Gå til innhold

Tutekopper som ikke vaskes

Anbefalte innlegg

Gjest mamsie

Jeg har et barn i en barnehage der jeg mistenker at hygienen ikke er helt på topp... Av mange grunner.

Alle barna har hver sin tutekopp stående, sånn av merket Magic med "vannlås". Vi satte igjen en sånn til vårt barn rett før jul, og i februar måtte jeg ha den med hjem en helg siden vi skulle ut på tur. Da jeg kom hjem og åpnet den var den helt svart inni tuten.. ble helt kvalm, og utrolig sint. Jeg tok det opp på en ordentlig måte neste gang jeg leverte i barnehagen. Fikk til svar at selvsagt tok de fra hverandre delene i tuten, koppene ble vasket to ganger pr dag. Jeg orket ikke si noe mer, men begynte å ta med koppen hjem for en skikkelig omgang i oppvaskmaskin en gang i uka.

Nå fikk jeg høre at en annen mamma hadde tatt med sin sønns drikkekopp hjem, den hadde hun ikke hatt med hjem siden jul, og tuten var nesten grodd igjen av møkk, svart møkk og slim.

Noen av barna har vært mye syke, men det kan man selvsagt ikke unngå i en barnehage, og de _skal_ jo også være litt syke for å bygge immunforsvar. Så alt dette er jeg på det rene med. Men å ikke vaske drikkekoppene er horribelt, og nå føler jeg for å ta det et steg lenger. Og styrer nytter det ikke å snakke med, det har jeg forsøkt før, for klagelista er lang. Hvem snakker man med i denne sammenheng? Mattilsynet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228803-tutekopper-som-ikke-vaskes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Persille

I Oslo tar man hvertfall kontakt med bydelshelsetjenesten. Men hvorvidt det hjelper?

Jeg ville snakket med styrer igjen, si at dere er flere som har reagert på dette - og si at dere ønsker en redegjørelse for renhold og hygiene, be om å få se internkontrollmappen.

Antagelig har de ikke det, dermed kan dere ta det videre til bydelhelsetjenesten, og faktisk ha en reell sak - alle barnehager skal ha internkontrollrutiner, klare og tydelige, og alle ansatte skal være kjent med dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...