tøytiger Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Når du sier at pasienter som lyver eller holder ting skjult bør en avslutte behandling med lurer jeg på en ting. Er det de som bevisst holder ting skjult for å oppnå egen vinning du mener at skal slutte? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Egen vinning har jeg ikke sagt noe om, og det har liten/ingen betydning. Jeg snakker om de som bevisst holder tilbake noe de vet/burde vite har betydning for terapien. En dame ble henvist til tre behandlingsserier for depresjon. Hun fortalte ikke at hun fikk regelmessig bank av mannen. Selvsagt førte ikke terapiene frem. Pasienter som påstår at de tar avtalt medisin, men ikke gjør det, er det selvsagt heller ikke noe håp om hjelp for i behandlingen. Om du har angst og depresjon etter en voldtekt, men holder dette skjult, tror du da behandleren kan hjelpe deg? 0 Siter
Gjest Flottesen Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Egen vinning har jeg ikke sagt noe om, og det har liten/ingen betydning. Jeg snakker om de som bevisst holder tilbake noe de vet/burde vite har betydning for terapien. En dame ble henvist til tre behandlingsserier for depresjon. Hun fortalte ikke at hun fikk regelmessig bank av mannen. Selvsagt førte ikke terapiene frem. Pasienter som påstår at de tar avtalt medisin, men ikke gjør det, er det selvsagt heller ikke noe håp om hjelp for i behandlingen. Om du har angst og depresjon etter en voldtekt, men holder dette skjult, tror du da behandleren kan hjelpe deg? Hva gjør du i praksis om du finner ut noe av det du ser på som uakseptabelt har skjedd/skjer? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Hva gjør du i praksis om du finner ut noe av det du ser på som uakseptabelt har skjedd/skjer? 1. Jeg tar det opp i starten av kontakten på linje med alle andre spilleregler. 2. Om det dukker oppunderveis, gjør jeg det som ble avtalt i starten. 0 Siter
Gjest Flottesen Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 1. Jeg tar det opp i starten av kontakten på linje med alle andre spilleregler. 2. Om det dukker oppunderveis, gjør jeg det som ble avtalt i starten. Hva går den avtalen ut på, det som er interessant. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.