skal jeg love deg at du får gjennomgå.

Når poden min muligens spør om dette om etpar år, har jeg svaret klart!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...