Gå til innhold

Søsken?

Gjest haraldrisettminsøster

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest en alvorlig mamma (eam)

Hei !

Mine to barn har en søster de aldri har møtt. Den største på 5 år snakker om henne og ser på bilder.

Hun snakker ofte om henne og sier at hun savner henne - hun sier også at storesøsteren passer på henne. Det er heldigvis naturlig for henne at hun HAR en storesøster som dessverre ikke er her. Merker også det på vennene hennes - de vet at hun har en søster og respekterer det.

Den minste hører jo mye på sin storesøster - og sier at de har en storesøster som er engel og passer på de.

Senere vil det jo komme flere spørsmål og alle spørsmål besvarer vi med sammheten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228812-s%C3%B8sken/#findComment-1729073
Del på andre sider

Gjest haraldrisettminsøster

Hei !

Mine to barn har en søster de aldri har møtt. Den største på 5 år snakker om henne og ser på bilder.

Hun snakker ofte om henne og sier at hun savner henne - hun sier også at storesøsteren passer på henne. Det er heldigvis naturlig for henne at hun HAR en storesøster som dessverre ikke er her. Merker også det på vennene hennes - de vet at hun har en søster og respekterer det.

Den minste hører jo mye på sin storesøster - og sier at de har en storesøster som er engel og passer på de.

Senere vil det jo komme flere spørsmål og alle spørsmål besvarer vi med sammheten.

Jeg har ikke ord

jeg synes det høres så godt ut.

Jeg vet ingenting om min søster. men jeg savner henne. men jeg har liksom ikke lov å savne henne? jeg vil ikke snakke om henne fordi jeg er redd for såre mine foreldre.de snakker ikke om henne!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228812-s%C3%B8sken/#findComment-1729883
Del på andre sider

Gjest Sara sin mamma

Mine jenter på 5 og 4 har en storesøster de aldri har møtt, og de savner henne.

Her i huset snakker vi nok i ganske ofte om hun som ikke er med oss. Jentene er vant til å telle med henne når de regner opp familien, både hjemme og borte.

Vi har bilde av vår lille engel på veggen, og vi har albumen lett tilgjengelig for slik at de - og vi voksne - kan se på bildene når vi vil.

Å savne noen man aldri har møtt høres kanskje rart ut for de som ikke har opplevd det, men jeg tror absolutt det er mulig og ganske normalt.

Det at dine foreldre ikke snakker om din søster føles nok tungt. Tror du de kanskje lar være å snakke om henne fordi de ikke vil såre deg? Å ikke si noe kan være roten til mye vondt, vi er jo så redde for å si noe feil.

Prøv å snakke med dine foreldre, eller snakk med noen som du stoler på og som kan snakke med dine foreldre for deg.

Det er ikke noe som blir borte selv om man ikke snakker om det...

Klem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228812-s%C3%B8sken/#findComment-1730037
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg har ikke ord

jeg synes det høres så godt ut.

Jeg vet ingenting om min søster. men jeg savner henne. men jeg har liksom ikke lov å savne henne? jeg vil ikke snakke om henne fordi jeg er redd for såre mine foreldre.de snakker ikke om henne!

Synes ikke du skal være redd for å såre foreldrene dine. Men for deg synes jeg det er trist at de ikke snakker om henne, det hadde gjort det lettere. Men jeg vet flere som reagerer med aldri å snakke om barnet de mistet. På meg virker det rart. Sønnen vår på 4 har hele tiden visst at han kunne ha hatt en storesøster og at hun døde i magen min før hun ble født. Vi har et album med bilder og vi besøker graven flere ganger i året. Jeg tror det gir en annen dimensjon til livet hans. Videre så vil han vite fra beynnelsen hvorfor vi f.eks.kan bli ekstra triste når andre mister sitt barn, han vil vite om vår sorg og historie.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228812-s%C3%B8sken/#findComment-1811709
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...