Gå til innhold

Retningslinjer for trampoline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

4

• Lisabeth

3

• Maggi

3

• keinstein

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Vet du hva? Dette driter jeg i.

I min hage er det ingen som skal gå uten at vi gir lov,ellers er det deres og foreldrenes problem hvis det skjer noe.

Dette er ille lesning, midia, men jeg velger å tro at du ikke mener det... "Dette driter jeg i. I min hage er det ingen som skal gå uten at vi gir lov,ellers er det deres og foreldrenes problem hvis det skjer noe." Eller mener du at det utelukkende er foreldrenes problem om en unge drukner i din have...? Da tenker jeg du koser deg i bassenget etterpå...

Gjest midia

Sannsynligvis gjelder ikke forsikringene dersom du ikke oppfyller kravene etter loven. Det kan bli langt mer ditt problem enn du tenker deg.

Om det verste skulle skje, et lite barn drukner i din hage: kunne du leve med vissheten om at det kunne vært forhindret om du fulgte loven? Jeg kunne ikke.

Det må nesten bli foreldrene som må ta den støyten da de ikke er påpasselige nok.

Uff nå kverrulerer jeg litt.:)

Gjest midia

Dette er ille lesning, midia, men jeg velger å tro at du ikke mener det... "Dette driter jeg i. I min hage er det ingen som skal gå uten at vi gir lov,ellers er det deres og foreldrenes problem hvis det skjer noe." Eller mener du at det utelukkende er foreldrenes problem om en unge drukner i din have...? Da tenker jeg du koser deg i bassenget etterpå...

hehe det er nok ikke så ille dette,det er satt litt på spissen.

Liker ikke helt dette med at vi kan bli skyldige hvis et barn skader/drukner seg i vår hage.

Annonse

Sannsynligvis gjelder ikke forsikringene dersom du ikke oppfyller kravene etter loven. Det kan bli langt mer ditt problem enn du tenker deg.

Om det verste skulle skje, et lite barn drukner i din hage: kunne du leve med vissheten om at det kunne vært forhindret om du fulgte loven? Jeg kunne ikke.

kunne ikke dy meg helt fra og svare her jeg:)

Vi har basseng i hagen, dybden er 1,50 og for 5 åringen min + nabobarna som ikke kan svømme ville det vært katastrofalt om jeg ikke sikret det.. Desverre blir den gamle "brønnloven" fulgt i mange kommuner, noe som ikke gir nok sikkerhet, jeg sikrer med duk på skinner (denne låses hver gang med nøkkel som jeg selv henger "høyt opp") pluss et gjerde på 150 cm med port som har smekklås på toppen, gjerdet er umulig og klatre på selvfølgelig..

Vi koser oss med bassenget og jeg har sikkert "oversikret" litt, men med unger så vet man aldri uansett om de bor på eiendommen eller ikke:)

Orker ikke engang å lese dette.

Jeg vet sånn ca litt at det finnes duste lover men jeg orker ikke bry meg.

Hvis du ikke orker lese så få linjer, så burde du ikke ha basseng (eller trampoline for den saks skyld) i det hele tatt.

Maken til frekkhet og ikke minst uansvarlighet!

At du tør!!!

Gjest midia

Hvis du ikke orker lese så få linjer, så burde du ikke ha basseng (eller trampoline for den saks skyld) i det hele tatt.

Maken til frekkhet og ikke minst uansvarlighet!

At du tør!!!

oij oij så sinna?

Dette var satt litt på spissen, jeg vet nok reglene men det er litt irriterende at folk skal bli stilt ansvarlig for at foreldre var uansvarlig og ikke passet barnet sitt skikkelig.

hehe det er nok ikke så ille dette,det er satt litt på spissen.

Liker ikke helt dette med at vi kan bli skyldige hvis et barn skader/drukner seg i vår hage.

