Gå til innhold

huff, eg ble sint i kveld...

Anbefalte innlegg

Gjest pingviner sklir...

Jenta på 5 år hørte ikke på beskjeden å ikke svømme i badekaret, mens lillestøsteren satt oppi. (trang + lett for den minste å falle), Hun gjorde det 3 ggr... Pedagosiske, men ikke alltid så tålmodig mamma, nevnte det for henne alle 3 gangene om å la være..

Så skulle hårkuren skylles ut. 5-åringen heller vann på mammas bukse, fra kneet og opp -med viten vilje.

Da ble mamma sinna, og dro jenta opp av badekaret og sendte henne ut av badet.. Jentungen datt på badegulvet som en liten pingvin, og stod og hyyylte i stua til eg hadde fått tørket den minste, samt pusset tennene hennes.

Jippi.... føler med litt drit, akkurat nå, for å ha kort "lunte" noen ganger...og ikke alltid gå moderlig tålmodig, som man forventer av en mamma... :c(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228829-huff-eg-ble-sint-i-kveld/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja ja...vi mødre får nå alltid dårlig samvittighet- blir ofte rasende selv etter "prøving" fra min 5 åring og jeg tror faktisk det er læring i at barna ser at vi blir steike forbanna av og til......det er i det minste ærlig og oppriktig selv om det ikke alltid er så pedagogisk!

......men det er så fælt å eksplodere sånn, det er jo ingen andre som får fram raseriet på den måten som barna kan av og til...tror det er ganske vanlig å reagere på den måten. Pleier å ta en "gjennomgang" etter en sånn eksplosjon og forklare at jeg er like glad i dem selv om jeg blir sint osv osv

Ha en ellers fin kveld!

Gjest morentilfire

Ikke alltid lett med flere barn på en gang, nei. Kan man unngå problemer, så gjør det.

Du er heldig som bor slik til at barna kan boltre seg i et badekar. Jeg ville ha latt barna bade på tur. Slik kan da 5-åringen vise hvor flink han er til å "svømme", med armene i bunnen og bena opp. Herlig følelse! Etterpå kan babyen bade, og storesøsken kan få være stor og flink og passe på og hjelpe til slik at den lille får tak i alle badelekene sine.

På glatte badegulv er det ikke moro å dette. Siden vi ikke er pingviner på or'tlig får vi jo lett blåmerker. Selv om det er noen dager siden dette hendte deg, kan du jo leke "doktorinspektør" og lete etter blåmerker og blåse dem bort. - Eller leke noe annet som gjør at dere blir venner igjen.

Lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...