Gå til innhold

Vil ikke - 17. mai og konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Gjest går snart lei

Ungene lager samme leven hvert eneste år - vil ikke i konfirmasjoner eller pynte seg 17. mai.

De er ikke uvante med å pynte seg, men altså ikke disse dagene. Skjønner heller ikke vitsen i å gå i slektas konfirmasjoner.

Jeg sier at dette er å gi og ta - i dag fetter og kusine, neste år en av dere. Jeg sier også at 17. mai er viktig for både Norge generelt og meg, særlig meg, kanskje, siden deres far har innvandrerbakgrunn og vi feirer alt mulig som hans tradisjon tilsier.

Far stiller seg på sidelinja, mener ungene får bestemme selv. Jeg tar kampen opp, får dem omsider med meg, men da er alle krefter og all glede som blåst for meg.

Føler meg stadig mer alene i vår familie, så mye går på andres premisser - er en dag i året eller tre for mye å be om?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228958-vil-ikke-17-mai-og-konfirmasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg droppet også alle familieselskap fra jeg var ca. 12 år. Syntes det var helt pyton. (Jeg var en del eldre enn de andre barna i familien, og følte med veldig tilsidesatt)

Så jeg synes godt at store barn kan velge om de vil være med i konfirmasjoner og andre familiesammenkomster.

Men 17. mai synes jeg alle skal pynte seg. Ellers får de holde seg hjemme. Dette er en festdag.

Far gjør seg selv en bjørnetjeneste!

Hvor gamle er ungene du snakker om? jeg har en sønn på snart 14 som helst ikke skal være med på noe. Jeg synes enkelte ganger det er helt greit,men når det dreier seg om respekt ovenfor andre,er jeg knallhard!

Er det konfirmasjoner e.l i nær slekt/vennekrets,er det ingen bønn. Synes unge i dag får bestemme alt for mye selv!

Så lenge han ikke dør av det,går det jo greit ;-)

Jeg opplever ofte at disse diskusjonene handler om hvor langt han greier å gå.Hvor mye kan han selv få styre...

Man må spørre seg selv om aternativet også. Hva gjør de om de ikke blir med? Min sønn har da brukt mye tid på PC'n,noe det uansett blir nok av!

Som regel så har han hatt det kjempefint.Snakket med mange hyggelige folk,og fått mye god mat.Det er sunt for unger å gjøre ting de ikke vil!

Jeg er en ung mor,og husker dette selv som om det var i går. Jeg er glad for at foreldrene mine var strenge her. ikke har jeg noe mèn etter det heller;-)

17.Mai er en festdag! Her går det på respekt for vårt land!

Vi skal pynte oss alle mann,men guttungen får velge om han vil gå i tog,eller rese rundtokring. Der er valget greit,hehe.

Jeg synes du skal stå på,og ikke gi deg på ting du synes og føler er det rette! Skjønner godt du blir i tvil,men lytt til din egen fornuft!

Stå på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...