Gå til innhold

Makk og medisinering + amming

Anbefalte innlegg

Gjest Litt ekkelt

Poden her har fått små hvite makk i avføringen. Vi har kjøpt en tablettkur som skal tas en gang nå og en gang om 6 dager. Det står på pakken at hele familien bør ta en kur.

Men vi har et lite barn også. Det står på pakken at barn under 1 år ikke kan ta kuren. Men tror dere det holder at jeg tar en kur, og at h*n får min medisin gjennom morsmelken?

Hvor kan disse makkene komme fra? Poden er og roter mye i jord. Vi pleier å være veldig nøye med at han vasker hendene etter en utetur, men ute vet man jo ikke hvor han stapper hendene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228926-makk-og-medisinering-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest efoll

Hei. Ja, det er ekkelt! Jeg vet ikke egentlig svar på det du spør om ang. den lille, men jeg ville tatt en telefon til fastlegen og hørt der.

Når det gjelder hvor barnet har fått smitten fra, så sies det at smitten kommer fra avføring fra andre, ikke fra jord, snø etc. Går han i barnehage? Der er det vanlig med slik smitte, på samme måte som feks hodelus.

Det gode med dette er at marken er forholdsvis lett å bli kvitt, men vær ekstra nøye med håndvasken nå de neste dagene. Vi har også hattt det, hele familien, og jeg syntes det var kjempeflaut! Men egentlig er det jo en vanlig smitte....

Hvis ungen din går i barnehage, er det veldig snilt hvis du sier i fra. Jeg tror det er mange som ikke tør å si noe...

Selv sa vi ifra, men det er ikke gøy. Lykke til!

kaffepiken

Han har vel fått egg på fingrene og puttet fingrene i munnen da. Det er ikke så mye som skal til. Det er veldig smittsomt, så dere bør skifte på sengene samme dag som dere tar kurene, og dusje og skifte tøy på barnet + dere. Så blir dere kvitt evt egg som kan gjemme seg i sengetøy og klær.

Hvordan dere skal forholde dere i forhold til babyen vet jeg ikke. Jeg ville nok ringt helsestasjonen og spurt.

Gjest Litt ekkelt

Hei. Ja, det er ekkelt! Jeg vet ikke egentlig svar på det du spør om ang. den lille, men jeg ville tatt en telefon til fastlegen og hørt der.

Når det gjelder hvor barnet har fått smitten fra, så sies det at smitten kommer fra avføring fra andre, ikke fra jord, snø etc. Går han i barnehage? Der er det vanlig med slik smitte, på samme måte som feks hodelus.

Det gode med dette er at marken er forholdsvis lett å bli kvitt, men vær ekstra nøye med håndvasken nå de neste dagene. Vi har også hattt det, hele familien, og jeg syntes det var kjempeflaut! Men egentlig er det jo en vanlig smitte....

Hvis ungen din går i barnehage, er det veldig snilt hvis du sier i fra. Jeg tror det er mange som ikke tør å si noe...

Selv sa vi ifra, men det er ikke gøy. Lykke til!

Han er skolegutt, så det er jo ikke så lett å si hvor det kommer fra. Han har ikke klaget på kløe, men oppdaget makkene da han studerte vannballongen som lå i avføringen. Han hadde spist en vannballong..

Gjest Litt ekkelt

Han har vel fått egg på fingrene og puttet fingrene i munnen da. Det er ikke så mye som skal til. Det er veldig smittsomt, så dere bør skifte på sengene samme dag som dere tar kurene, og dusje og skifte tøy på barnet + dere. Så blir dere kvitt evt egg som kan gjemme seg i sengetøy og klær.

Hvordan dere skal forholde dere i forhold til babyen vet jeg ikke. Jeg ville nok ringt helsestasjonen og spurt.

En god ide å kontakte helsestasjonen. Takk for tipset!

Annonse

kakki1365380609

Ikke noe særlig med mark nei :o) Min lille baby var bare tre dager da eldstebroren fikk mark. Da fikk vi råd fra legen om å vente med medisin til babyen til vi evt oppdaget mark hos denne. Vi så aldri noe hos henne, storebrødrene fikk klar beskjed om å holde fingere borte fra henne i en uke :o)

Lykke til.

kaffepiken

Han er skolegutt, så det er jo ikke så lett å si hvor det kommer fra. Han har ikke klaget på kløe, men oppdaget makkene da han studerte vannballongen som lå i avføringen. Han hadde spist en vannballong..

#Han hadde spist en vannballong#

*Ler høyt*

Alt det rare unger finner på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...