keinstein Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Nå lurer jeg veldig på hvem som utfører disse testene jeg da. Og 100 personer var da ikke mye å skryte av. Det komiske oppi det hele er at apoteket har kjøpt opp flere naturpreparater som tidligere kun ble solgt gjennom helsekost m.m. Disse har vist dokumentert virkning. men nå er det plutselig ikke naturmiddel lenger. Hallo? Så hva mener du med at ikke kan dokumenteres? "Disse har vist dokumentert virkning." Hvor er dokumentasjonen? Jeg mener ikke "sveitsiske institutter" som lever av svindel og fabrikkerte "papirer" som bare eksisterer på kontoret til selger, du ikke får ta kopi av, du kanskje ikke kan lese, og ingen leger har fått se eller undersøke. F eks virksomt middel mot øreverk på barn ville vært en sensasjon over hele verden, men det eksisterer ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228822-hva-mener-dere-om-h%C3%B8mopatmedisin/page/2/#findComment-1729070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 100 tester. Derav en med over 6 tusen deltakere. Til sammen tror jeg det deltok 20 000 menneske. Syn det ike ble avdekket noe som tydet på noen helseeffekt utover placebo og standard avvik. Dokumentasjon betyr artikler publisert i verdenskjente medisinske tidskrifter hvor det omtales doble blindtester utført av universiteter og sykehus etter regler som verdens vitenskapelige institusjoner er blitt enige om. Homeopatisk "medisin" framstår som virkingsløst i alle slike tester de siste 50 år. Det enste som egentlig er rart, er at de ikke gir opp å teste det sludderet. Men presset fra overtroiske mennesker med makt er vel for stor. Hadde kanskje vært på tide å loggføre og innrapportere all homøopatisk behandling der pasienter faktisk har blitt friske. Det samme med annen alternativ behandling som akkupunktur, fotsoneterapi, naprapati, kostholdsendring osv. Hadde dette blitt kontinuerlig rapportert hadde nok utfallet sett noget annerledes ut. Homøopati er ikke bare små kuler eller dråper, det er måten å se en pasient på - som et helt menneske, ikke som stykkvis og delt. Mener du også at apoteket selger naturpreparater som ikke har dokumentert helseeffekt? Da er jo ikke apoteket bedre enn vanlig helsekost. Hva med produkter som Johannesurt, Q-10 (veldig hipt for tiden) osv. Hva med alle naturlige vitaminer og mineraler? På apotek kjøper vi for det meste syntetiske - hvor kommer deres opphav fra? Er det oppdiktet? Hvorfor har så mange av skolemedisin-medikamentene så mange bivirkninger, og hvorfor utvikler mange kroniske sykdommer? Vi blir proppa med gift og kroppen kommer i uballanse. Medisin eller ikke medisin. Homøopatisk eller skoldemedisin. Jeg har aldri opplevd en lege som har vært opptatt av min totale fysiske og psykiske helse, og sett sammenhengen i min helsehistorie. De fleste leger lar deg ikke engang ta opp flere "temaer" på èn time. Kommer du med din egen journal med hele din sykdomshistorie blir det sett på som negativ. Han ser nærmest utelukkende på det aktuelle problemområdet, skriver ut resept og ferdig med det. En homøopat ser på helheten, kroppen, psyken, kosthold, evnt mangler, gener osv. Flere alternative behandlingsformer er nå blitt godkjent. Behandslingsformer som før var bannlyst. Tror nok vitenskapen bør være litt mer åpne for at det faktisk finnes alternativer som gjør folk friske. Burde man ikke heller droppe denne fornektelsen og se på hvert enkelt menneske som et individ og se hva som faktisk har best effekt på den aktuelle pasienten? Så lenge mange av de alternative behandlingsformene ikke er godkjent, blir det ofte for dyrt for pasienten og behandlingen må evnt avbrytes. Da blir det også vanskelig å dokumentere effekten av behandlingen. Jeg tror på å forebygge, ikke bare behandle. Og jeg liker bedre å gå til en "behandler" som tar meg på alvor og ikke ser på meg med hypokonderblikket. jeg har også vært hos homøoptaer som hverken har gitt meg kuler eller dråper, men som har bedt meg legge om kostholdet - med god effekt. Det har jeg aldri opplevd hos en lege. Hvorvidt du sier humbug eller ikke får være din sak, men jeg synes at så lenge jeg blir frisk av den behandling jeg får, bør leger som aldri har fått dette til åpne dørene litt og se at jeg som pasient er viktigere enn hva slags behandlingsform jeg benytter. For det er jo ikke hvilken behandlingsform vi bruker som er viktig, det er jo at vi som pasienter får et bedre liv! