Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe mobil telefon til 10-åringen vår når han fyller år om litt.

Har funnet ut at det er praktisk for alle at han har det. Er mye på fotball banen med andre unger. Det er et stykke hjemmefra + at han fra høsten ikke har SFO og da kan det jo også være greit å ha litt kontroll hvor han er.

Men - dette var ikke et innlegg om det er riktig å gi en 10-åring mobil el ikke.

Det jeg lurer på er hva slags mobil bør vi kjøpe. Har funnet ut at det er lurest med kontant kort. Har sett en på tilbud til 299,-. Det var en Siemens C72.

Noen tips på hva vi bør kjøpe / evt. ikke kjøpe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228825-mobil-til-10-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Debra irl

Jeg syns ikke Siemensmobilene har så bra oppsett. Jeg ville valgt en eldre nokiamodell med navikey, kanskje ikke så fancy, men veldig brukervennlig. Hvis ikke f.eks en sonyericsson walkmanmobil, 550i, 800i.

Abonnement? tja, youngtalk/ djuice eller kontantkort. hvis du har netcom fra før, så kan du jo få netcom familie.

Jeg synes menyene på Siemens er svært "ulogiske" og vanskelige å bli fortrolige med.

Ville vurdert Netcoms familie. Da ringer alle gratis til hverandre innen familien.

Det er stor forskjell på Siemens sine telefoner. Min mor fikk for en del år siden en som var helt umulig å forstå seg på. Så fikk jeg selv en Siemens C55 for 3 år siden og den var kjempeenkel! Det er flere her inne som har noe lignende som den fra Siemens og de er også veldig fornøyde såvidt jeg har registrert.

Ikke minst er del sinnsykt solid! Min har gått i steingolvet flere ganger, så batter, deksel, "tastatur" og selve telefonen har flakset veggimellom i flere deler. Satte den bare sammen igjen og skrudde på og den virket akkurat like godt.

Annonse

mumitrollet

Anbefaler en Sony Ericsson, f.eks. en K750i, tror de er nede i ca 3-500 kr på kampanjetilbud nå,

Kan også anbefale Netcom Familie, så slipper dere kostnader på samtaler innen familien.

Møkkatelefon!

Synes nå jeg, da. Urolig mye tasting selv for den enkleste ting. Ville kjøpt en enkel Nokiamodell med kontantkort.

Annonse

Brukte dem, jeg, men synes den var utrolig plundrete i forhold til Nokia. Uansett har den vel langt flere funksjoner enn en 10-åring trenger?

Mye mulig.

Det finnes uansett enklere SE-modeller. Jeg har aldri likt Nokia, foretrekker uansett SE, så vi blir nok ikke enige.

Det bunner vel i vane, og smak & behag.

mumitrollet

Mye mulig.

Det finnes uansett enklere SE-modeller. Jeg har aldri likt Nokia, foretrekker uansett SE, så vi blir nok ikke enige.

Det bunner vel i vane, og smak & behag.

Helt sikkert. Jeg kommentert kun den modellen du nevnte, det er bare den jeg har erfaring med foruten Nokia.

Gjest AveM

Uansett hvilket merke du velger vil 10-åringen mestre alle funksjoner i løpet av et par dager. De er utrolig flinke til sånt!

10-åringen her har en Nokia som hun er veldig fornøyd med. Hun bruker den kun når jeg trenger å nå henne. Hun er lat med å ha den med seg, så den blir ikke så mye brukt.

Vi har kontantkort som står i mitt navn. Jeg har ordnet det sånn at ingen får vite hvem abonnenten er om de søker. Det pga at jeg ikke ønsker at noen skal søke på mitt navn, for så å sende f eks en upassende vits til min datter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...