Gå til innhold

Stønad ved skilsmisse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har man vel ikke rett på annet enn halvparten av barnetrygden hver?

Vi var så sleipe at vi på papiret har ett barn hver, ergo får vi begge to barnetrygder (dvs. hans har falt bort i og med at han har fått samboer) og jeg har fått overgangsstønad.

Det gjelder vel fortsatt at man skal betale barnebidrag til hverandre. Høres jo litt sykt ut, men det er for å fordele dersom den ene av foreldrene tjener mer enn den andre.

Men de gamle bidragsreglene skulle man betale x% av lønna til den andre parten.

Dersom du er singel får du også en hel barnetrygd. Begge parter får det.

Det gjelder vel fortsatt at man skal betale barnebidrag til hverandre. Høres jo litt sykt ut, men det er for å fordele dersom den ene av foreldrene tjener mer enn den andre.

Men de gamle bidragsreglene skulle man betale x% av lønna til den andre parten.

Dersom du er singel får du også en hel barnetrygd. Begge parter får det.

"Dersom du er singel får du også en hel barnetrygd. Begge parter får det."

Jeg har ikke peiling her - men jeg trodde det var sånn at når man hadde 50/50 samvær så fikk man halve barnetrygden hver?

Jeg har ikke peiling her - men jeg trodde det var sånn at når man hadde 50/50 samvær så fikk man halve barnetrygden hver?

Hvis man er enslig forsørger får man barnetrygd for antall barn man har pluss ett ekstra.

Barnetrygd når man har delt omsorg vet jeg ikke.

Annonse

Ja, man får halvparten av barnetrygden hver.

Om du er singel med ett barn som bor hos deg, så får du en barnetrygd + en ekstra ettersom du er singel. (Altså dobbel barnetrygd) Om du er singel og har 50/50 deling får du da 1/2 barnetrygd + 1/2 barnetrygd ettersom du er singel. Altså en hel barnetrygd. (Dette har vi testet. Mora til min stesønn fikk 100% barnetrygd for barnet som bodde 1/2 part hos hver av foreldrene. Faren som er gift får 1/2 barnetrygd.)

Etter hva jeg vet er du singel og har ansvar for ett barn. Du skal da få en ekstra barnetrygd ettersom du er singel. (Altså to barnetrygder for det ene barnet du har ansvar for). Er 100% sikker på at det gjelder når man har ett barn, så da regner jeg med at det er samme reglene for de som har to barn.

Ja, man får halvparten av barnetrygden hver.

Om du er singel med ett barn som bor hos deg, så får du en barnetrygd + en ekstra ettersom du er singel. (Altså dobbel barnetrygd) Om du er singel og har 50/50 deling får du da 1/2 barnetrygd + 1/2 barnetrygd ettersom du er singel. Altså en hel barnetrygd. (Dette har vi testet. Mora til min stesønn fikk 100% barnetrygd for barnet som bodde 1/2 part hos hver av foreldrene. Faren som er gift får 1/2 barnetrygd.)

Etter hva jeg vet er du singel og har ansvar for ett barn. Du skal da få en ekstra barnetrygd ettersom du er singel. (Altså to barnetrygder for det ene barnet du har ansvar for). Er 100% sikker på at det gjelder når man har ett barn, så da regner jeg med at det er samme reglene for de som har to barn.

Man får en barnetrygd mer enn man har barn ved "vanlig" samvær i alle fall. Hvordan det er ved 50/50 vet jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...