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228822-hva-mener-dere-om-h%C3%B8mopatmedisin/page/2/#findComment-1729163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hadde kanskje vært på tide å loggføre og innrapportere all homøopatisk behandling der pasienter faktisk har blitt friske. Det samme med annen alternativ behandling som akkupunktur, fotsoneterapi, naprapati, kostholdsendring osv. Hadde dette blitt kontinuerlig rapportert hadde nok utfallet sett noget annerledes ut. Homøopati er ikke bare små kuler eller dråper, det er måten å se en pasient på - som et helt menneske, ikke som stykkvis og delt. Mener du også at apoteket selger naturpreparater som ikke har dokumentert helseeffekt? Da er jo ikke apoteket bedre enn vanlig helsekost. Hva med produkter som Johannesurt, Q-10 (veldig hipt for tiden) osv. Hva med alle naturlige vitaminer og mineraler? På apotek kjøper vi for det meste syntetiske - hvor kommer deres opphav fra? Er det oppdiktet? Hvorfor har så mange av skolemedisin-medikamentene så mange bivirkninger, og hvorfor utvikler mange kroniske sykdommer? Vi blir proppa med gift og kroppen kommer i uballanse. Medisin eller ikke medisin. Homøopatisk eller skoldemedisin. Jeg har aldri opplevd en lege som har vært opptatt av min totale fysiske og psykiske helse, og sett sammenhengen i min helsehistorie. De fleste leger lar deg ikke engang ta opp flere "temaer" på èn time. Kommer du med din egen journal med hele din sykdomshistorie blir det sett på som negativ. Han ser nærmest utelukkende på det aktuelle problemområdet, skriver ut resept og ferdig med det. En homøopat ser på helheten, kroppen, psyken, kosthold, evnt mangler, gener osv. Flere alternative behandlingsformer er nå blitt godkjent. Behandslingsformer som før var bannlyst. Tror nok vitenskapen bør være litt mer åpne for at det faktisk finnes alternativer som gjør folk friske. Burde man ikke heller droppe denne fornektelsen og se på hvert enkelt menneske som et individ og se hva som faktisk har best effekt på den aktuelle pasienten? Så lenge mange av de alternative behandlingsformene ikke er godkjent, blir det ofte for dyrt for pasienten og behandlingen må evnt avbrytes. Da blir det også vanskelig å dokumentere effekten av behandlingen. Jeg tror på å forebygge, ikke bare behandle. Og jeg liker bedre å gå til en "behandler" som tar meg på alvor og ikke ser på meg med hypokonderblikket. jeg har også vært hos homøoptaer som hverken har gitt meg kuler eller dråper, men som har bedt meg legge om kostholdet - med god effekt. Det har jeg aldri opplevd hos en lege. Hvorvidt du sier humbug eller ikke får være din sak, men jeg synes at så lenge jeg blir frisk av den behandling jeg får, bør leger som aldri har fått dette til åpne dørene litt og se at jeg som pasient er viktigere enn hva slags behandlingsform jeg benytter. For det er jo ikke hvilken behandlingsform vi bruker som er viktig, det er jo at vi som pasienter får et bedre liv! "Hadde kanskje vært på tide å loggføre og innrapportere all homøopatisk behandling der pasienter faktisk har blitt friske." Da måtte de som ikke blir friske også loggføres, for å få et bilde av hvor stor prosent som får virkning. Det må ogs foretas en forundersøkelse av sykdommene fpor å sette en diagnose. Det kryr nemlig av mennesker med psykiske problemer hos de alternative. Selv hos privatprakstisenrende regner vi med at mer enn 30% ikke er somatisk syke, men har et psykiatrisk proglem. Da er det altså en psykiatriske sykdommer homeopatene behadler, og skal de få lov til det? "Det samme med annen alternativ behandling som akkupunktur, fotsoneterapi, naprapati, kostholdsendring osv. Hadde dette blitt kontinuerlig rapportert hadde nok utfallet sett noget annerledes ut." Samme prosedyre mått blitt kjørt på disses pasienter. "Homøopati er ikke bare små kuler eller dråper, det er måten å se en pasient på - som et helt menneske, ikke som stykkevis og delt." Er det samtaleterapi vi snakker om, så kan jeg være enig i at samtlige av pasientens psykiske problemer må analyseres, men det syns jeg bør gjøres av en psykolog. "Mener du også at apoteket selger naturpreparater som ikke har dokumentert helseeffekt?" Grønnsaker har dokumentert helseeefekt, men har naturpreparatene noen større effekt enn vanlige grønnsaker? "Da er jo ikke apoteket bedre enn vanlig helsekost." Helse koster 99% vanlig mat, og det må de få lov til. Men de er veldig forskitig med å si at det direkte kurerer sykdommer. Spør: "blir jeg bra av min streptokokkinfeksjon?" da blir svaret "nei". "blir jeg bra av min lille depresjon jeg jeg fikk i morges?" da blir svaret, "ja det tror jeg helt sikkert kanskje er mulig på sikt", men en slik høy pris må man jo anta det. Mye av det er jo mye dyrere enn gulerøtter, men ikke dokumentert mer efektivt. "Hva med produkter som Johannesurt, Q-10 (veldig hipt for tiden) osv. Hva med alle naturlige vitaminer og mineraler?" Det fins ikke undersøkelser som viser at folk som spiser helsekost er noe friskere eller lever lenger. "En homøopat ser på