En jeg kjenner har en nabo som har en sinnsyk trapp som går over to etasjer på utsiden av huset. Det er asfalt under trappen. Denne trappen ble bygget i høst, og har enda ikke gelender. Det er mange nabobarn i området. Tror du de kan bli erstatningsansvarlige om et barn ramler ned og brekker nakken eller skader seg alvorlig på annet vis (for ikke å si blir drept, da), selv om barnet har gått over til naboen og går i en trapp de ikke skulle gått i..? Eller hvis naboen oppbevarer sprengstoff i haven i en ulåst bod i haven?

Retorisk spørsmål. Her er svaret mitt. Jeg tror det er et åpenbart ansvar for huseier. Huseier plikter å sikre slike innretninger slik at slike åpenbare risikoer fjernes. Rettspraksis er full av saker som fastslår ansvar for dem som ikke sikrer tilstrekkelig.

oij oij så sinna?

Dette var satt litt på spissen, jeg vet nok reglene men det er litt irriterende at folk skal bli stilt ansvarlig for at foreldre var uansvarlig og ikke passet barnet sitt skikkelig.

Jeg er ikke sint, jeg er provosert av din totale uansvarlighet.

Men med holdninger som de du gir uttrykk for her, så er det vel ikke å forvente at du forstår forskjellen.

Annonse

Gjest KariKruskakli

Av samme grunn som at man skal sikre et svømmebasseng, skal man også sikre en trampoline.

Jeg ville ikke hatt noen av delene i min hage.

Mange barn kan komme inn min hage uten at forldrene er klar over det og det hadde vært vårt ansvar om det hadde skjedd noe.

Gjest KariKruskakli

Tømme ut vannet hvis vi skal på shopping da eller?

Jeg ringte politiet da naboen ikke ville dekke til bassenget sitt.

Politiet kom med en gang, men naboen var ikke hjemme. Politiet fikk selv se at bassenget ikke var dekket til.

De ba meg anmelde saken. Jeg så gjorde og politiet sende videre til Plan og Bygningsetaten med beskjed om å prioritere raskt.

Naboen fikk skriftlig pålegg om å dekke til forskriftsmessig og om dette ikke ble gjort innen en viss dato, ville det medføre dagbøter.

Gjest KariKruskakli

Nei noen lås går nok ikke å sette på nei.

Det er ikke så veldig stort men dypt for små barn.

Det var en sak i Bærum for noen år siden hvor en toåring druknet i naboens basseng.

De som eide bassenget fikk erstatningskrav på flere millioner, noe som selvfølgelig ikke hajlp fordrene stort.

Gjest KariKruskakli

oij oij så sinna?

Det er ikke det handler om.

Ulykker kan skje dine barn også, om du mener du passer barna dine aldri så mye.

I et bittelite uopmerksomt øyeblikk, kan det være gjort.

Spesielt om man bor svært tett slik som vi gjør.

Det må nesten bli foreldrene som må ta den støyten da de ikke er påpasselige nok.

Uff nå kverrulerer jeg litt.:)

For noen få år tilbake druknet en 1-åring i en nabokommune. Stabbet seg rundt huset og bort til en liten fontenesak (ikke mange cm med vann), falt oppi og druknet altså. Det skal ikke mye til... også slike plaskebasseng med vann kan være farlig nok for små barn, og da sier det jo seg selv hva et basseng er...

Gjest sandex

Av samme grunn som at man skal sikre et svømmebasseng, skal man også sikre en trampoline.

Jeg ville ikke hatt noen av delene i min hage.

Mange barn kan komme inn min hage uten at forldrene er klar over det og det hadde vært vårt ansvar om det hadde skjedd noe.

Det er nettop det jeg ikke tror.. Nå har jeg sett det svart på hvitt :) Så lenge trampolinen er i riktig stand, og vi ikke er hjemme, så er vi ikke ansvarlig - så lenge det er privat område :)

En annen ting er når vi er hjemme.. da kan man få trøbbel om man ikke holder tilsyn..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...