Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har aldri vært i Kristiansand.

Nå blir det en ferietur dit i juli.

Vi ankommer flyplassen på kvelden i normal leggetid for 3 små og trenger overnatting til dagen etter.

(Sannsynligvis blir det dyreparken de neste 3 dagene, med overnatting på dyreparken hotell 2 netter.)

Det jeg lurer på er hvor det er lurest (og kanskje rimelig -men ikke viktigst) å overnatte første natta?

Nært flyplassen, nært dyreparken eller? Hvor langt er det fra flyplassen til dyreparken? Er det lett å komme seg dit når vi ikke har med bil?

Så trenger vi 3 overnattinger etter dyreparken. Gjerne i nærheten av fin badeplass/strand. Hytte kan gå, men vi kan ikke drasse med oss masse camping-utstyr :o)

Noen steder å anbefale?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228765-overnatting-i-kristiansand/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Hamresanden camping ligger like ved flyplassen og der er det knallfint for store og små og bade og rusle tur langs stranda. Flyplassn ligger vel 5-6 km fra E18, og du passerer da Hamresanden på vei mot byen. Når du kommer til E18, kjører du et par km østover (ikke mot byen) og der er Dyreparken.

Det går en del busser til Dyreparken - er ikke helt sikker på om det går noen fra Hamresanden(flyplassen direkte - men det kan du jo spørre om på campingen (hvis du velger det da.

Annonse

Gjest minni1

Da vi var i kristiansand, bodde vi på hamre familiecamping: http://campingplassen.no/index

Vi tok flybuss fra flyplassen og hoppet av ved hamresanden. Det gikk ikke buss direkte fra hamresanden til dyreparken. Måtte først ha dratt inn til byen. (Gikk egen dyreparkbuss derfra). Vi valgte derfor å ta drosje til/fra Hamresanden de to dagene vi var i dyreparken. Det kostet litt.

Jeg ville anbefalt dere å bo i byen eller like ved dyreparken til dere har gjort dere ferdig i dyreparken, for deretter å finne boplass ved hamresanden. Det er kjempefint der:)

Foresten er en dag i dyreparken lite. Det er utrolig mye å se på/og gjøre der. Dere bør satse på minst to dager:)

Da vi var i kristiansand, bodde vi på hamre familiecamping: http://campingplassen.no/index

Vi tok flybuss fra flyplassen og hoppet av ved hamresanden. Det gikk ikke buss direkte fra hamresanden til dyreparken. Måtte først ha dratt inn til byen. (Gikk egen dyreparkbuss derfra). Vi valgte derfor å ta drosje til/fra Hamresanden de to dagene vi var i dyreparken. Det kostet litt.

Jeg ville anbefalt dere å bo i byen eller like ved dyreparken til dere har gjort dere ferdig i dyreparken, for deretter å finne boplass ved hamresanden. Det er kjempefint der:)

Foresten er en dag i dyreparken lite. Det er utrolig mye å se på/og gjøre der. Dere bør satse på minst to dager:)

Vi skal ha 3 dager i dyreparken :o)

Takk for tips!

Hei,

Rica Dyreparken Hotel er fantastisk hvis man reiser med små barn, og til og med for voksne. Virkelig et hotell jeg kan anbefale.

Hele hotellet er bygget som Noahs Ark. Utrolig godt gjennomført, med masse detaljer.

Med vennlig hilsen

desverre ingen ledig rom...

Gjest eljo

Hei,

Rica Dyreparken Hotel er fantastisk hvis man reiser med små barn, og til og med for voksne. Virkelig et hotell jeg kan anbefale.

Hele hotellet er bygget som Noahs Ark. Utrolig godt gjennomført, med masse detaljer.

Med vennlig hilsen

Det var _utrolig_ små rom.... Virkelig de bitteste små hotellrommene jeg har sett - og jeg har vært endel på hotell. Jeg var alene med en fireåring på et familierom, og jeg tror jeg hadde blitt smårar hvis jeg skulle hatt flere netter med to voksne og to barn der. Noe tid blir det jo på rommet uansett mellom mat og parken og alt. En natt går sikkert bra.

Men utrolig fint og gjennomført sjarmerende, det skal de ha :) !

Annonse

Studentsamskipnaden i Agder leier ut studentboligene sine. De ligger en busstur utenfor Kristiansand, men man kan gå til stranda. Billig og bra. Det beste er at man kan sitte ute og grille og kose seg, legge ungene og sitte ute fortsatt med en babycall, eller bare ha vinduet oppe.

Søk på Google så finner du det (jeg fikk ikke til å sette inn linken :-)

mumitrollet

Studentsamskipnaden i Agder leier ut studentboligene sine. De ligger en busstur utenfor Kristiansand, men man kan gå til stranda. Billig og bra. Det beste er at man kan sitte ute og grille og kose seg, legge ungene og sitte ute fortsatt med en babycall, eller bare ha vinduet oppe.

Søk på Google så finner du det (jeg fikk ikke til å sette inn linken :-)

Enig, vi gjorde det i fjor. Det som er spes OK, er at man i motsetning til hotell, kan lage mat selv osv. Leilighetene er enkle, men rent og pent. Eget kjøkken og bad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...