helheten, kroppen, psyken, kosthold, evnt mangler, gener osv." Jeg skulle like å vite hvordan de kan se på gener? Det har til og med vedens ledende eksperter ikke kommet til bunns i enda. "Flere alternative behandlingsformer er nå blitt godkjent. Behandslingsformer som før var bannlyst." Definer bannlyst. "Godkjent" betyr ikke "effektivt" eller "kur med klar dokumentert helseeffekt". "Tror nok vitenskapen bør være litt mer åpne for at det faktisk finnes alternativer som gjør folk friske." Det eneste alle er åpne for er at det finnes mange avanserte luinger og at kroppen selv kurerer 80% av alle sykdommer uten noen form for hjelp, og at det er lett å ta æren. "Burde man ikke heller droppe denne fornektelsen og se på hvert enkelt menneske som et individ og se hva som faktisk har best effekt på den aktuelle pasienten?" Jo, hvis det gjøres viteskapelig og med dokumentasjon gjennom seriøse store tester og internasjonalt anerkjente media og forknigsorgansisasjoner. "Så lenge mange av de alternative behandlingsformene ikke er godkjent, blir det ofte for dyrt for pasienten og behandlingen må evnt avbrytes. Da blir det også vanskelig å dokumentere effekten av behandlingen." En av mange påstander og bortforklaringer. "Jeg tror på å forebygge, ikke bare behandle. Og jeg liker bedre å gå til en "behandler" som tar meg på alvor og ikke ser på meg med hypokonderblikket." 30% av de som går til allemnlege første gang er faktisk ikke syke, men har et psykisk problem. "Jeg har også vært hos homøoptaer som hverken har gitt meg kuler eller dråper, men som har bedt meg legge om kostholdet - med god effekt. Det har jeg aldri opplevd hos en lege." Det ville du fått billigere og mer profesjonelt hos en dietetiker etter at du hadde en diagnose. "Hvorvidt du sier humbug eller ikke får være din sak, men jeg synes at så lenge jeg blir frisk av den behandling jeg får, bør leger som aldri har fått dette til åpne dørene litt og se at jeg som pasient er viktigere enn hva slags behandlingsform jeg benytter." Du må gjøre som du vil, men når en humbugbehandling markedsføres som et produkt, så kan vi etter forbrukerlovene foralnge at det virker etter påstandene, ellers skal vi ha pengene tilbake. "For det er jo ikke hvilken behandlingsform vi bruker som er viktig, det er jo at vi som pasienter får et bedre liv!" De fleste kan få et bedre liv ved å få en diagnose og riktig behandling. Noen kan kalre seg med å kvitte seg med en spenna gæærn ektefelle, få mer morsjon, få en utdammelse og en jobb de liker, vinne litt i Lotto, bli slankere, drikke mer vann, spise mer fiber, finne vennner og interesser osv. Ikke henge seg opp i alskens sykdommer og humbugbehandling resten av sitt liv. Selvsagt hjelper det å gå til en som duller og daller med deg og synes synd på deg og er enig med deg i alt. Men det kan ikke en lege være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228822-hva-mener-dere-om-h%C3%B8mopatmedisin/page/2/#findComment-1729199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg er så enig med deg! Homøopaten ser også på pasienten som et helt menneske, hvilket legen sjelden gjør. Jeg bare lurer på dette mned UVI. Jenta mi på 5 år har hatt dette en rekke ganger og gått på flere antibiotikakurer, hvilket jeg ikke er så veldig glad for. Hun har hatt ulike typer UVI. Sist hadde hun resistent type. En homøopat jeg snakket med mente hun ville bli bedre hvis vi kuttet ut kumelk, men det er ikke bare lett. Har redusert kraftig på melken det har vi. hva slags homøopatisk medisin fikk dere og hvordan skulle den tas? Hun fikk Cantharis C30. Da ble den løst opp i litt vann som hun drakk. Større barn kan suge på pillene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228822-hva-mener-dere-om-h%C3%B8mopatmedisin/page/2/#findComment-1729258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hun fikk Cantharis C30. Da ble den løst opp i litt vann som hun drakk. Større barn kan suge på pillene. Takk skal du ha ;o) Hun drikker nå tranbærjuice og det ser også ut til å hjelpe foreløpig. Men godt å vite at det finnes alternativer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228822-hva-mener-dere-om-h%C3%B8mopatmedisin/page/2/#findComment-1729621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Takk skal du ha ;o) Hun drikker nå tranbærjuice og det ser også ut til å hjelpe foreløpig. Men godt å vite at det finnes alternativer! Det er i alle fall verdt et forsøk. Men så vidt jeg vet er ikke Cantharis nødvendigvis det som fungerer på alle. Men det er et greit førstevalg ved selvmedisinering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228822-hva-mener-dere-om-h%C3%B8mopatmedisin/page/2/#findComment-1729738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.