Gå til innhold

Fordeling gutter/jenter i bhg

Anbefalte innlegg

Gjest neofix

Kommer litt an på alderfordelingen også, syns jeg.

Jeg har sett eksempler på veldig dårlige fordelinger, for eksempel en avdeling med 18 barn, i alderen 1-5 år, hvor det er 4 stk 5-åringer, derav 3 gutter og ei jente, og så bare 2 gutter på neste årskull, før et kjempesvært årskull med mange gutter og jenter, og til sist 2 små gutter igjen. Det er uheldig. Man må tenke på at barna skal ha jevnaldrende lekekamerater, og helst av begge kjønn.

Fortsetter under...

Gjest Persille

Kommer litt an på alderfordelingen også, syns jeg.

Jeg har sett eksempler på veldig dårlige fordelinger, for eksempel en avdeling med 18 barn, i alderen 1-5 år, hvor det er 4 stk 5-åringer, derav 3 gutter og ei jente, og så bare 2 gutter på neste årskull, før et kjempesvært årskull med mange gutter og jenter, og til sist 2 små gutter igjen. Det er uheldig. Man må tenke på at barna skal ha jevnaldrende lekekamerater, og helst av begge kjønn.

7 stk 2003 fordelt på tre jenter og fire gutter, og tre 2004 gutter i samme gruppe.

Gjest AveM

I barnehagen her var det ett år veldig mange gutter i forhold til jenter. De ansatte klaget litt over at _de_ fikk mer arbeid pga dette, men barna virket veldig fornøyde.

Guttene løp mer, bråkte mer, det tok lenger tid å roe dem ned, de trengte flere beskjeder før de hørte osv.

Gjest lille rosinen

Tja.., jeg ser ikke det helt store problemet med litt skjev fordeling jeg. Men man må jo legge til rette innholdet i barnehagedagen etter hvordan barnegruppa er satt sammen. Gutter trenger ofte å bruke kroppen mer, trene grovmotorikk, og "rom" for det som for mange kan virke som bråketeog støyete aktiviteter (noe som ikke er så populært hos noen barnehagetanter). Burde være en smal sak å legge til rette for dette! :-) (Uten at de tre jentene blir glemt selvfølgelig :-)

Angelica :o)

Tja.., jeg ser ikke det helt store problemet med litt skjev fordeling jeg. Men man må jo legge til rette innholdet i barnehagedagen etter hvordan barnegruppa er satt sammen. Gutter trenger ofte å bruke kroppen mer, trene grovmotorikk, og "rom" for det som for mange kan virke som bråketeog støyete aktiviteter (noe som ikke er så populært hos noen barnehagetanter). Burde være en smal sak å legge til rette for dette! :-) (Uten at de tre jentene blir glemt selvfølgelig :-)

"Gutter trenger ofte å bruke kroppen mer, trene grovmotorikk, og "rom" for det som for mange kan virke som bråketeog støyete aktiviteter (noe som ikke er så populært hos noen barnehagetanter)."

He he..kjenner meg igjen her, ja. Jeg har latt guttene få "bråke" innimellom på puterommet. Etterpå går det rykter i gangene om hun som lar de bråke sånn..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...